10/42 vm.66. Universal Three vm. 61
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Venttiilien hajoamiseen en usko ihan helpolla omien kokemusten perusteella. Ennemmin työntötanko taipuu mutkalle, ja jos se on riittävän tukeva, seuraavana sulakkeena on keinuvipu.... Turbonuffissa 4 keinua taipunut kaikkiaan, kun 1/2" teräsputkitangot ei petä....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Sitä en tiedä kuuluiko tuo kilinä sitten kaikukammion ( leukun koppin ) ulkopuolelle, mutta sisälle kuului, tiiä sitten mistä kuului, aika näytää kuuluko enään remontin jälkeen.
Minulakaan ei muuta vahinkoa tullut kuin pakoventiilien työntötangot taipui, sattui olemaan neloskoneen kansi autotalissa, joten siintä kaikki kuusi suoraa nostotankoa koneseen.
Minulakaan ei muuta vahinkoa tullut kuin pakoventiilien työntötangot taipui, sattui olemaan neloskoneen kansi autotalissa, joten siintä kaikki kuusi suoraa nostotankoa koneseen.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Sillo jokunen vuos sitte kun kaverin 270 leuku oli rempassa, siinä siis pakkasnesteitä mennyt öljyn sekaan ja sellasta saatanan liisteriä koko kone sisuksistaan täynnä. Yks venttiilikin oli niin tahmea liikkeissään, että kun sen auki painoi, pysyi myös auki. Männän avituksella sulkeutui. Siinäkään muuta vauriota tullut, kuin muutama tönäritappi taipui....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Hajonneen moottorin kanssa kuvio meni ilmeisesti niin, että ketju hyppäsi ja kone hajosi siihen. Omistaja on kai lähempänä 90V kuin 80V ja osti toisen Nuffieldin tilalle tutkimatta hajonnutta sen tarkemmin. Kai hän oletti huomattuaan ketjun hypänneen, että peli on selvä. Häneltä sain käsityksen, että moottori pitäisi avata ja venttiilit uusia. Ehkä hänellä olikin väärä käsitys vaurioiden laajuudesta. Viime kesänä kysyin hänen tyttären kautta renkaita, jos Nuffield on jäämässä korjaamatta, niin hän kertoi isänsä aikovan alkaa tutkimaan ja kunnostamaan konetta taas kuntoon. Muistelen että kone olisi hajonnut jo 2014. Toivottavasti laittaa koneen kuntoon.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Mistäs sitä loppupeleissä tietää mitä ketjun hypääminen saa aikaiseksi. Minullakin ruiskupumpun / nokka-akselin ajoitukset päin p.....tä, noitten nostotankojen vääntymisen lisäksi. Mene ja tiedä mitä olis tapahtunut jos olis sattunut ajossa täysillä kieroksilla
Tuleehan noita kiertokankiakin kyljestä ulos, kuten tässä tapauksessa on käynyt.
https://www.nettikone.com/nuffield/3/1693214" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuleehan noita kiertokankiakin kyljestä ulos, kuten tässä tapauksessa on käynyt.
https://www.nettikone.com/nuffield/3/1693214" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Koitetaanpas vähä herätellä henkiin tätäkin foorumia
Noin viisi kellotuntia tuli pyöriteltyä nuhvia lumitöissä, matkoihin vajaa tunti päälle. Aika monta kertaa tulee nelosvaihdetta, pakkia vaihdettua, väliin nopeaa ja hidasta puolta käytäen, samoin pääjärjestelmän, sivujärjestelmän vipuja nosteltua ja kauhan laukaisunarusta nykittyä.
Hartiaseudussa pientä jomotusta, pitänee napata parit panagotit ennen nukumaa menoa, aamulla taas paikat vetreänä.
Noin viisi kellotuntia tuli pyöriteltyä nuhvia lumitöissä, matkoihin vajaa tunti päälle. Aika monta kertaa tulee nelosvaihdetta, pakkia vaihdettua, väliin nopeaa ja hidasta puolta käytäen, samoin pääjärjestelmän, sivujärjestelmän vipuja nosteltua ja kauhan laukaisunarusta nykittyä.
Hartiaseudussa pientä jomotusta, pitänee napata parit panagotit ennen nukumaa menoa, aamulla taas paikat vetreänä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ja miten niin ei voi muka Nuhvilla urakoida
P.s. tuliko poksi perille?
P.s. tuliko poksi perille?
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Joo, ei kannata olla 200 t€ velkakone, että lumi liikahtaa
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Eipä poksia ole vielä näkynyt, ootellaan kaikessa rauhassa.nuhvi63 kirjoitti:Ja miten niin ei voi muka Nuhvilla urakoida
P.s. tuliko poksi perille?
Tuota lumipenkkaa on ainakin 100 m
Kuvia olisin ottanut enempikin, mutta nämä älypuhelimen akut ei kestä kylmää
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Eikö tuo olisi lingolla helppo pitää puhtaana? Mulla on 7 pihaa, pihatietä ja 12km edestakaisin(24km)soratietä aurattavana, 5cm lumen ajaa kolmeen tuntiin, kun ajonopus on päälle 20km/h 83hv:n traktorilla ja Hukilla. Takalevy on nopeampi, mutta yksi piha on niin suuri että siinä tulisi liikaa parsimista ja suuret lumikasat. Mutta peukkua kuitenkin tuolle touhulle! Jos kyllästytte, ottakaa yhteys tämmöiseen halpaan linkomieheen.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Käyppäs "tommi" Raahessa käydessäsi pyörähtämässä Pattijoen veteraanimajalla, aja se lenkki ympäri mikä menee päärakenuksien välistä rantaa, sitten rannasta ylös pitemmän päärakennuksen, ja varastorakenuksen, korsun välistä parkkipaikale, takaisin korsun ja varastorakenuksen takaa rantaan. Huomaat varmasti että on lähes mahdotonta käytää linkoa, tuossakin parkkipaikalla jossa nuhvin kuvasin, toisella puolen kaksikerroksinen rakennus ikkunoineen, toisella puolen Mikonkarin nokalle menevä tie.tommi kirjoitti:Eikö tuo olisi lingolla helppo pitää puhtaana? Mulla on 7 pihaa, pihatietä ja 12km edestakaisin(24km)soratietä aurattavana, 5cm lumen ajaa kolmeen tuntiin, kun ajonopus on päälle 20km/h 83hv:n traktorilla ja Hukilla. Takalevy on nopeampi, mutta yksi piha on niin suuri että siinä tulisi liikaa parsimista ja suuret lumikasat. Mutta peukkua kuitenkin tuolle touhulle! Jos kyllästytte, ottakaa yhteys tämmöiseen halpaan linkomieheen.
Edeliselläkin "urakoitsijalla" oli neliveto setorissa etukuormaaja, perässä linko, kertoi ettei uskalla linkoa käytää kuin muutamassa harvassa kohdassa.
Takalevystäkin on senverran kokemusta, voin sanoa ettei ole nopeampi mitä tuo takakuormaaja. Takalevyllä jos olisin tehnyt nuo lumityöt, niin parkkipaikat olis aika pieniä, ei takalevyllä saa läheskään noin korkeita kasoja.
jk. Ei tuohon Veteraanimajan lumitöihin mennyt viitä tuntia, keskimääräinen aika tänä talvena noissa täissä sellaiset 2h 40 min matkoineen. Nyt oli paikoin yli 50 cm lunta laajalla alueella, joten nyt meni 2 h 40 min + edestakaiseen matkaa noin 40 min.
Oma piha / traktorivarikkon lumityöt 1 h 40 min.
