Fourin nostolaite
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Määhän silloin pumpun vaihdon yhteydessä paineventtiilin jouselle tein säätöruuvin, jolla sain uudella pumpulla paineet nostettua 140 -> 165bar ( ainakin 190 bar lukemiin säätövara riittää, mut tuo 165 on sekin jo 10-15bar yli alkuperäis-ohjearvon )
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Onkohan kyseessä 460:nen vaiko 10/60:nen nuhvi johon vaihdoit perärepun, jos on kymppimalli niin siinä on hieman erilainen nostolaiteen hallintaventiiliyksikkö, siinähän on jo vakiona jusapen mainitsema säätöruuvi.
Kymppimalli korjausohjekirjassa mainitaan jo korkepainejousen pituuskin, jousen vapaa pituus 66,3 mm ( 2,61" ). 460:sessä lienee samanlainen halintaventiiliyksikkö kuten fourissakin, koska kymppimallssa alkupään nuheissakin on samanlainen.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... %C3%B6.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Jk. Tuollainen kysymys vielä, palautuuko pääjärjestelmän vipu puoliväliin automatisesti kun olet nostanut nostovarret yläasentoon, vaiko jääkö ylös ja sitten rupeaa varoventiili juraamaan ?
Kymppimalli korjausohjekirjassa mainitaan jo korkepainejousen pituuskin, jousen vapaa pituus 66,3 mm ( 2,61" ). 460:sessä lienee samanlainen halintaventiiliyksikkö kuten fourissakin, koska kymppimallssa alkupään nuheissakin on samanlainen.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... %C3%B6.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Jk. Tuollainen kysymys vielä, palautuuko pääjärjestelmän vipu puoliväliin automatisesti kun olet nostanut nostovarret yläasentoon, vaiko jääkö ylös ja sitten rupeaa varoventiili juraamaan ?
Pitää pönkätä yläasentoon.Saako sivujärjestelmän vipua säädettyä pysymään päällä (nosturikäyttö)?
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
on aikaa kun olen viimeksi nuhvin varoventtiilipakettia käsissä pidellyt mutta ainakin leukussa osien putoamisen peräkonttiin saa estettyä sullomalla rättiä venttiilin ympäristöön. noita korjauksia tehdessä olisi aina syytä käyttää painemittaria jotta saa todelliset vaikutukset esiin
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 28
- Liittynyt: 03 Heinä 2010, 18:30
- NLCF r.y jäsen Nro: 147
Kyseessä Universal Four, 4DM, vuosimalli - 61 ja perärepun vaihdoin vanhemmasta mallista, jossa ei ollut työntövarsitunnustelua.kari t kirjoitti: Tuollainen kysymys vielä, palautuuko pääjärjestelmän vipu puoliväliin automatisesti kun olet nostanut nostovarret yläasentoon, vaiko jääkö ylös ja sitten rupeaa varoventiili juraamaan ?Pitää pönkätä yläasentoon.Saako sivujärjestelmän vipua säädettyä pysymään päällä (nosturikäyttö)?
Pääjärjestelmän vipu muistaakseni palautui keskiasentoon, mutta varoventtiili jurasi nostoasennossa liian helposti.
Kuormainkäytössä varoventtiili jurasi jatkuvasti.
Pitää ottaa reppu pois ja käydä venttiilistö läpi.
Tuollainen säädettävä varoventiili olisi hyvä!
Nuffield 6DM KKK BMC OEF 5.7
Leyland 270, 285
Leyland 270, 285
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Painesäätöruuvin pystyy askartelemaan repun yläkannen kautta.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tänään lumitöitä tehdessä tuli kuuneltua varoventiilin narahtelua vähän tarkemmalla korvalla, minulla 10/42:sessa, kun pidän vipua yläasenossa narahtaa varoventiili heti kun nostovarret ovat yläasenossa, jos taas nostan vivun nostoasentooa. jätän vivun siihen, vipu palaa takaisin puoliväliin automaatisesti, heti kun nostovarret on yläasenossa Mitä painavanpi kuorma takakuormaajan kauhassa, sitä terävämpi on narahdus.
Tuo on kyllä totta mitä Warpu ja jusape kertoo, kertokaapa minulleki kuinka helposti saate tuon kotelon kannen paikoileen, mitä apuvälineitä käytätte, se ei ihan peukalolla pinamalla mene.
Paineensäätöruuvin jos meinaa noihin vanhenpiin ventiiliyksiköön askarella niin pitää lisätä myös jousen yläpäähän osa no 20, näkyy viimeisessä linkitämässäni kuvassa.
Tuo on kyllä totta mitä Warpu ja jusape kertoo, kertokaapa minulleki kuinka helposti saate tuon kotelon kannen paikoileen, mitä apuvälineitä käytätte, se ei ihan peukalolla pinamalla mene.
Paineensäätöruuvin jos meinaa noihin vanhenpiin ventiiliyksiköön askarella niin pitää lisätä myös jousen yläpäähän osa no 20, näkyy viimeisessä linkitämässäni kuvassa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ite silloin sorvasin jousen yläpäähän vastaavan, mitä osa 20 on.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
en muista siinä nuhvin varon kasaamisessa ainakaan tehtyjä työkaluja tarvinneeni siitä hommasta tosin on aikaa n.15v niin ei ole kovin kirkkaana mielessä. leukussa samainen paketti ei kyllä tuottanut päänvaivaa se kun oli edellisena talvena käsissä. näissä hommissa toiselle helppo juttu osaa toiselle olla hieman haastavampi
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Leukun korkeapaineventiilin vapa pituus 48,8 mm, kymppimalin nuhvien korkeapaineventiilin vapa pituus 66,3 mm, samanpituinen lienee vanhemissa nuhveissa, pituusero 17,5 mm, tuokin kertoo jo jotain. Ite en ole leukun ventiiliyksikköä kasannut, purkanut ole, meni Seppo L:lle peräreppujen vaihdon yhteydessä.Warpu kirjoitti:en muista siinä nuhvin varon kasaamisessa ainakaan tehtyjä työkaluja tarvinneeni siitä hommasta tosin on aikaa n.15v niin ei ole kovin kirkkaana mielessä. leukussa samainen paketti ei kyllä tuottanut päänvaivaa se kun oli edellisena talvena käsissä. näissä hommissa toiselle helppo juttu osaa toiselle olla hieman haastavampi
Itse käytän ruuvipuristinta apuvälineenä kun koko paketti on pöydällä
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Muistaakseni päällilätkään ensin toinen pultti ja peukulla painattaen lätkää sai toisenkin orkkispultin ottaan kierteilleen.
En kans itsekkään muista, että mitään kovin kummallisia kikkoja siinä olis tarvinnu käytellä...
En kans itsekkään muista, että mitään kovin kummallisia kikkoja siinä olis tarvinnu käytellä...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Mitähän nyt hajosi. Tasoittelin pihassa salaojan kauvuun jälkiä, multaa ja savea. Kunnes ajoin kovemman savipaakun yli joka nosti perälevyä jojjoin kuului kova rusahdus. Nostolaite ei toimi, mutta olosotto pyörii. Mistä lähden vikaa etimään?
Nufffield 4DM.
-Erik
Nufffield 4DM.
-Erik
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Nostolaitekansi ensimmäisenä auki ja tarkistaa sen pallopää-männänvarren sokan kunto joka siis nostomännältä kääntövarteen tulee...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Hyvä. Tuo sokka kun jos pettää ja munapäävarsi tipahtaa väärään rakoseen, on nyrkin kokoinen reikä perärepussa.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68