Voimansiirron sokka?
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Holkin pitäisi liukua eteenpäin kytkinakselilla, ja kytkinakseli lähtee irti koko paineasetelma irroittaen, eli koko kytkinpaketti akseleineen, asetelmineen ja levyineen, tulee yläviistoon silloin pois.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Juuri näin...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 40
- Liittynyt: 09 Maalis 2017, 17:18
- Konekalustoani: Leyland 270 -73 Kartano
En saanut holkkia liikumaan eteenpäin ennen kun huomasin että se olikin jo ihan edessä. Taakse päin se meni parin sentin verran. Tuli vielä mieleen että mahtuuko se holkki tulemaan niin paljon eteenpäin että lähtee kokonaan vaihteistoon menevältä akselilta pois?
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kyllä pitäs mahtua tulemaan.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 40
- Liittynyt: 09 Maalis 2017, 17:18
- Konekalustoani: Leyland 270 -73 Kartano
Ajattelin lähinnä sitä että pääseekö se holkki liikkumaan ilman sokkia normaalisti niin paljon että voi hypätä pois vaihteistoon menevältä akselilta pois? Nyt kun holkki on taka-asennossa niin se pitää hyvin, ainakin kytkintä pyöritettäessä vaihde päällä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Holkin pitäis olla 50 mm matkalla akselilla, mitattuna holkinsäätömutterin reikien ollessa samallakohtaa holkim reikien kanssa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Vaikka tässä ammattimies antaa hyvän neuvon, itse lisäisin:jusape kirjoitti:Holkin pitäisi liukua eteenpäin kytkinakselilla, ja kytkinakseli lähtee irti koko paineasetelma irroittaen, eli koko kytkinpaketti akseleineen, asetelmineen ja levyineen, tulee yläviistoon silloin pois.
Löysää koneen kiinityspultteja rungosta, nosta takapäätä noin 30 mm, vedä sitten kytkinpakettia taaksepäin kokonaisuudesaan. Näin ainakin minä sain tuosta 4/65:sesta kaksoiskytkimen tulemaan pois paikaltaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 40
- Liittynyt: 09 Maalis 2017, 17:18
- Konekalustoani: Leyland 270 -73 Kartano
Juu, koukut on paikoillaan ja saatiin kytkinpaketti pois kun hoksasin että kytkimen akseli ei tulekaan samaa tahtia pois kun muu paketti. Siitä akselin päässä olevasta reikäpultista (mikä lie oikealta nimeltään) kun vedin vaiheistoa kohti niin sittenhän se pääsi nousemaan. Holkki on ehjä mutta vaihteiston akseli näyttäisi olavan sökö. Seuraavaksi se siis pois
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 40
- Liittynyt: 09 Maalis 2017, 17:18
- Konekalustoani: Leyland 270 -73 Kartano
https://www.thenuffieldandleylandtracto ... emoval.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Tossahan se akselin vetäminen onkin, kohdassa 20.
Tossahan se akselin vetäminen onkin, kohdassa 20.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Liekö väärin tehty kun mainostaa mutta kerhon jäsenillähän on käytössä suomenkielinen kirjallisuus Nuffeihin ja Leukkuihin.
Käyttöohjekirjat ja korjaamokirjat, 25 eur vuodessa.
Asiasta tarkemmin pääsivulla.
Käyttöohjekirjat ja korjaamokirjat, 25 eur vuodessa.
Asiasta tarkemmin pääsivulla.
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
http://nuhvi.fi/index.php/fi/nlcf-ry/jasenyys" onclick="window.open(this.href);return false;mämitääntiedä kirjoitti:Mites tää käytännössä pelaa?jamppi kirjoitti: kerhon jäsenillähän on käytössä suomenkielinen kirjallisuus Nuffeihin ja Leukkuihin.
Käyttöohjekirjat ja korjaamokirjat, 25 eur vuodessa.
Yhteys kehen? Tuleeko kirja postissa vai skannataanko sivuja?
Laina-aika kuin kauan?
Kuka maksaa p-kulut?
Vai onko kaikki kirjat ladattu tuonne kirjastoon?
Kirjat on pdf tiedostoina, käytännössä, käsitääkseni, mikäli olen oikein ymmärtänyt, voi kopioida itselle mikäli haluaa.
Naamapuukilaisetkin vois joskus tuoda tämän asian esille.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !