Jakajapumppu
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ja sen pumpun alla olevan ennakonssätimen mötikän voi ihan rauhassa irroittaa, sieltä ei varise mitään ulos.
Runkoa vasten on n.millin paksunen paperitiiviste ja isojen mutujen/pulttien tiivistys on O-renkailla, sisällä jousi ja mäntä, niitäkään ei periaatteessa väärin saa koottua.
Pari viikkoa sitten jus tihisin yhden Case-taavitin Lucas-CAV pumpun, juurikin alaosan vuodon takia.
Runkoa vasten on n.millin paksunen paperitiiviste ja isojen mutujen/pulttien tiivistys on O-renkailla, sisällä jousi ja mäntä, niitäkään ei periaatteessa väärin saa koottua.
Pari viikkoa sitten jus tihisin yhden Case-taavitin Lucas-CAV pumpun, juurikin alaosan vuodon takia.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Akaan Diesel palvelee meitä masinisteja kuulemma hyvin ja edullisesti, soittele sinne
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Minkätyyppinen tappi tässä nyt lienee kyseessä ?kaappari kirjoitti:Saako mistään kylmäkäynnistin tappia mistään,menyt kai poikki.Alapäässä ei mitään kääntötappia.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ainakin Taavetin ( turbottomat koneet ) käyttämissä DPA pumpuissa on kylmäkäynnistysruuvi, ruuvin päässä puikkomallinen T-väännin. Ruuvi kun kierretään kiinni, se sulkee polttoainepaineen pääsyn ennakonsäätimelle jolloin ennakko on lukittu myöhäisemmälle ja helpottamassa käynnistystä.
Koneen käynnistyttyä ruuvi kierretään takaisin auki-asentoon jolloin paine pääsee ennakonsäätimelle, ja säätö muuttu aikaisemmalle. Ja pumpun sisäisen paineen muuttuessa ( lisää kierroksia ) ennakko kasvaa paineen määrittelemän verran.
Koneen käynnistyttyä ruuvi kierretään takaisin auki-asentoon jolloin paine pääsee ennakonsäätimelle, ja säätö muuttu aikaisemmalle. Ja pumpun sisäisen paineen muuttuessa ( lisää kierroksia ) ennakko kasvaa paineen määrittelemän verran.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Leylandissa se kylmäkäynnistysnasta on alun alkaenkin "nysä". Jos siinä tapin päässä on pieni hahlo ja lyhyt putkisokka sen läpi poikittain, niin ei ole katkennut. Siihen tulee vaijeri kiinni vetojousella, ja kylmäkäynnistyksessä tappia vedetään sivulle jolloin sen vaikutus on sama kuin edellisessä viestissä kerrottu. Tappi pääsee muuten pyörimään sijassaan vapaasti, ja se hahlo voi siksi osoittaa vaikka suoraan poispäin moottorista, sen voi kyllä kääntää vaijerikäyttöä varten sopivaan suuntaan.