4dm nostolaitteiston vivut sekä perärepun öljyvuodon Ihmette
Valvoja: automies560
Ongelmana vivustojen vajaat liikkeet. Vivusto oli jumitunutunut mutta purkamalla ja liuottomalla sain sen toimimaan. Tason säätö sekä apuhydrauliikan vivut eivät liiku täyttä liikerataa. Onkohan vikaa säädöissä? Kuviakin otin ihmeteltäväksi. Täytynee koittaa ladata ne johonkin kuvapalveluun jotta saan näkyville.
Viimeksi muokannut Aaännä, 25 Maalis 2018, 10:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuosta linkistä auennee kuvia..
https://photos.app.goo.gl/qiCRCEjbnFgj83bu2" onclick="window.open(this.href);return false;
https://photos.app.goo.gl/qiCRCEjbnFgj83bu2" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Varmaan säädöissä on vikaa. Tuohon unifersaaliin on näköjään laitettu 4/65:sen peräreppu ja nostolaiteen hallintavivusto.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
melkeinpä kannattaa käyttää nostolaitteesta kansi auki niin näkee karojen todelliset liikeradat ja saa pääteltyä vipujen toiminnat oikein
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
Kiitoksia vastanneille. Tuo perärepun vaihto olikin mielenkiintoinen huomio. Onkohan osat suoraan vaihtokelpoisia keskenään? Toivottavasti ei ole ihan minkä tahansa kyläsepän kötöstely purkkapatentti viritelmä.
Noh, vipujen tangot kuitenkin säädin siten että perärepun vivut liikkuvat laidasta laitaan. Paitsi tason säädön vipstaaki pyörii melko holtittomasti, sen sielun elämästä en oikein saanut selkoa. Todellisen toiminnan testaus lähipäivinä, täytyy ensin asentaa pikaliitin apuhydrauliikalle ja paluulle.
Noh, vipujen tangot kuitenkin säädin siten että perärepun vivut liikkuvat laidasta laitaan. Paitsi tason säädön vipstaaki pyörii melko holtittomasti, sen sielun elämästä en oikein saanut selkoa. Todellisen toiminnan testaus lähipäivinä, täytyy ensin asentaa pikaliitin apuhydrauliikalle ja paluulle.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kyllähän peräreppu hyvin pitkälti on melkoisen suoraan vaihtokelpoinen pumppuineen välillä universal four-460-4/65 ja 384 leukuun saakka...
Viimeksi muokannut jusape, 19 Helmi 2018, 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Peräreput on vaihtokelpoisia keskenään kuten jusape mainitsi. Jos tuohon perärepuun on asennettu yksipesäinen hydraulipumppu niin ei taida tason säädön vipstaakikaan toimia.jusape kirjoitti:Kyllähän peräreppu hyvin pitkälti on melkoisen suoraan vaihtokelpoinen pumppuineen välillä universal four-460-4/65 ja 384 luekuun saakka...
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vivuston sain toimimaan pienellä säädöllä. Lyhensin yhtä tankoa ja nyt liikerata kohdallaan. Uusi ongelma ilmeni päivän halkomakoneen käytön jälkeen. Alkoi vuotamaan öljyä työntövarren vieressä olevan tapin juuresta. Mikähän osanen kyseessä ja mikä sen funktio? Toivottavasti en ajautunut virheeseen kun purin tapin. Eihän sisällä vaan ollut tippuvaa kuulaa tms? Kuvat linkin takana. Selaamalla löytyy.
https://photos.app.goo.gl/qiCRCEjbnFgj83bu2" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja sitten tietenkin ihmetyttää miten tuo on tiivistetty, luulin että olisi ollut o-rengas tai stefa, mutta eipä näkynyt kumpaakaan.
https://photos.app.goo.gl/qiCRCEjbnFgj83bu2" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja sitten tietenkin ihmetyttää miten tuo on tiivistetty, luulin että olisi ollut o-rengas tai stefa, mutta eipä näkynyt kumpaakaan.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kyllä siellä pitäis olla kaksikin O-rengasta.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... ttiili.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+va ... ttiili.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Jaahas. Tästä puuttuu molemmat o-renkaat, välilevy osa nro. 11 sekä tulppa osa nro 3. Eipä tuo varmasti ole toiminut ilman kyseistä tulppaa. Noh, eipä sen niin väliä minun käytölle. Tiiviksi tuo toivottavasti tulee o-renkaalla nro 8.
Kiitoksia taas avusta!
Kiitoksia taas avusta!