Terve!
Ostin hiljattain Leyland 384:n vm. -70. Pitäisi suorittaa rekisteröintikatsastus että saisin sen rekisteriin. Siihen liittyen kysymys valoista: onko tässä koneessa ollut alunperin jarruvaloja? En löytänyt katkaisijaa mistään ja lokasuojan päälle lamppuun menee vain kaksi johtoa.
Tämä kone on maadoitettu +navasta,onko jotain huomioitavaa jos asennan uuden työvalo?
Ja vielä lopuksi,muistaako joku ulkoa minkä kokoinen hylsy käy jarrujen säätöön? Pitää olla vissiin pitkä hylsy?
Neuvokaa kokeneemmat minua,tämä traktoriharrastus on vielä alkumetreillä
Leyland 384 valot
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei oo jarruvaloja alkujaan.
Mikäli rekisteröintikatsastus pitää suorittaa, eli kone käyttää konttorilla, ne katsoo paperit, että vehje etäisestikkin näyttää traktorilta ja tarkistavat paperien ja fyysisen runkonumeron täsmäämisen. Koneen ei tarvii olla ajo eikä käyntikuntoinen, tekniseen kuntoon ei siis puututa. Jos se vaan joskuskin on ollut rekisterissä.....
Mikäli rekisteröintikatsastus pitää suorittaa, eli kone käyttää konttorilla, ne katsoo paperit, että vehje etäisestikkin näyttää traktorilta ja tarkistavat paperien ja fyysisen runkonumeron täsmäämisen. Koneen ei tarvii olla ajo eikä käyntikuntoinen, tekniseen kuntoon ei siis puututa. Jos se vaan joskuskin on ollut rekisterissä.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
3/4" hylsy käy jarrujen säätöön, eikä tarvitse pitkää hylsyä, ainakaan, jos on uudet jarrulevyt. Prikkoja ja jopa muttereita on ollut joissakin säätömutterin alla minulle tulleissa nuhveissa joissa on levyjarrut.Ja vielä lopuksi,muistaako joku ulkoa minkä kokoinen hylsy käy jarrujen säätöön? Pitää olla vissiin pitkä hylsy?
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
3/4" = 19mm melkosen tarkkaan ( 19.05mm )
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 43
- Liittynyt: 20 Syys 2018, 19:13
- Konekalustoani: Leyland 384 vm -70
- NLCF r.y jäsen Nro: 560
Kiitoksia,näillä vinkeillä pääsen varmasti eteenpäin!
Nyt pitelee vähän kiireitä,mutta viikonloppuna käyn Leukun kimppuun. Hyvä saada kone turvalliseen kuntoon ensin,sitten keskityn muuhun huoltoon ja ehostukseen. Sitäkin vanhassa koneessa riittää
Nyt pitelee vähän kiireitä,mutta viikonloppuna käyn Leukun kimppuun. Hyvä saada kone turvalliseen kuntoon ensin,sitten keskityn muuhun huoltoon ja ehostukseen. Sitäkin vanhassa koneessa riittää