Eli nyt pitää kysyä viisammilta neuvoa että onkos kuvassa näkyvät hydraulilähdöt kumpainenkin paine puolen lähtöjä vaiko toinen paluu ja toinen paine puoli
Leyland by antti hietanen, on Flickr
Todennäköisemmin traktorin edellinen omistaja nuo lisännyt tuohon ja nyt pienoinen pulma venttiilipöydän vaihdon jälkeen kun etukuormaimen nosto muuttui hitaammaksi ja samalla myös voimattomaksi kuin mitä aiemmin oli. Ei tekisi enää mieli palata takaisin kahteen erilliseen lohkoon ja letkuihin ohjaamossa Jos jollain olisi tietoa että miten ja miksi tuollainen palikka on aikanaan tuohon lisätty niin olisin erittäin kiitollinen tiedosta
Leyland 262 hydrauliikka ihmetys
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Viesti poistettu.
Viimeksi muokannut nuhvi63, 12 Syys 2018, 21:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 10
- Liittynyt: 03 Touko 2017, 21:09
- Konekalustoani: Leyland262 Syncro Sekura -81
Eli noista kummastakin lähtee letkut jotka tekevät lenkin ja näin ollen yhdistyvät keskenään toisiinsa joiden välissä on t-haara josta lähtee paine puolen letku venttiillipöydälle Ja oletettavasti tähän on kyllä tehty jonkin sortin virityksiä edellisen omistajan toimesta koska traktorissa ei ole kippi hydrauliikka laisinkaan vaan sen kautta on tullut venttiilipöydän paluuletku peräreppuun Voitte vain arvata kuinka "hauskaa" on ollut selvitellä tätä mysteeriötä nyt muutaman päivän ajan Itse en sitä tosin kaipaa kun kone on täysin harrastekampe jolla talvisin auraillaan lumia ja kesäisin kanniskellaan kaiken näköisiä romppeita paikasta toiseen Viime talvena tuli tuo ulosoton laakeripaketti vaihdettua kokonaan uuteen mutta eipä tullut silloin kuitenkaan koko peräreppua aukaistua niin ei ollut ennen tätä viikkoa tiedossa mikä patentti tähän oli tehty
Mutta onkos tuo alun alkaen ollut minkälainen systeemi jos ottaisin tuon hirvityksen pois tuosta niin onko tuon alla alun alkaen ollut mitään sellaista joka läjähtää heti levälleen perän sisälle?
Mutta onkos tuo alun alkaen ollut minkälainen systeemi jos ottaisin tuon hirvityksen pois tuosta niin onko tuon alla alun alkaen ollut mitään sellaista joka läjähtää heti levälleen perän sisälle?
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Otahan kuitenkin vielä kuvia lisää letkutuksista, mietitään porukalla miten on...
Viimeksi muokannut nuhvi63, 12 Syys 2018, 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Nyt oon tainnu puhua vastoin parempaa tietoa.
Noissa uudemmissa onkin erilainen tuo hytikkapuoli.
Enpä sanokaan mitään enää tähän ja poistan nuo aiemmat kommentit.
Mut laitahan silti lisää kuvia niin pääsee viisaammat pähkäilemään...
Noissa uudemmissa onkin erilainen tuo hytikkapuoli.
Enpä sanokaan mitään enää tähän ja poistan nuo aiemmat kommentit.
Mut laitahan silti lisää kuvia niin pääsee viisaammat pähkäilemään...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Tuolta ja seuraavalta sivulta (mistä allaoleva lainauskin) selvinnee: http://nuhvi.fi/foorumi/viewtopic.php?f ... 2&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;
Elikkä nuo 1 ja 2 ovat ne perärepun laippaan tulevat letkut.Warpu kirjoitti:kävin tuossa tutkimassa 472 letkutukset ja tuli samalla
testattua pakkaskäynnistyvyys -21
tuohon kuvaan sijoitettuna:
1 : paine lisälohkolta reppuunpäin nostolaitteelle
2 : painelinja pumpulta ulos lisälohkolle
3 : sivuvirtasuodatus / pienemmän pumpun ulostulo
4 : kippi
5 : lisälohkon ja suodatuksen yhteinen vapaa paluu
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 10
- Liittynyt: 03 Touko 2017, 21:09
- Konekalustoani: Leyland262 Syncro Sekura -81
Kiitoksia tiedoista Tosin tänään tutkin lisää tätä "ongelmaa" ja syykin selvisi miksei voi tuolla "uudella" lohkolla toimia,siitä sitten puuttuu se ns. sarjaankytkentä nippa eikä sille ole paikkaa joten tuolla lohkolla sitä ei vaan saa toimimaan oikein joten täytyy etsiä sellainen lohko mikä toimii tämän kanssa mutta nyt kun traktoria taas tarvitsee niin täytyy kasata se nyt vanhoilla lohkoilla kasaan että pääsee taas tositoimiin ja jossain vaiheessa keskittyä asiaan uudelleen kun saan oikeanlaisen lohkon hommattua
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
kuulin jotain huhua tästä aiheestaa niin koitappas laittaa kuva siitä tämänhetkisestä uudesta lohkosta jos kuitenkin saataisiin kytkentään vielä järkeä
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 10
- Liittynyt: 03 Touko 2017, 21:09
- Konekalustoani: Leyland262 Syncro Sekura -81
Enpä kerennyt kuvaa ottamaan siitä lohkosta kun meni heti kaverille tarpeeseen kun siltä oli samanlainen alkannut vuotamaan omastaan Valmetista. Mutta kasailin eilen iltasella vanhat lohkot takaisin tähän ja nyt taas toimii vaikka joutuu toisen lohkon tuomaan hyttiin Täytyy hommata jossain vaiheessa uusi sarjanipalla oleva lohko tähän sitten kun tulee sopiva luppohetki paneutua asiaan uudelleen Mutta laitetaan nyt pari otosta jos joku temuaisi saman aiheen parissa
Leyland hydrauliikkaa (1)2 by antti hietanen, on Flickr
Eli kuvassa näkyy heikosti numerot mutta 1 tulee venttiilipöydän sarjanipalta jolloin saadaan nostolaitekin toimimaan,tosin itsellä nyt pakottavasta syystä t-haara tuossa välissä että saa etukuormaimen kauhan liikkumaan.(Ei suostunnut toimimaan muuten) 2 nipasta lähtee paine venttiilipöydälle
Leyland hydrauliikkaa (2) by antti hietanen, on Flickr
Ja tässä näkyy tuo paluuletkun tulo peräreppuun,tosiaan tässä ei ole olemassa tuota kipin lähtöä laisinkaan eikä näin ollen myöskään sen venttiiliä millä sitä ohjattaisiin
Leyland hydrauliikkaa (1)2 by antti hietanen, on Flickr
Eli kuvassa näkyy heikosti numerot mutta 1 tulee venttiilipöydän sarjanipalta jolloin saadaan nostolaitekin toimimaan,tosin itsellä nyt pakottavasta syystä t-haara tuossa välissä että saa etukuormaimen kauhan liikkumaan.(Ei suostunnut toimimaan muuten) 2 nipasta lähtee paine venttiilipöydälle
Leyland hydrauliikkaa (2) by antti hietanen, on Flickr
Ja tässä näkyy tuo paluuletkun tulo peräreppuun,tosiaan tässä ei ole olemassa tuota kipin lähtöä laisinkaan eikä näin ollen myöskään sen venttiiliä millä sitä ohjattaisiin