"342" Kytkin jumissa..
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Olisko ehkä 100kg. Poljin tarvii kyllä ylärajoittimen josko siiva on poistettu.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 18
- Liittynyt: 24 Heinä 2018, 18:46
- Konekalustoani: Nuffield 342 vm. -64
- NLCF r.y jäsen Nro: 310
Olihan siellä kuvissakin holkki kytkinpolkimen akselilla kun silmillä oikein katsoi
Ok.. Kiitos. Tuon satakiloa varmasti kestää 2-3 2"x5" lankkua.
Ok.. Kiitos. Tuon satakiloa varmasti kestää 2-3 2"x5" lankkua.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5086
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Valmiita sähköjohtosarjoja on saatavilla.Mitä muuta kannattaa huomioida? Sähköpiuhat? Tässäkin sekalainen seurakunta erilaisia piuhoja.. sinisiä suurinosa. Eli varmaan jälkeen asennettuja. Ne kyllä pitää uusia kaikki.. jos jaksaa siihen paneutua. Varmaan valmista sähköjohtopakettia ei ole saatavilla?
http://nuhvi.fi/index.php/fi/tietopankki/varaosat" onclick="window.open(this.href);return false;
Hahton Maurilta ostanut uustuotantona tehtyjä johtosarjoja 10/42:een, ja nelivetonuhviin. Nämä uustuotanto johtosarjat on sitten tasavirtalaturille tehtyjä, jonkin verran joutuu johtoja itse jatkamaan mm. etu ja takavaloille.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Turbossa noin toi kytkinpolkimen rajoitin
https://konekansa.net/attachments/wp_20 ... jpg.40406/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://konekansa.net/attachments/wp_20 ... jpg.40406/" onclick="window.open(this.href);return false;
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 18
- Liittynyt: 24 Heinä 2018, 18:46
- Konekalustoani: Nuffield 342 vm. -64
- NLCF r.y jäsen Nro: 310
Ok.. Noin se on siellä käyttöohjekirjassakin. Minulla ei ole tuota kolmiopalaa ollenkaan. Pitää tuohon pultin ympärille rakennella joku nyt ensiksi ja ottaa luukku joskus pois ja sulattaa siihen rajoitin.
Nyt on painehiilen metallirengas ja kytkinakseli kädessä. Tunti tuossa meni.. niistä kahdesta tarkastusluukusta otin ne pois. En siis irroittanu kytkinkopan kantta ollenkaan. Otin kytkinpolkinen ja käyttövivun pois edestä. Hiukan ahdasta mutta onnistuu. Holkin ruuvit oli hyvin hollilla ja ne irtosi nätisti. Vaikka käsi on nykyhanska kokoa 11,5.. Maanantaina haen uuden painehiilen ja yritän saada takaisin. Ainut ongelmia aiheuttava asia kokoonpanossa voi olla se takimmainen painehiilen kiinnitysjousi. Se on hiukan piilossa ja tiedä miten sinne käsi yltää. Jos ei onnistu niin sitten puretaan lisää. Mennään näin oikotietä kun kytkin muuten oli toimiva ennenku toi hiili paukahti. Ajellaan sitten ja katsotaan miten kytkin käyttäytyy. Stefan vaihtoon pitää varautua kun kytkimen purkaa.. sen verran kosteutta oli kopassa.
Nyt on painehiilen metallirengas ja kytkinakseli kädessä. Tunti tuossa meni.. niistä kahdesta tarkastusluukusta otin ne pois. En siis irroittanu kytkinkopan kantta ollenkaan. Otin kytkinpolkinen ja käyttövivun pois edestä. Hiukan ahdasta mutta onnistuu. Holkin ruuvit oli hyvin hollilla ja ne irtosi nätisti. Vaikka käsi on nykyhanska kokoa 11,5.. Maanantaina haen uuden painehiilen ja yritän saada takaisin. Ainut ongelmia aiheuttava asia kokoonpanossa voi olla se takimmainen painehiilen kiinnitysjousi. Se on hiukan piilossa ja tiedä miten sinne käsi yltää. Jos ei onnistu niin sitten puretaan lisää. Mennään näin oikotietä kun kytkin muuten oli toimiva ennenku toi hiili paukahti. Ajellaan sitten ja katsotaan miten kytkin käyttäytyy. Stefan vaihtoon pitää varautua kun kytkimen purkaa.. sen verran kosteutta oli kopassa.
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 18
- Liittynyt: 24 Heinä 2018, 18:46
- Konekalustoani: Nuffield 342 vm. -64
- NLCF r.y jäsen Nro: 310
Nonniin.. Nyt on kytkin taas kasassa ja vaihdelaatikon kansi paikallaan. Tuli sitten samalla hiukan paranneltua startti virta linjaa. Uudet akunkengät ja puhdistusta niin että kosketukset on puhtaat. Startin päähän piuhat paremmin kiinni. Hienosti starttasi juuri latauksesta otetulla akulla. Heti ekalla pyöräytyksellä käyntiin. Hiukan pihassa ajelin. Kytkin irrotti hyvin ja toimiin muutenkin hyvin... mutta mutta hiukan nypyttää poljin. Silloin kun painehiili on asetelmaa vasten. Kun hiukan painaan niin rauhottuu. Pitää yrittää ehtiä ajelemaan ja katsoa miten tuo muuttuu. Kai se pitää avata kunnolla jos ei rauhoitu..
