342 nostolaitteesta
Valvoja: automies560
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
- Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
- Paikkakunta: Oripää
Tein eilen tuollasesta kolmosnuffista kaupat ja huomenna tarkoitus koittaa kilvittää ja ajella kotiin. Mitenkäs tuo nostolaite, kun se ei pysy ylhäällä. Pitäskö nuffin automaattisesti nostaa takasin jos nostovarret laskee, vai onko se käyttäjän tehtävä? Voima riittää kyllä nostamaan, edellinen omistaja sanoi että 900kg painava klapikone nousee mutta ei pysy ylhäällä. Onkohan nostosylinterin tiiviste mahdollisesti viallinen? Männän saa ilmeisesti ulos ottamalla repun kannen pois, ettei tarvitse koko reppua purkaa?
Viimeksi muokannut Pate64, 12 Elo 2018, 21:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
342 mallissa ei kyllä tainnut olla nostolaitteen asennonkorjaus-ominaisuutta vielä, kuten ei 460 mallissakaan ole. taisi tulla vasta x45 malleihin, vaiko oikeastaan vasta Leukumallistoon ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Asennonsäätö tulee vasta 270-255, mutta ei vaihdu taaskaan tyyppinumeroinnin mukaan eikä edes valmistusnumerolla vaan tietystä peräkontin numerosta alkaen.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
se valumisen tutkiminen kannattaa alottaa siitä että selvittää miten nopeasti valuu ja minkälaisella taakalla, jonkinasteinen valuminen on hyväksyttävää mutta ei se silmissä saa laskea
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Sitten on vuotoa jossain, mäntä tai venttiili valskaa...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... ivusto.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;
Toimiiko varoventiili kun nostat ja pidät nostolaitevipua yläasennossa ? Palautuuko nostolaitevipu automaatisesti puoliväliin kun nostat nostovarret yläasentoon, vai tipuuko mahdolisesti ala-asentoon ?
Jos näin käy niin kiristäppäs tuota mutteria osa no 21, katso että aaltomaiset prikat osa no 19 ovat paikoilaan.
jk.342:sessa on hydraulisen nostolaiteen syvyyden säätövipu, kolmas vipu lähinnä istuinta, tämän vivun avulla voidaan säätää myös nostovarsien laskeutumisnopeutta, vipu taka-asentoon laskunopeus hidastuu, vipu etuasentoon laskunopeus nopeutuu.
Toimiiko varoventiili kun nostat ja pidät nostolaitevipua yläasennossa ? Palautuuko nostolaitevipu automaatisesti puoliväliin kun nostat nostovarret yläasentoon, vai tipuuko mahdolisesti ala-asentoon ?
Jos näin käy niin kiristäppäs tuota mutteria osa no 21, katso että aaltomaiset prikat osa no 19 ovat paikoilaan.
jk.342:sessa on hydraulisen nostolaiteen syvyyden säätövipu, kolmas vipu lähinnä istuinta, tämän vivun avulla voidaan säätää myös nostovarsien laskeutumisnopeutta, vipu taka-asentoon laskunopeus hidastuu, vipu etuasentoon laskunopeus nopeutuu.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
taikka sylinterin putkitus tai venttiilin ja sylinterin väliset tiivisteet, melkeinpä purkaisin ja tutkisin ensiksi onko selvää vikaa löydettävissä
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
- Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
- Paikkakunta: Oripää
Noniin, pieni korjaus edelliseen. Eli pelkät nostovarret kun nousee ylös niin vipu palautuu keskelle. Nyt sovitin perälevyn paikalleen ja nytpäs ei vipu enää palaa keskelle vaan jää nostoasentoon.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuollainen vika oli minun nelikossa, jossa oli samantyypisiä ongelmia. Aluksi laitoin kunnostetun hydraulipumpun, vaihdoin kaikki tiivisteet, vaihdoin karat keskenään, lisätiin mäntään O-rendas, ei mitään vaikutusta. Seuraavaksi ajattelin että vaihdan ventiiliyksikön kokonaan toiseen, ventiiliyksikön ollessa käsissä huomasin tuon kaksoisnipan.
Nyt on peräöljyt sisällä mutta en ole vielä kokeillut toimiiko, uskoisin että toimii.
Nyt on peräöljyt sisällä mutta en ole vielä kokeillut toimiiko, uskoisin että toimii.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
- Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
- Paikkakunta: Oripää
Ostin tänään Normetin takakuormaajan, mutta aika hankala vehjes käyttää. Onko normaalia että pää- ja sivujärjestelmä ei toimi samaan aikaan? Jos nostan nostolaitetta ja yritän samaan aikaan saada kuormaajaa nousemaan niin nostolaite rämähtää alas ja alkaa nousta vasta kun kuormaaja on ylhäällä. Mukana tuli trukkipiikit ja ajatuksena oli kuormaajaa käyttää romujen nosteluun ja siirtelyyn. Olen yrittänyt haeskella foorumilta ja muualta tietoa nokkapumpun asennuksesta nostolaitekäyttöön, mutta huonolla menestyksellä. Entisenä natikkamiehenä tuo ominaisuus että hydrauliikka ei toimi kuin kytkin yhäällä aiheuttaa suurta päänvaivaa. Voiko siis nostolaitten muokata niin että paineen saisi nokkapumpulta? Jos jollain olisi vinkkiä/linkkiä tuollaiseen muutosjuttuun? Vai oliko niin että Leylandeissa on pumppu nokalla?
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Samassa paineensyöttölinjassa ne on, eli jos nostolaitteen vipu on nostoasennossa, ja samalla ulkoista hydevipua käyttää, niin suuremman paineen omaavasta sylinteristä, eli täs tapauksessa nostolaitteen männän takaa paine tulee ulkoiseen liittimeen ,aiheuttaen nostolaitteen alas tipahtamisen.
Nostolaitetta kun nostat, vipu on siirrettävä keski, eli pitoasentoon, ennenkuin ulkoista hydrauliikkaa käyttää.
Leylandeissakin oli hydrauliikkapumppu peräosastossa, ei nokkapumppua
Nostolaitetta kun nostat, vipu on siirrettävä keski, eli pitoasentoon, ennenkuin ulkoista hydrauliikkaa käyttää.
Leylandeissakin oli hydrauliikkapumppu peräosastossa, ei nokkapumppua
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 58
- Liittynyt: 11 Elo 2018, 17:22
- Konekalustoani: 342, TZ-4K-14
- Paikkakunta: Oripää
Ihan vahingossa löysin just sen mitä hain, eli nokkapumppumodin https://www.nuffieldtractor.com/viewtopic.php?t=479" onclick="window.open(this.href);return false;