Tämä keskustelufoorumi
Valvoja: automies560
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1549
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Tarkistin tuossa juuri ylläpidosta että kauppapaikka on siivottu automaattisesti 8pv helmikuuta
"Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan.."
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Olisihan siinä viestien siirtelyssä varmasti omat riskinsä. Tuosta bittiavaruudesta päästäänkin siihen kun taannoin foorumi käväisi alhaalla ja tänne ladatut kuvat meni siinä... Kävi tuuri ettei mennyt kirjoitukset!
Tuolla mainitsemallani autopalstalla kävi pari vuotta takaperin palvelimen levyrikko ja ilmeisesti varmuuskopiota ei ollut tai sekin tuhoutui, koska aivan kaikki meni n. 10 vuoden ajalta eikä niitä saatu palautettua.
Toivottavasti tällä palstalla on varmuuskopiot kunnossa.
Kattelin tässä muuten vanhaa tietokonettani ja siellähän noista hävinneistä kuvista suuri osa olisi, pitäisi tehdä sellainen henkilökohtainen fiksi että ladata/linkittää kuvat uudestaan omiin viesteihin.
Tosiaan konerekisterikin kaipaisi päivitystä, siellä näkyy minullakin traktori jonka olen ajat sitten myynyt, mutta nuo asiat tulisi ehkä paremmin pidettyä ajantasaisina jos niitä tietoja voisi itse muokata. Galleriaan en ole koskaan kuvia lähettänyt, joskus sieltä tuli niitä katseltua mutta nykyisin ei enää. Nämä on kuitenkin sellaisia asioita jotka elää pitkälti elämäntilanteiden mukaan...
Tuolla mainitsemallani autopalstalla kävi pari vuotta takaperin palvelimen levyrikko ja ilmeisesti varmuuskopiota ei ollut tai sekin tuhoutui, koska aivan kaikki meni n. 10 vuoden ajalta eikä niitä saatu palautettua.
Toivottavasti tällä palstalla on varmuuskopiot kunnossa.
Kattelin tässä muuten vanhaa tietokonettani ja siellähän noista hävinneistä kuvista suuri osa olisi, pitäisi tehdä sellainen henkilökohtainen fiksi että ladata/linkittää kuvat uudestaan omiin viesteihin.
Tosiaan konerekisterikin kaipaisi päivitystä, siellä näkyy minullakin traktori jonka olen ajat sitten myynyt, mutta nuo asiat tulisi ehkä paremmin pidettyä ajantasaisina jos niitä tietoja voisi itse muokata. Galleriaan en ole koskaan kuvia lähettänyt, joskus sieltä tuli niitä katseltua mutta nykyisin ei enää. Nämä on kuitenkin sellaisia asioita jotka elää pitkälti elämäntilanteiden mukaan...
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 15
- Liittynyt: 10 Maalis 2012, 17:46
- Konekalustoani: Volvo BM 1632 Mini + kaikenlaista romua nurkat pullollaan...
- Paikkakunta: Heinola
No siinä tapauksessa kysyn, että mitäköhän se sieltä on siivonnut? Ainakin mulla näkyy kauppapaikalla kaikki ilmoitukset maaliskuusta 2010 lähtienautomies560 kirjoitti:Tarkistin tuossa juuri ylläpidosta että kauppapaikka on siivottu automaattisesti 8pv helmikuuta
- automies560
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1549
- Liittynyt: 23 Marras 2007, 21:22
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Suoraan sanottuna tuohon en osaa vastata. Tuon palstan puhdistus ei ole ollut minun vastuullani, olen poistanut toisinaan ainoastaan niitä uusimpia joissa lukee että saa poistaa.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Kyllä mulle näyttää et vanhin viesti olis kauppapaikas 1 tammikuuta 1970, yritin avata niin tuli ilmotus ettei löydy
-fiigumies-
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Seuraava sitten 29.3.2010 avautuu. automies560, ihan huoletta saat poistaa myös nimimerkki velun ilmoitukset, pikaisesti laskin että olis 10 ilmoitusta.fiigumies kirjoitti:Kyllä mulle näyttää et vanhin viesti olis kauppapaikas 1 tammikuuta 1970, yritin avata niin tuli ilmotus ettei löydy
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuonne galeriaan sitten samanlainen kuvasivusto mitä on kuvat.fi sivuilla ja naamapuukissakin, elikkä voi kommentoida kuvia.kari t kirjoitti:Yksi asia jota olen pohtinut jo pitenpään, jäsenten konerekisteri osioon on niin helvetin vaikea saada lisättyä kuvia, omia ja kaken kuvia yritin aikoinaan lähetää kahteenkin eri kertaa, kummalakaan ei mennyt visiin seulan läpi.
