Moi,
Vaihdoin Nuffin vesipumpun levittyä alkuperäisen tilalle tarvikemallin ja päällisin puolin vaikutti sopivalta. Kun pumppua soviteltiin paikoilleen niin pultteja kiinnitettäessä otti siipipyörän pohja kiinni. Korjaavana toimenpiteenä piti pumpun ja moottorin väliin laittaa noin 6mm paksuudelta paperitiivisteitä liimalla. Nyt pumppu pääsi pyörimään vapaasti niinkuin pitää. No siinähän kävin niin että ongelma siirtyi pykälän eteenpäin... Eli nyt vesipumpun hihnapyörä ei ole samassa linjassa kampiakselin ja laturin hinapyörien kanssa. Onko kenelläkään tullut samanlaista ongelmaa vastaan? Antoivatko liikkeestä vääränlaisen vesipumpun, onko tehtaalla tehneet asennusvirheen vai onko nämä kaikki tarvikepumput samanlaisia että tiivisteillä tarvii kikkailla? Toki kestäähän se nyt jonkin aikaa mutta ei voi tuulettajan hihnalta yhtä pitkää elinikää odottaa.
Yritin kuvaakin lisätä probleemasta...
Mitä porukat tuumaa, ajelenko hihnat vinossa vai kannattaako ostaa uusi pumppu jos oikeanlaisempia tarjolla?
Stede
DM4 vesipumppu
Valvoja: automies560
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Noita pumppuja on tullu vastaan vaikka minkälaisia, viimeksi piti sorvata hihnapyörän alle lisuketta.
Sen takia olen enemmän korjaillu vanhoja alkuperäisiä pumppuja.
Sen takia olen enemmän korjaillu vanhoja alkuperäisiä pumppuja.
Mukana kuin peräpukama!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Joku vuos sitten laitoin ikhoon pumpun 460 Nuhviini, kävi ihan suoraan ja nesteetkin on pysyneet koneessa.
Tuskin kyllä kestää 48v. kuten alkuperäinen kesti...
Ostopaikkaan noista pitää jokaisen ilmottaa, muuten noita epäsopivia myydään aina vaan.
Tuskin kyllä kestää 48v. kuten alkuperäinen kesti...
Ostopaikkaan noista pitää jokaisen ilmottaa, muuten noita epäsopivia myydään aina vaan.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Onhan näitä tapauksia täällä kertoiltu ennenkin, milloin remmilinja on keturallaan, milloin ottaa puolmilliä tai pari milliä pesän pohjaan kiinni, mut toi 6mm taitaa olla ennätys.....
Oman 460 Turbon alkuperäispumpun kans ite korjasin, tarvikepumppu ei paljoa korjaussatsia kalliimpi olis ollut, mutten muuta vaihtoehtoa kokenut itse olevan, kuin orkkispumppu kuntoon.....
Oman 460 Turbon alkuperäispumpun kans ite korjasin, tarvikepumppu ei paljoa korjaussatsia kalliimpi olis ollut, mutten muuta vaihtoehtoa kokenut itse olevan, kuin orkkispumppu kuntoon.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68