Volvo T24
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Saitko uuden kilven alkuperäisillä numeroilla ? vai hoksasitko edes kysyä
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
En Oisko se ollut mahdollistakin?? Voi sun..kari t kirjoitti:Saitko uuden kilven alkuperäisillä numeroilla ? vai hoksasitko edes kysyä
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
se alkuperäisen kilven saaminen on mahdollista jos tunnus on vielä
vapaana mutta menee jokatapauksessa tilaukseen ja antavat ensin uuden tunnuksen
joten jos halua on niin kannattaa kysyä asiaa konttorilta vieläkin
vapaana mutta menee jokatapauksessa tilaukseen ja antavat ensin uuden tunnuksen
joten jos halua on niin kannattaa kysyä asiaa konttorilta vieläkin
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1470
- Liittynyt: 22 Tammi 2008, 21:57
- Konekalustoani: jd-5820+jd-2650+patrol nuhvi+mf-135+zetor 25A+patrol ja 6:tos majori maasturi+ zusuki alto+ toyota hiase 2,5
- NLCF r.y jäsen Nro: 267
- Paikkakunta: JUUKA
aenaskii aaton alakuperäsen kiliven suapi ja ee maksa paljon mittää
aja millä ajat mutta majorilla loput
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kyllä se on mahdollista ja minulle jopa tarjottiin tuohon 58:iin nuhviin katsastuskonttorilla, itse en olis tajunnut kysyäkkäännelosnuhvi kirjoitti:En Oisko se ollut mahdollistakin?? Voi sun..kari t kirjoitti:Saitko uuden kilven alkuperäisillä numeroilla ? vai hoksasitko edes kysyä
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Tuli se volvo puimurikin varattua, ens keväänä lupasin hakea pois Eli ensi syksyksi valmiina tehoyksiköt Sampo 10 ja Volvo Thermanius puimurit
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Volvo projekti potkaistu valtion palveluksesta huolimatta käyntiin, magneetto saapui magneettomieheltä ehjääkin ehjämpänä. 200litran tynnyri tärpättiäkin ilmestyi viikolla pihaan, eikun petroolia siitä läträämään Uusi kuusvolttinen akku hommattu sekä uudet eturenkaat. Huominen päivä pyhitetty volvolle kokonaan josko siitä jo ensisavut ulos saisi
Öljyt pitää ensiksi vaihtaa sekä molemmat polttoainetankit tyhjentää ja huuhdella, kaasutin putsata( jännä kun on tottunut että traktorissa on "monimutkaiset" polttoainejärjestelmät, tässä pelkkä kaasutin), jäähdytinnesteet vaihtaa, toinen etulamppu laittaa paikalleen sekä vähän ensihätään kursia epämääräisiä sähköjä kasaan. Miltähän se bensatraktori tuntuu?
Öljyt pitää ensiksi vaihtaa sekä molemmat polttoainetankit tyhjentää ja huuhdella, kaasutin putsata( jännä kun on tottunut että traktorissa on "monimutkaiset" polttoainejärjestelmät, tässä pelkkä kaasutin), jäähdytinnesteet vaihtaa, toinen etulamppu laittaa paikalleen sekä vähän ensihätään kursia epämääräisiä sähköjä kasaan. Miltähän se bensatraktori tuntuu?
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
mahtaako sen sit ajonaikaisesta tuoksusta huomata..
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Menihän tuoss lähemmäs kymmenen tuntia volvon kimpussa, mutta viimeisellä liikkellehän se lähti! :: http://kuvablogi.com/nayta/3038826/" onclick="window.open(this.href);return false;
Paljon oli putsattavaa, ja säädettävää sekä moottorissa, vaihdelaatikossa, ohjausvaihteessa, nostolaitteessa, kummassakin perä"kinkussa" oli omat öljyt ja proput joten öljyjen kanssa tuli läträttyä ihan tarpeeksi!
Käynnistysyrityksiä hankaloitti visainen bensankulku ongelma, ei vaan polttoaine kulkenut sylintereille saakka. Toisen kaasuttimen purkukerran jälkeen kunnon käynnistysryypyt ja johan volvo hiljaisesti lähti letkeää käyntiään pyörimään Kymmenisen minuuttia bensalla kävi, sitten uskalsin jo kääntää hanan petrolitankin puolelle. Käynti rauhoittui ja yhtä nätisti pyöri kuin maamoottoritkin tärpätillä. Plussana tietysti komiat tuoksut jotka kyseisestä aineesta tulee
Huomiona myös se miten sitkeä on kuusvolttinen akku pyörittämään volvon starttia, virtaa vain tuli ja tuli vaikka melkein tunti rattoria käyntiin veivasin
Paljon oli putsattavaa, ja säädettävää sekä moottorissa, vaihdelaatikossa, ohjausvaihteessa, nostolaitteessa, kummassakin perä"kinkussa" oli omat öljyt ja proput joten öljyjen kanssa tuli läträttyä ihan tarpeeksi!
Käynnistysyrityksiä hankaloitti visainen bensankulku ongelma, ei vaan polttoaine kulkenut sylintereille saakka. Toisen kaasuttimen purkukerran jälkeen kunnon käynnistysryypyt ja johan volvo hiljaisesti lähti letkeää käyntiään pyörimään Kymmenisen minuuttia bensalla kävi, sitten uskalsin jo kääntää hanan petrolitankin puolelle. Käynti rauhoittui ja yhtä nätisti pyöri kuin maamoottoritkin tärpätillä. Plussana tietysti komiat tuoksut jotka kyseisestä aineesta tulee
Huomiona myös se miten sitkeä on kuusvolttinen akku pyörittämään volvon starttia, virtaa vain tuli ja tuli vaikka melkein tunti rattoria käyntiin veivasin
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
no tuohan on hienoo ku käyntiin sait ja ehkä loppupeleis viel melko pienellä vaivalla ( ku kaikkie öljyivaihto ei suoraa käynnistystä estä )
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Volvohan alkaa olemaan valmis kesän näyttelyihin
Se on noiden bensavehkeiden kanssa pelaaminen erittäin antoisaa
Se on noiden bensavehkeiden kanssa pelaaminen erittäin antoisaa
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
yks kaveri (tää kenel se 12145 setka on mist jossai aiemmi olen jotai maininnu) myi edellissyksyn kaks volvo puimurii taisivat lähtee puolaan..... -70 alkupuolen konei toimivii kumpiki....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Volvo laitettu talviteloille nuhvin kanssa. Hyvin sujui kesä kummankin kapineen kanssa. Ainut korjaus oli nuhviin uusi starttisolenoidi, vanha päästi toimintasavut pihalle.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Eihän taa talvi taida ollenkaan tulla, volvokin ollut käytössä jo kolme kertaa sitten marraskuun. Sillä on kätevä siirrellä auton kärrejä, kun perässä on 50mm vetokuula. Alkuperäisessä vetolaitteessa oli juuri sopiva reikä mihin pulttikiinnitteinen kuula kävi.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Mikähän volvon kytkimessä on, kun välillä poljin jää pohjaan ja kytkin auki?? Polkimen vivustossa ei ole vikaa, kun joskus poljin liikkuu ilman mitään vastustakin. Hirttääkö siellä joku siirtäjä vai? Ei ole tuommoista vikaa ennen tullut vastaan? Kytkin on muutenkin hyvin ärhäkkä.
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!