Voisko tuonne kuvien laittoa vähän helpotaa.
En tosi tiedä kaipaako ja katseleeko kukaan enää kyseistä osiota.
Juuri katselin kyseistä sivustoa ja kuvagaleriaa. Kuvagaleriasta esim. omia kuviakin hukkunut hevon perseeseen.
Esimerkkinä: https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Lintujen+ ... G_1668.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Oikeassa alalaidassa paikka komenteille.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 48
- Liittynyt: 30 Joulu 2014, 19:53
lähetin kans jäsenhakemuksen,vaikka en niin kirjotellu olekkaan.ei ole näitä merkkejä omistuksessa mutta kiinnostaa kuitenkin ja hyvää tietoa moneen asiaan täällä on.pientä vänkäystä nyt aina voi olla,masinisti palstalla enempikin,mutta ei se siihen kaadu.se vaan helposti on niin merkkifoorumilla,että on pitkälti kaikki vaivat jo käsitelty monistellen.niin aiheet loppuu ja kiinnostus hiipuu.pitäs tulla uusia kirjoittelijoita.tietäjiä näihin merkkeihin täälä on kiitettävästi.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Kaikkien ehdotukset ovat tuossa paperilla ja puntaroinnissa mitä tehdään.
Laivaa ei käännetä päivissä, eikä kuukaudessakaan mutta kokoajan jotain pientä.
Konsta
Laivaa ei käännetä päivissä, eikä kuukaudessakaan mutta kokoajan jotain pientä.
Konsta
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1701
- Liittynyt: 05 Maalis 2010, 08:34
- Konekalustoani: FORDSON MAJOR vm.1957 ja FIATAGRI 70-90DT vm.1987+ISME 1400
- Paikkakunta: Hamina/Kannusjärvi
Minunki ilmotukset saa poistaa kauppapaikast, yhteen olen laittanutkin jo 4,5v sitten, että saa poistaa, vaan siellä näky olevan vieläkin..
-fiigumies-
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Lisäämällä erilaisia luokkia tekniikkakysymyksille saadaan hiljainen foorumi näyttämään vain entistäkin hiljaisemmalta.
Mielestäni tämän foorumin ongelma on negatiivinen ja tietoja pimittävä ilmapiiri ja energia. Jos tulen foorumille sitä varten, että minun tarvitsee vaikka selvittää kansiremontissa tarvitsemani kiristysmomentit. Tiedän että ne tiedot on täällä foorumilla ja monella foorumilaisellakin, mutta niitä ei minulle tarkoituksella kerrota, niin miksi minusta tulisi tällaisen foorumin vakikäyttäjä? Masinistifoorumilta saan todennäköisemmin ne oikeat arvot. Täällä on yksi avulias ollut, joka on halunnut auttaa tällaisissa kysymyksissa, joka on siitä sitten tainnut saada ylläpidolta palautetta, että ei saisi auttaa merkin harrastajia pulmissaan?