Halvalla linkomiehellä menis edestakaisiin matkoihin lähes sama aika mitä minulla yhteen koko päivitäiseen urakaan. Laskutatko matka-ajosta tuntitaksan mukaan, vai onko matka-ajo halvenpaa
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
En laskuta matka-ajoista, jos jollekin ajan puutakin metsässä, katon vain tunnit kun tehdään työtä, henkilökohtaisesti minua ärsyttää miehet, joille pitää maksaa siitä että viitsivät tulla töihin. Mukavinta tietysti olisi jos olisi muutakin keikkaa samalla suunnalla.
Ei ollut tarkoitus mitenkään arvostella taikka vähätellä, ajattelin vaan että pääsisit helpommalla, ettei tarvitse särkylääkkeitä.
Ei ollut tarkoitus mitenkään arvostella taikka vähätellä, ajattelin vaan että pääsisit helpommalla, ettei tarvitse särkylääkkeitä.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Olisko tarkoituksenmukaista esim. sinun ajaa 2 h matka-ajoa ja tehdä esim. vajaat 2 h tuntia laskutustyötä, olisko kannatavaa Eikait foortikaan, vai ajatko sittenkin caasella matka-ajoa, eikait kumpikaan sentään pyhällä hengellä kuljetommi kirjoitti:En laskuta matka-ajoista, jos jollekin ajan puutakin metsässä, katon vain tunnit kun tehdään työtä, henkilökohtaisesti minua ärsyttää miehet, joille pitää maksaa siitä että viitsivät tulla töihin. Mukavinta tietysti olisi jos olisi muutakin keikkaa samalla suunnalla.
Ei ollut tarkoitus mitenkään arvostella taikka vähätellä, ajattelin vaan että pääsisit helpommalla, ettei tarvitse särkylääkkeitä.
Jonknin verran on nuhveilla tullut ajeltua matka -ajoja, tiedän ettei nuhvikaan pyhällä hengellä kulje. Itse laskutan toisen sivun matka-ajosta.
Mietippäs "tommi", sitten kun olet ylittänyt 70:vuoden ikäpyykin, jos ja kun, toivottavasti vielä pystyt tekemään kyseistä työtä, selviätkö kyseisestä työstä ilman särkylääkeitä
Muuten yks panacod pilleri iltasella, ei minkäänlaisia vaivoja aamulla, tiedä vaikka jos olisin jättänyt pillerin ottamatta olisko tilanne ollut sama
Me vanhat vaarit olemme terästä, nuoremmet jotain muuta
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Olisi tietysti kannattavaa, ensinnäkkään tuommoista 15km matkaa ei aja kahtaa tuntia, tuntikin on yläkanttiin. Satasenkin kun päivälle tienaa kulujen jälkeen, on hyvin, eihän tässä nyt rosvoiksi passaa heittäytyä.
Sehän on sitten hyvin asiat kun on terästä yli seitenkymppisenä, moni on jo mullan alla, mitäpä tuohon muutakaan voi sanoa.
Sehän on sitten hyvin asiat kun on terästä yli seitenkymppisenä, moni on jo mullan alla, mitäpä tuohon muutakaan voi sanoa.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kopsa - Mikonkarintie 127, matka 16,5 km, ajoaika autolla 18 min. Minulla ajoaika veteraanimajalle nuhvilla noin 20 min. matka 7 km Pattijoen keskusta. Noin äkkiä päässä laskettuna sinulla yhdensuuntainen matka-aika 50 min, mikäli ei sinun foorti / cace ei sitten kulje jotain 60 km/ h tai jotain tuon ylitommi kirjoitti:Olisi tietysti kannattavaa, ensinnäkkään tuommoista 15km matkaa ei aja kahtaa tuntia, tuntikin on yläkanttiin. Satasenkin kun päivälle tienaa kulujen jälkeen, on hyvin, eihän tässä nyt rosvoiksi passaa heittäytyä.
Sehän on sitten hyvin asiat kun on terästä yli seitenkymppisenä, moni on jo mullan alla, mitäpä tuohon muutakaan voi sanoa.
Aja millä ajat,mutta nuhvilla loput
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !