Sivu 2/2

Lähetetty: 07 Joulu 2008, 16:11
Kirjoittaja Velu
Kunnossahan nuo tuntuu olevan.

Tässä olisi erään oman projektin käynnistys. Kotimaisen tarvitsee pikkupakkasella pyörähtää vain ensimmäisen puristuksen yli - syttyminen tapahtuu välittömästi. Tuossa ei käytetä hehkua eikä pakkosyöttöä ja kuten kuuraisesta lohkosta näkyy pakkanen on lauhtunut tuohon kahdeksaan asteeseen.

http://www.youtube.com/watch?v=OpU1buVlSLw

Lähetetty: 14 Joulu 2008, 19:40
Kirjoittaja Joonas Potkonen
kharju kirjoitti:Otin tuossa aamupäivällä oikein elävää kuvaa massikan ja nuhvin käynnistyksistä. Massikkaa autto iso akkulaturi ja nuhvia volvon laturi. Pakkasta oli pikkusen yli 6 astetta.

Massikan käynnistys: http://www.youtube.com/watch?v=p0wdSmtPPvk

Nuhvin käynnistys: http://www.youtube.com/watch?v=XGv3Duc8eOA

Onko nuhvi DPA pumpulla kun noin hyrskyttää?

Lähetetty: 15 Joulu 2008, 15:26
Kirjoittaja kharju
Nuffieldmaster kirjoitti:
kharju kirjoitti:Otin tuossa aamupäivällä oikein elävää kuvaa massikan ja nuhvin käynnistyksistä. Massikkaa autto iso akkulaturi ja nuhvia volvon laturi. Pakkasta oli pikkusen yli 6 astetta.

Massikan käynnistys: http://www.youtube.com/watch?v=p0wdSmtPPvk

Nuhvin käynnistys: http://www.youtube.com/watch?v=XGv3Duc8eOA

Onko nuhvi DPA pumpulla kun noin hyrskyttää?
Silläpä juurikin.

Lähetetty: 16 Joulu 2008, 00:44
Kirjoittaja UniversalDM4
Minä olisin käyntiäänen perusteella sanonut, että kyseisessä nuffissa on alipainesäätöinen rivipumppu, eikä suinkaan CAV:n jakajatyyppinen DPA... No kai se sit on jakajapumpulla, kun omistaja niin sanoo. Alipainesäätöisellä pumpulla olevat vanhat Sisut, Vanajat, ja tietysti BMC:t käy kylmänä hetken tuolla lailla heijaten. Ehkä tyypillisintä pikku-AEC:lla Vanajassa, ja pystyputkella. KRÖÖÖÖN...... KRÖÖÖN.... KRÖÖÖÖN.....KRÖÖÖÖN.... KRÖÖÖN..KRÖÖN..KRÖÖN..KRÖN.KRÖN.KRÖN.KRR.KRR.KRR.KRR

Kylmä

Lähetetty: 14 Tammi 2009, 22:52
Kirjoittaja ValmetmkII
Ainakin mulla 175 lähtee hyvin ja kun on kunnossa, niin en ole hirveitä kauhutarinoita kuulu :lol:

Lähetetty: 19 Helmi 2009, 18:55
Kirjoittaja nuhvi63
tänä aamuna lojautin voortin tulille ilman lämmitystä,vastus kun on palanut,hyvin lähti pakkosyötöllä ja hehkulla,eli hehku kyllä auttaa käynnistymiseen ,viime viikolla piti nuhville antaa kuumailmapuhallinta kun piti siirtää lingon eestä pois (kukahan idiootti sen jätti lingon eteen syksyllä)

Lähetetty: 29 Joulu 2009, 15:42
Kirjoittaja iippo
Tänään 453 intikka 3kk seisonnan jälkeen käyntiin kuin palmun alta. Ei ollut edes roikan nokassa, alkoi täriseen niin kuin olisi eilen sinne metsään jätetty. MF 590 oli vartin roikassa ja sekin räjähti käyntiin, ketjut päälle ja linkoaan. Pakkasta oli 3 astetta ja koneet aivan kuurassa. Välissä on ollut -30 asteen pakkasia.

Lähetetty: 30 Joulu 2009, 02:31
Kirjoittaja Kerkänmatti
Lähtee tuo minun 360 verku ainakin ihan hyvin kylmässäkin, tosin sillä on 900 tuntia vain ajettu että ei liene ainakaan väljä 8)

Lähetetty: 09 Tammi 2010, 03:36
Kirjoittaja Nuhvelentti
saas nähä mitenkä näillä pakkasilla konneet tarttailee, -30c nyttenkin.. valtion älyttömän hyvä autokalusto ainakin tuottaa pienimuotoista päänvaivaa :?

Lähetetty: 09 Tammi 2010, 10:24
Kirjoittaja iippo
Pittää lähtä kokkeileen saako niitä konneita käyntiin. Pakkanen on hellittänyt -26:een. MF590 ja 453 intikka oottelee. Aattelin lämmittää akun ensin lämpökaapelinipulla ja sitten kokkeilla.

Lähetetty: 09 Tammi 2010, 16:41
Kirjoittaja Nuhvelentin veli
Pistetäänpä vertailun vuoksi (kuulo)puheita tämän Massey Fergusonin toisen puoliskon kylmästarttiominaisuuksia 50-60 ja -70-luvuilta.

Massey-Harris 744D Perkins P6-koneella oli lähtenyt talviseisontojen jäljiltä käyntiin kuulemma parhaiten, jos oli lämmittänyt saunanpadassa vettä lähes kiehuvaksi ja kaatanut sen koneeseen (toki akkukin oli talvehtinut sisätiloissa). Startit on yleensä tehty maaliskuun puolivälin paikkeilla, kun sahatavaraa on alettu tarvitsemaan.

Vertailun vuoksi Sininen traktori (Fordson E27N), jossa oli (on) tuo sama Perkins P6, ei ollut halunnut lähteä tulille ennen Toukokuuta, vaikka olisi mitä tehnyt.

Tästä on lähtenyt liikkeelle se huhu, että M-H pitäisi olla hyvä syttymään. Liekö tuo seisotus 1982-1994 ja 1994-2008 on syönyt näitä ominaisuuksia. :roll: