Nuffield 4/60 + James
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tässäpä olis Neljä60:lle Minimecin räjäytyskuvat.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... pumppu.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... pumppu.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Kiitoksia taas, tässä on nyt ollut vähän kaikkea muutakin ohjelmaa viime aikoina.
En tuosta räjäytyskuvasta yhtäkkiä löytänyt pohjaroppua mutta liian pitkä roppu raapii ilmeisesti kiinni nokka-akselin yhteen nokkaan, vai oliko se roppu tossa painoyksikön kohdalla?
No kuitenkin, pumppu pitää vielä irrottaa ja vaihtaa kaasuvivun akseliin takapuolellekkin uusi tiiviste, sen verran tihkuu sieltäkin. Saa sitten rauhassa testailla irrallaan että pumppu pitää öljynsä.
Ennen pakkasia vois purkaa vielä etuakselin ja tutkia mitä keskitappi vaatii. Ei viitsi tallissa purkaa kun seisoo sitten kuitenkin siellä tukkeena jonkin aikaa.
Mites se yhdistyksen jäsenyys- ja/tai liitymismaksu menee, mihin pitää liittyä, ja mitä kaikkea pitää maksella että kehtaa jatkossakin kysellä neuvoja?
En tuosta räjäytyskuvasta yhtäkkiä löytänyt pohjaroppua mutta liian pitkä roppu raapii ilmeisesti kiinni nokka-akselin yhteen nokkaan, vai oliko se roppu tossa painoyksikön kohdalla?
No kuitenkin, pumppu pitää vielä irrottaa ja vaihtaa kaasuvivun akseliin takapuolellekkin uusi tiiviste, sen verran tihkuu sieltäkin. Saa sitten rauhassa testailla irrallaan että pumppu pitää öljynsä.
Ennen pakkasia vois purkaa vielä etuakselin ja tutkia mitä keskitappi vaatii. Ei viitsi tallissa purkaa kun seisoo sitten kuitenkin siellä tukkeena jonkin aikaa.
Mites se yhdistyksen jäsenyys- ja/tai liitymismaksu menee, mihin pitää liittyä, ja mitä kaikkea pitää maksella että kehtaa jatkossakin kysellä neuvoja?
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
kyllä täällä saa kysellä vaikka ei jäsen olisikaan toki jäsenelle on suoraan käytettävissä esim jäsenten kirjaston materiaalit.
tästä pääsee laittamaan jäsenhakemuksen: http://nuhvi.fi/index.php/fi/liiity-jaseneksi" onclick="window.open(this.href);return false;
tästä pääsee laittamaan jäsenhakemuksen: http://nuhvi.fi/index.php/fi/liiity-jaseneksi" onclick="window.open(this.href);return false;
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Propu on siinä keskipakopainojen kohdalla. Kaikissa pumpuissa ei alkujaan välttämättä ole pohjaroppua laisinkaan, ja siksikö ? sitä ei kenties kuvassakaan ole ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Juuri näin.jusape kirjoitti:Propu on siinä keskipakopainojen kohdalla.
20mm pultti on karvan liian pitkä kun ruuvimeisseli reijässä pyörittelemällä testailin viilapenkin välissä.
Leviääkö ne painot vielä jotenkin kierrosten noustessa?
Nyt on kuitenkin kaasuvivun akselin tiivisteet uusittu pumpun molemmin puolin ja akselin päittäisvälykset passailtu samalla. Lirautin öljyt pohjalle ja nyt näyttäis pysyvän akselinjuuret kuivana kun pari vrk ollu testissä "olleentumassa".
Molemmat stefat väänsin myös irti, vaihtoon. Taka oli 35x20x7 ja etupäässä 35x20x6.2. Tuollaista 6.2mm-leveetä ei taida mun luottotoimittajalta löytyä mutta en näe mitään syytä miksei vois laittaa molempia 7mm? Laakeriin on kuitenkin matkaa stefan ulkoreunasta noin 10mm.
Nälkänappi-vipu tuli passailtua samalla reissulla.
Nyt on vähän sellainen tunne että kohta voi pumpun sisällä pysyä ohuemmatkin "rallivormulat".
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Leviäähän nuo painot kiekkojen sisälaidasta mitattuna 8 mm:stä - 22 mm:iin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
No niin.
Hienon näköinen keksintö.
Lyhyempi m8 ei enää pysy huonoissa kierteissä mutta samallahan tuohon reikään pyöräyttää vaikka kymppi-ykkösen kierteen niin sitten saa oikean mittaisen ropun reikään.
Ei nyt lyödä puutappia ainakaan vielä...
Kiitos kuvista ja lisätiedoista.
Hienon näköinen keksintö.
Lyhyempi m8 ei enää pysy huonoissa kierteissä mutta samallahan tuohon reikään pyöräyttää vaikka kymppi-ykkösen kierteen niin sitten saa oikean mittaisen ropun reikään.
Ei nyt lyödä puutappia ainakaan vielä...
Kiitos kuvista ja lisätiedoista.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Itte laittaisin kierteeksi 3/8" UNF eli hieno tuumakierre. Nooh, tietty kaikilta ei noita jenkatappeja, tuumamitoilla, löydy...
Omas 460Turbossa oli kans joku jo aiemmin kiertänyt M8 kierteen piloille, ja sain sen pitämään kyllä, reilusti PTFE-teippiä propuun ja varovasti kiinni, paineetonhan tuo tila on, niin sen propun ei tarvii olla kovinkaan piukassa kiinni, kun pitää, hieman reilu "sormitiukkuus" riittää .....
Omas 460Turbossa oli kans joku jo aiemmin kiertänyt M8 kierteen piloille, ja sain sen pitämään kyllä, reilusti PTFE-teippiä propuun ja varovasti kiinni, paineetonhan tuo tila on, niin sen propun ei tarvii olla kovinkaan piukassa kiinni, kun pitää, hieman reilu "sormitiukkuus" riittää .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Pumppu on paikallaan ja nyt näyttää pysyvän öljytkin sisällä.
Painolimpuillakin on nyt ainakin proppujen puolesta tilaa pullistella.
Välillä jarrujen kimppuun.
Oikean puolen sain purettua ja ainakin uusien hihnojen niittausta on tiedossa. Toiselta puolelta näyttää olevan rumpukin märkänä eli ilmeisesti stefajumppaakin pukkaa.
Millaisia tiivistyksiä tai pölysuojauksia noissa jarrutankojen yläpäissä on alunperin ollu, tai mitä olette sinne laittaneet? Siis siellä josta jarrutanko menee kilven läpi sille levittäjälle. Jotain letkukrettuja sieltä varisi purkaessa.
Eikö noissa jarrukengissä ole keskellä mitään kiinnityksiä jotka pitävät ne suorassa ja kiinni kilvessä? Niin kuin vaikka vanhemmissa autoissa. Nythän noi jouset vetää niitä väkisinkin vinoon. Kai ne sitten hakee paikkansa kun rumpu lykätään päälle. Vähän omituiselta tuntuu kyllä sekin.
Painolimpuillakin on nyt ainakin proppujen puolesta tilaa pullistella.
Välillä jarrujen kimppuun.
Oikean puolen sain purettua ja ainakin uusien hihnojen niittausta on tiedossa. Toiselta puolelta näyttää olevan rumpukin märkänä eli ilmeisesti stefajumppaakin pukkaa.
Millaisia tiivistyksiä tai pölysuojauksia noissa jarrutankojen yläpäissä on alunperin ollu, tai mitä olette sinne laittaneet? Siis siellä josta jarrutanko menee kilven läpi sille levittäjälle. Jotain letkukrettuja sieltä varisi purkaessa.
Eikö noissa jarrukengissä ole keskellä mitään kiinnityksiä jotka pitävät ne suorassa ja kiinni kilvessä? Niin kuin vaikka vanhemmissa autoissa. Nythän noi jouset vetää niitä väkisinkin vinoon. Kai ne sitten hakee paikkansa kun rumpu lykätään päälle. Vähän omituiselta tuntuu kyllä sekin.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Minulla noissa vanhemissa vielä alkuperäiset kovetuneet kumitötsät, ei nuo taida enään pölyjä ulkopuolella pitää, reijätki kuluneet isoiksi. Varmaan löytyy jostain esim. sopivankokoisia läpivientikumia.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Jouset saattaa olla kyllä ihan oikeat mutta saisko ne hilppeet kasattua niin että jouset jäisivät sinne kenkien takapuolelle?
Edit. Sinnehän ne näkyy kuuluvan kenkien takapuolelle kun guuglettelin, ja kilvessä on väkäsetkin ihan sitä varten. Väärin oli siis kasattu nämäkin.
Edit. Sinnehän ne näkyy kuuluvan kenkien takapuolelle kun guuglettelin, ja kilvessä on väkäsetkin ihan sitä varten. Väärin oli siis kasattu nämäkin.
-
- Nelos -nuffisti
- Viestit: 20
- Liittynyt: 28 Kesä 2018, 16:51
- Konekalustoani: nuffield universal four -60 ,ford 5600 -78
- Paikkakunta: Sonkajärvi
Jaahas. Samapa sitten täällä. Ovat sitten jouset väärällä puolen minullakin omassa. Kasasin samoin kun olivat edellisen jarruremontoijjan jäljiltä. Hyvin kyllä jarrut ovat toimineet.. lieneekö sitten merkitystä pitemmässä juoksussa kummalla puolen ovat.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kenoonhan väärin asennetut jouset kenkiä pakottaa, oikein laitettuna pakottaa kilpiä vasten.
Hiukka veemäiset ne on koota oikein, mut ei loppupeleissä kuitenkaan mikään älyttömän paha rasti.
Omas 460 konehessa otin ihan suosiolla renkaan ja kurakaaren pois tieltä jarruakselien stefojen vaihtoa varten, huomattavasti mukavammat tilat touhuta....
Hiukka veemäiset ne on koota oikein, mut ei loppupeleissä kuitenkaan mikään älyttömän paha rasti.
Omas 460 konehessa otin ihan suosiolla renkaan ja kurakaaren pois tieltä jarruakselien stefojen vaihtoa varten, huomattavasti mukavammat tilat touhuta....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Jarruakselin stefan asennus menossa.
Eikös se niin mene oikein että stefa asennetaan tähän irtolaippaan vain siihen ensimmäiseen olakkeeseen asti?
Niin että se pieni öljykanava jää stefan ulkopuolelle jota pitkin sitten mahdollinen stefan ohi vuotava öljy valuu alas eikä mene jarruille, kö?
Sitä vaan että vanha stefa jonka laipasta irrotin, oli lyöty aivan laipan perälle asti....
Eikös se niin mene oikein että stefa asennetaan tähän irtolaippaan vain siihen ensimmäiseen olakkeeseen asti?
Niin että se pieni öljykanava jää stefan ulkopuolelle jota pitkin sitten mahdollinen stefan ohi vuotava öljy valuu alas eikä mene jarruille, kö?
Sitä vaan että vanha stefa jonka laipasta irrotin, oli lyöty aivan laipan perälle asti....