Moottoriöljy

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

kaappari
Mini -nuhvisti
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Tammi 2018, 11:24
Konekalustoani: Leyland 262 synchro
NLCF r.y jäsen Nro: 535

02 Maalis 2018, 17:05

Leyland synchro 262 vm.-80
Tänään huomasin moottoriöljyn lisääntyneen.Laskin tänään öljyt pois tuli 20litraa dieselin sekaista öljyä.
Mikähän mahtaa olla vikana?Jäähytys nesteet normaalit.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

02 Maalis 2018, 17:07

2 vaihtoehtoa.
Joko siirtopumppu päästää öljytilaan aineita, tai sitten jakaja-syöttöpumpun akselin etustefa vuotaa jakopäähän polttoainetta.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kaappari
Mini -nuhvisti
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Tammi 2018, 11:24
Konekalustoani: Leyland 262 synchro
NLCF r.y jäsen Nro: 535

02 Maalis 2018, 20:17

jakaja-syöttöpumpun akselin etustefan vaihto.Onko hankala mistä saa Stefan?
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

02 Maalis 2018, 20:19

Tuo ylimmäinen voi olla varmin paikka :D
http://nuhvi.fi/index.php/fi/tietopankki/varaosat" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

02 Maalis 2018, 22:32

leukussa jakajapumpulla pitäisi olla kaksi stefaa peräkkäin ja niiden välissä juorureikä josta vuodon kuuluisi tulla ulos, jollei joku ole tukkinut löpöä vuotavaa reikää. tuon lisäksi se siirtopumppu on edelleen vaihtoehto. 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

03 Maalis 2018, 16:04

Siirtopumppu ei kauheita maksa, helppo vaihtaakkin. Ehkä sen vaihdosta uuteen lähtisin liikkeelle. Josko oireet jatkuu, sitten syöttöpumpun kimppuun.
Operaationa se sitten onkin jonkunverran paljon työläämpi.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kaappari
Mini -nuhvisti
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Tammi 2018, 11:24
Konekalustoani: Leyland 262 synchro
NLCF r.y jäsen Nro: 535

03 Maalis 2018, 17:39

Siirtopumppu Ei tunnu vuotavan kalvo terve.Käsipumpulla pumppasin ei vuotoa.Onko marjokankaan setissä tarvittavat stefat ja orenkaat?Onko hankalat uusia.Pumppu on DPA 3342 F 300. DSA432.A54E1100/5/2330 ZXT.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

03 Maalis 2018, 19:55

ainakaan minä en löydä marjakankaalta sopivia osia. jos pumppu tarvii tiivistää niin suosittelisin hankkimaan osat paikallisen diesel-korjaamon kautta 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

03 Maalis 2018, 22:14

Siirtopumpun kalvo voi vuotaa myös jossain ääriasennossaan, jos moottori siihen vaiheeseen pysähtyy.
Ei kylläkään kovin yleistä vissiin, tavallisesti falskaa liki aina, jos on vuotaakseen....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
kaappari
Mini -nuhvisti
Viestit: 9
Liittynyt: 10 Tammi 2018, 11:24
Konekalustoani: Leyland 262 synchro
NLCF r.y jäsen Nro: 535

04 Maalis 2018, 16:39

Jakajapumpun reikä löytyi,oli tukittu.Vuotaa reiästä ainetta.Saako stefat vaihdettua etupään kautta,ettei tarvitse
koko pumppua purkaa?
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

04 Maalis 2018, 18:37

CAV pumppuun saa stefat vaihdettua isommin pumppua purkamatta. Irti se tietty pitää ottaa moottorista.
Eli jakopään koppa on avattava kaiketi jolkei siinä luukkua ole, taaveteissa pumpun rattaan kohdalla on luukku, ettei koko koppaa tarvii irtottaa...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

04 Maalis 2018, 20:07

Ei tarvi koppaa irrottaa, onhan siinä luukku.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

04 Maalis 2018, 23:24

ei tarvi luukkua avata, pumppu on booreilla eikä käy kuin yhdessä asennossa paikoilleen. pumpun runko pitää laittaa takaisin samaan kohtaan 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Avatar
Tammi
Nuhvitietäjä
Viestit: 442
Liittynyt: 19 Marras 2007, 00:23
Paikkakunta: Nunnanlahti

04 Maalis 2018, 23:56

kaappari kirjoitti:Jakajapumpun reikä löytyi,oli tukittu.Vuotaa reiästä ainetta.Saako stefat vaihdettua etupään kautta,ettei tarvitse
koko pumppua purkaa?
Itse pumppu on kiinni kolmella mutterilla, tietysti vaijerit ja kaikki putket ensin on irroitettava. Pumppu käy paikoilleen vain yhdessä asennossa, on katsottava ja hieman kierrettävä jotta sattuu oikeaan loveen. Akselilla on tupla stefat, vaihto onnistuu etupäästä ja ilman suurenpaa purkamista. Stefoja on yksi tai kaksi ja "juorureikä" tulee niiden väliin. Puhtaus pitää aina muistaa kun polttoainepuolta käsitellään!
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
Kyllonen
Mini -nuhvisti
Viestit: 1
Liittynyt: 05 Maalis 2023, 18:24
Konekalustoani: Leyland 262
NLCF r.y jäsen Nro: 1234

06 Maalis 2023, 16:31

Hei? Miten päin ne stefat polttoaine pumpun akseliin leyland 262 cav pumppu kyseessä se on kahdellä stefalla kiitos etukäteen
Vastaa Viestiin