Kun ei minulle haluta antaa tietoa, niin miksi antaisin projektikertomukseni foorumille, mikä on heille rahan arvoista tavaraa? Ei ne tekstit, kuvat ja videot itsestään synny. Ei kävijät tule tänne mainoksia lukemaan, vaan niitä projektikertomuksia, tai sitten kysymyksin. Ylläpidon pitäisi näyttää arvostavansa heitä, jotka projektikertomuksia jaksavat tehdä ja varmistaa, että kysyjät saavat vastaukset kysymyksiinsä.
Jos haluaa foorumin suuntaa muuttaa, niin lähtisin siitä, että ensin ylläpidosta vapautetaan palveluksesta negatiivista energiaa omaavat henkilöt ja ne korvataan positiivista energiaa omaavilla henkilöillä ja myös sellaisilla, joilla on oikeasti halua antaa jotain näiden merkkien harrastajille.
Mielestäni tämän foorumin ongelma on negatiivinen ja tietoja pimittävä ilmapiiri ja energia. Jos tulen foorumille sitä varten, että minun tarvitsee vaikka selvittää kansiremontissa tarvitsemani kiristysmomentit. Tiedän että ne tiedot on täällä foorumilla ja monella foorumilaisellakin, mutta niitä ei minulle tarkoituksella kerrota, niin miksi minusta tulisi tällaisen foorumin vakikäyttäjä? Masinistifoorumilta saan todennäköisemmin ne oikeat arvot. Täällä on yksi avulias ollut, joka on halunnut auttaa tällaisissa kysymyksissa, joka on siitä sitten tainnut saada ylläpidolta palautetta, että ei saisi auttaa merkin harrastajia pulmissaan?
Kun ei minulle haluta antaa tietoa, niin miksi antaisin projektikertomukseni foorumille, mikä on heille rahan arvoista tavaraa? Ei ne tekstit, kuvat ja videot itsestään synny. Ei kävijät tule tänne mainoksia lukemaan, vaan niitä projektikertomuksia, tai sitten kysymyksin. Ylläpidon pitäisi näyttää arvostavansa heitä, jotka projektikertomuksia jaksavat tehdä ja varmistaa, että kysyjät saavat vastaukset kysymyksiinsä.
Jos haluaa foorumin suuntaa muuttaa, niin lähtisin siitä, että ensin ylläpidosta vapautetaan palveluksesta negatiivista energiaa omaavat henkilöt ja ne korvataan positiivista energiaa omaavilla henkilöillä ja myös sellaisilla, joilla on oikeasti halua antaa jotain näiden merkkien harrastajille.
Nimenomaan ja juuri siksi on tärkeätä,ettei koskaan ihmetellä, miksi joku kysyy hänelle juuri silloin päällä olevaa asiaa.Tämän kerhon tarkoituksena on jakaa ja merkistäkin riippumatta avoimesti tietoa jota meillä monilla on täällä .Täällä on ollut kantavina voimina hienoja immeisiä,jotka vastaavat sinnikkäästi kyselyihin.Tämän foorumin voima on siinä,että ketään ei jätetä pulaan, vaan aina saa apua..
Paljon elämässä säästää kun Nuffilla päästää
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 18
- Liittynyt: 15 Tammi 2018, 22:17
- Konekalustoani: Nuffield 460 Loimaan kuokalla
- NLCF r.y jäsen Nro: 1234
Alkuperäinen keskustelun aloitus oli jotta palsta hiljenee.
Muutaman viestin jälkeen jo pohditaankin miten foorumin sisältöä pitäs uudelleenjärjestellä vaiko ei. Juuri tämän takia ei keskusteluista tahdo löytää oikeita vastauksia selaamatta stoja läpi vaan käynnistetään uusi, samasta aiheesta uusi topikki vaikka sama aihe löytyy jo lukuisia kertoja aiemmin.
Juuri tuosta syystä lajittelu on vaikeaa kun samassa viestiketjussa käsitellään kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Ja jos kaikki katsoo jäsenkirjastosta tulee keskustelupuolella entistä hiljaisempaa...läppä vähenee.
