Rojekti NUFFIELD Universal Tree vm61
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
Nyt on osia tilailtu, tappi ja kehto viety koneistukseen
Ei muutakun odotella
Koko akselikin on kierussa
http://kuvablogi.com/nayta/2328232/
Ei muutakun odotella
Koko akselikin on kierussa
http://kuvablogi.com/nayta/2328232/
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Onhan tuo "hieman" selkäänsä saanut. Oiskohan halennut jos on koeteltu vetää kuorman kanssa jostain ja toisella kertaa sitten ollut ladon ovi liian kaponen?
Purkaamoilla voisi olla vielä tuollaisia runkoja??
Purkaamoilla voisi olla vielä tuollaisia runkoja??
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
Nuffieldmaster kirjoitti:Onhan tuo "hieman" selkäänsä saanut. Oiskohan halennut jos on koeteltu vetää kuorman kanssa jostain ja toisella kertaa sitten ollut ladon ovi liian kaponen?
Purkaamoilla voisi olla vielä tuollaisia runkoja??
Saattaisi niitä löytyäkkin. Sepän kanssa oli keskustelua jolle vein kehdon korjattavaksi niin sanoi että voidaan tehdä runkoon puuttuva pala ja hitsata kiinni
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
No niin. tarvii tätä välillä päivitellä kun projekti on edennyt
Nyt on kehto tullut pajalta ja olkapäät sovitettu uusiin heloihin.
Mutta kun toiset hommat etenee niin uusia vikoja ilmaantuu: toisen olkapään ala liukulaakeri on melkein loppu ja raidetangon päät
tuossa muutama kuva ongelmapaikoista http://kuvablogi.com/nayta/2433592/
Laakereissa on vahvuus eroa n 1.5mm
Nyt on kehto tullut pajalta ja olkapäät sovitettu uusiin heloihin.
Mutta kun toiset hommat etenee niin uusia vikoja ilmaantuu: toisen olkapään ala liukulaakeri on melkein loppu ja raidetangon päät
tuossa muutama kuva ongelmapaikoista http://kuvablogi.com/nayta/2433592/
Laakereissa on vahvuus eroa n 1.5mm
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kyllähän se näin on, että lähes kaikki hilut tuonne useinmiten joutuu uusimaan, mutta näitähän löytyy jussilta. Raidetangon puslat on aika arvokkaita
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
huomeena olisi tarkoitus jussille soitella puslista.
ne maksaa sen mitä maksaa mutta pakko ne on saada
ne maksaa sen mitä maksaa mutta pakko ne on saada
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
Aukaisin raidetangon hieno säädön joka oli hitsattu kiinni niin tottakai sieltä oli jengat sökönä eilikkä ei muutakun osat mukaan ja sorvaria morjestaan
Olisikos kellään hyviä kuvia olkavarsien asennoista ja raidedetankojen pituudesta saisi hieman osviittaa mihin asentoon ne oikeasti kuuluu
Olisikos kellään hyviä kuvia olkavarsien asennoista ja raidedetankojen pituudesta saisi hieman osviittaa mihin asentoon ne oikeasti kuuluu
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
Toinen olkapää on laitettu hitsaamalla kiinni ja toista murjottu lekalla ja siinäkään ei näy muutakun oma merkkiWarpu kirjoitti:sattuuko kummasakaan puolessa näkymään alkup. lyötyä viivaa
ikäänkuin ajoitusmerkkiä?
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
tuota vähän arvelinkin ei auta kuin laittaa molemmat samaan ja koittaaNH 110-90dtt kirjoitti:Toinen olkapää on laitettu hitsaamalla kiinni ja toista murjottu lekalla ja siinäkään ei näy muutakun oma merkkiWarpu kirjoitti:sattuuko kummasakaan puolessa näkymään alkup. lyötyä viivaa
ikäänkuin ajoitusmerkkiä?
arvata oikea kohta lukituspultti ei taia sallia kovin monen boorin heittoa
muistelen jotta jo yhden boorin heitto toisella puolella saa raidetangosta
säätövarat loppumaan. ite oon kohistanu hitsattavaa vääntiötä renkaan ja
vääntiön väliä mittaamalla ja samalla mittaillu aurauskulmaa, tällä
konstilla on syytä huomioida että molemmilla puolilla on jokseenkin
samanlaiset renkaat ja vanteet
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
koitin saaha tosta kolmosen raidetangosta pituusmitan tapin keskeltä
keskelle n.1073mm metrimitalla käsivaralla ja kapeimmalla raidevälillä
keskelle n.1073mm metrimitalla käsivaralla ja kapeimmalla raidevälillä
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
Nyt on akseli aikaslailla kasassa ja karkeassa säädössä, tarvii olkapää hepata kevyesti kiinni ja sitten akseli paikoilleen ja siinä säätää tarkemmi
Vielä tarvis raidetangonpäiden pultit koneistaa kuntoon
Vielä tarvis raidetangonpäiden pultit koneistaa kuntoon
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
Tänään pitäisi laittaa etuakseli paikoilleen vaikka on hieman kylmä
Nuffi pitää saada perjantaina lingon eteen kun muut raktorit ei mahdu käytäville
Nuffi pitää saada perjantaina lingon eteen kun muut raktorit ei mahdu käytäville
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 290
- Liittynyt: 24 Marras 2007, 10:28
- Paikkakunta: Jämijärvi/ tampereen seutu
Tänään laitoin lingon perään ja lähdin sitä vetelemään joka onnistui aikas hyvin ainoa hankaluus minun kohdalla on se että en vielä täysin hallitse yksöis kytkintä ja ihmettelen sitä että miksi hydraulipunpulle ei ole omaa asentoa
Tehoa tuntuu olevan lingon pyöritykseen hyvin pito loppuu ensin
Saas nähdä kuinka käy huomenna kun pitää lähteä umpihakea linkoamaan
Voipi olla että kaipaillaan pienempiä vaihteita ykkönen on yllättävän nopea
Koitan ottaa muutamia kuvia
Tehoa tuntuu olevan lingon pyöritykseen hyvin pito loppuu ensin
Saas nähdä kuinka käy huomenna kun pitää lähteä umpihakea linkoamaan
Voipi olla että kaipaillaan pienempiä vaihteita ykkönen on yllättävän nopea
Koitan ottaa muutamia kuvia
projektit tulee ja venyy.... kuitenkin hyvä tulee ku maalataan
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
Nuffield universal tree
Leyland 384 kartano
Leyland 272 synchro
2* NH 110-90
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
tuossa vuosikerrassa ei ole pumpulle omaa asentoa se on "keksitty"
vasta kolminumeroisiin nuhveihin, voimanoton kytkentä on sitten tosin
luotettavampi. kyllä siihen yksöiskytkimeen oppii, ite kun on
pikkuvesselistä alkaen käyttäny yksöiskytkintä niin vaatii melkein
opettelua nuo kaksoiskytkimet
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um