Vinkiksi kaikille.. Älkää käyttäkö rautanauloja sokkina.. Katkeavat kun vääntää suoraan.. molemmista päistä. Tässä viime päivinä niitä poraillu pois reijistä kun ovat sinne ruostuneet kiinni
Mutta tämän remontin budjetti oli painehiili 38€.. super rtv-silikoni kätevässä painepullossa 26€.. kotoa hyllystä muutama putkisokka.. noin 0.5€ vähän puhdistusspraytä..
Seuraavaksi sitten valojen kimppuun.. ja vaihtovirtalaturi suunnitteilla. Sellainen malli mihin saa kierrosluku ja tuntimittarin kiinni. Tuossa mun vehkeessä kun ei ole kumpaakaan. Ja se johtohässäkkä pitää selvittää.. nytkin oli yksi piuha kadoksissa mihin se menee ja mistä se tulee. Onneksi olin kuvia ottanu niin löyty paikka sillekin. Pitäisi noiden sähköjen uusijoiden hiukan noudattaa alkuperäisiä värejä kun tekevät johdotuksia. Tai tehdä joku piirrustus mukaan.. vaikka eipä tuo paljon hyödytä jos menee niinkun minulla startille ja kaikille valoille saman väriset piuhat. Alkuperäisessä sähkökuvassa on 12 eri väriä. Minulla on vaan sinistä, mustaa ja yksi punainenkin jopa virtalukolle tuli
Niin tuollaisen pika/kevyt/väliaikaisen rajoittimen nurkassa olleesta neliöputkesta tekaisin.. olis saanu olla paksumpaan.. mutta toimii tuokin nyt hetken..
http://kuvanjako.fi/6c1ia.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos kaikille jotka auttoivat ja antoivat vinkkejä...
Vinkiksi kaikille.. Älkää käyttäkö rautanauloja sokkina.. Katkeavat kun vääntää suoraan.. molemmista päistä. Tässä viime päivinä niitä poraillu pois reijistä kun ovat sinne ruostuneet kiinni
Mutta tämän remontin budjetti oli painehiili 38€.. super rtv-silikoni kätevässä painepullossa 26€.. kotoa hyllystä muutama putkisokka.. noin 0.5€ vähän puhdistusspraytä..
Seuraavaksi sitten valojen kimppuun.. ja vaihtovirtalaturi suunnitteilla. Sellainen malli mihin saa kierrosluku ja tuntimittarin kiinni. Tuossa mun vehkeessä kun ei ole kumpaakaan. Ja se johtohässäkkä pitää selvittää.. nytkin oli yksi piuha kadoksissa mihin se menee ja mistä se tulee. Onneksi olin kuvia ottanu niin löyty paikka sillekin. Pitäisi noiden sähköjen uusijoiden hiukan noudattaa alkuperäisiä värejä kun tekevät johdotuksia. Tai tehdä joku piirrustus mukaan.. vaikka eipä tuo paljon hyödytä jos menee niinkun minulla startille ja kaikille valoille saman väriset piuhat. Alkuperäisessä sähkökuvassa on 12 eri väriä. Minulla on vaan sinistä, mustaa ja yksi punainenkin jopa virtalukolle tuli
Niin tuollaisen pika/kevyt/väliaikaisen rajoittimen nurkassa olleesta neliöputkesta tekaisin.. olis saanu olla paksumpaan.. mutta toimii tuokin nyt hetken..
http://kuvanjako.fi/6c1ia.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos kaikille jotka auttoivat ja antoivat vinkkejä...
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Polkimen tärinä voi johtua kytkinkäpälien säädöistä, jotka ei ole samalla korkeudella ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 18
- Liittynyt: 24 Heinä 2018, 18:46
- Konekalustoani: Nuffield 342 vm. -64
- NLCF r.y jäsen Nro: 310
Niimpä..
Tuo kytkin on laitettu 1997. Silloinkin kuittien mukaan vaan levy ja painehiili. Eli asetelma voi olla kuinka vanha tahansa.
Mutta katsotaan.. Niitä painehiilen palasia oli ympäri kytkin koppaa.. jos olisi niin hyvä tuuri että joku sellanen olisi päässyt jonkin käpälän tai jousen väliin ja sieltä irtoisi kun hiukan ajelelee.. Mutta eipä taida olla oikotietä ehjään kytkimeen..
Tuo kytkin on laitettu 1997. Silloinkin kuittien mukaan vaan levy ja painehiili. Eli asetelma voi olla kuinka vanha tahansa.
Mutta katsotaan.. Niitä painehiilen palasia oli ympäri kytkin koppaa.. jos olisi niin hyvä tuuri että joku sellanen olisi päässyt jonkin käpälän tai jousen väliin ja sieltä irtoisi kun hiukan ajelelee.. Mutta eipä taida olla oikotietä ehjään kytkimeen..
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kytkinasetelman vispaava ja vipoittava paininlevy kyllä myös tehokkaasti rasittaa paininhiiltä, eli ei välttämättä pitkäikäinen ole.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68