Tosiasia on että tulevina vuosina luultavasti Nuffipuoli enempi hiljenee kuin vilkastuu. + - 60 vuotta vanha kalusto muuttuu hiljalleen atomeiksi josta ne on tehtykin. Juuri itse uusin toimivan nuffin jäähdytysletkuja, ja totesin että kanavat on lähes yhtä roisissa kunnossa kuin edesmenneen merivesijäähdytteisen veneeni GM moottori. Se, josta ensin happani pilalle pakosarja, sitten vesipumppu, sitten kansi ja lopuksi lohkokin. Mun hiljan hankkimasta Nuffista sentään tuli ulos vihreää nestettä (ei ruosteenruskeaa). Syöpymät lienee ed omistajan ajoita 60 ..70 luvulta, ajalta jolloin vesi oli ilmaista ja glykoli kallista. Ja päälle nuffin aktiiviuran jälkeen 30 vuotta sama (ruosteenruskeat) glykolit. Nyt käydään vain viivytystaistelua , kunnes...
Toinen asia, nuffit enimmäkseen kiinnostaa +- 50v "harrastajia", vähenee hiljalleen nekin. Tällä palstallakin jos laskee pois 10 aktiivisinta kirjoittajaa , lopuilta ei montaakaan juttua tule, tai sitten ne on satunnaisia mökkinuhvin ostajia. Joilla on ne samat perushaasteet kuten nostolaite, hydepumppu., ei käynnisty, lumiketju ei pysy päällä jne...
No ei lietsota pessimismiä , sillä Nuffi , se kestää, ihan loppuun asti
Muutaman viestin jälkeen jo pohditaankin miten foorumin sisältöä pitäs uudelleenjärjestellä vaiko ei. Juuri tämän takia ei keskusteluista tahdo löytää oikeita vastauksia selaamatta stoja läpi vaan käynnistetään uusi, samasta aiheesta uusi topikki vaikka sama aihe löytyy jo lukuisia kertoja aiemmin.
Juuri tuosta syystä lajittelu on vaikeaa kun samassa viestiketjussa käsitellään kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Ja jos kaikki katsoo jäsenkirjastosta tulee keskustelupuolella entistä hiljaisempaa...läppä vähenee.
Tosiasia on että tulevina vuosina luultavasti Nuffipuoli enempi hiljenee kuin vilkastuu. + - 60 vuotta vanha kalusto muuttuu hiljalleen atomeiksi josta ne on tehtykin. Juuri itse uusin toimivan nuffin jäähdytysletkuja, ja totesin että kanavat on lähes yhtä roisissa kunnossa kuin edesmenneen merivesijäähdytteisen veneeni GM moottori. Se, josta ensin happani pilalle pakosarja, sitten vesipumppu, sitten kansi ja lopuksi lohkokin. Mun hiljan hankkimasta Nuffista sentään tuli ulos vihreää nestettä (ei ruosteenruskeaa). Syöpymät lienee ed omistajan ajoita 60 ..70 luvulta, ajalta jolloin vesi oli ilmaista ja glykoli kallista. Ja päälle nuffin aktiiviuran jälkeen 30 vuotta sama (ruosteenruskeat) glykolit. Nyt käydään vain viivytystaistelua , kunnes...
Toinen asia, nuffit enimmäkseen kiinnostaa +- 50v "harrastajia", vähenee hiljalleen nekin. Tällä palstallakin jos laskee pois 10 aktiivisinta kirjoittajaa , lopuilta ei montaakaan juttua tule, tai sitten ne on satunnaisia mökkinuhvin ostajia. Joilla on ne samat perushaasteet kuten nostolaite, hydepumppu., ei käynnisty, lumiketju ei pysy päällä jne...
No ei lietsota pessimismiä , sillä Nuffi , se kestää, ihan loppuun asti