Jospa meikäläinenkin sais viimeisellä suunsa täällä avattua... Harmittavaa seurata että tälläistä kehitystä foorumilla on havaittavissa, mutta lienen itsekkin osasyyllinen asiaan. Kovasti on omakin käyttö hiljentynyt, niin täällä kuin kaikilla muillakin harrastefoorumeilla.
Elämäntilanteet vaan muuttuu, omalla kohdalla varsin radikaalistikkin. Yritysmaailma on vienyt mennessään ja sekin on huomattu että painettava on kuin reikä päässä että pärjää taloudellisesti. Rakas masinistiharrastus on jäänyt ihan paitsiolle projektien ja muiden osalta, työnäytöksiä ja traktoreiden ulkoiluttamista onneksi kesällä maltoin tehdä, mutta en siinä määrin missä itse toivoisin tekeväni.. Myös kotitilan isännyys ja puolison löytyminen rinnalle on varmasti vaikuttaneet ajankäyttöön.
Mutta, lepoasennosta huolimatta uskon vielä että kunhan saa nämä ruuhkavuodet käsistä niin pääsee taas koneita raplaamaan. Eikä kalusto minnekkään katoa, tukevasti omissa katoksissaan kaikki odottelee, rakkaus rautaan kestää kyllä
Yleisemmällä tasolla veikkaisin keskustelun rauhoittuneen jo ihan käyttöympäristön muutosten takia, foorumeiden tilalle on tulleet ajantasaiset keskusteluryhmät ja sosiaalinen media. Se on vaan tätä nykypäivää, halusimme sitä sitten myöntää tai ei. Somea on helppo ja vaivaton seurata vaikka kesken työpäivän, ihan vaikka autolle kävellessä tms.
Muistissa on kyllä vielä nuhvifooruminkin vauhdikkaimmat vuodet, asialliset tekniikkakeskustelut niin KariT:een kuin Masterinkin kanssa, ja aina vauhdikkaisiin yöllisiin viestitulituksiin Jusapen ja kolmetonnisen kanssa, vain näin muutamia nimimerkkejä mainitakseni. Muistellaan ylpeydellä näitä hetkiä ja pidetään lippu korkealla myös jatkossa, keskustelutavat ja elämä muuttuu, mutta silti saman hienon harrastuksen parissa puuhaillaan!
Siunaustilaisuus
Valvoja: automies560
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
TERE!nelosnuhvi kirjoitti:Jospa meikäläinenkin sais viimeisellä suunsa täällä avattua... Harmittavaa seurata että tälläistä kehitystä foorumilla on havaittavissa, mutta lienen itsekkin osasyyllinen asiaan. Kovasti on omakin käyttö hiljentynyt, niin täällä kuin kaikilla muillakin harrastefoorumeilla.
Elämäntilanteet vaan muuttuu, omalla kohdalla varsin radikaalistikkin. Yritysmaailma on vienyt mennessään ja sekin on huomattu että painettava on kuin reikä päässä että pärjää taloudellisesti. Rakas masinistiharrastus on jäänyt ihan paitsiolle projektien ja muiden osalta, työnäytöksiä ja traktoreiden ulkoiluttamista onneksi kesällä maltoin tehdä, mutta en siinä määrin missä itse toivoisin tekeväni.. Myös kotitilan isännyys ja puolison löytyminen rinnalle on varmasti vaikuttaneet ajankäyttöön.
Mutta, lepoasennosta huolimatta uskon vielä että kunhan saa nämä ruuhkavuodet käsistä niin pääsee taas koneita raplaamaan. Eikä kalusto minnekkään katoa, tukevasti omissa katoksissaan kaikki odottelee, rakkaus rautaan kestää kyllä
Yleisemmällä tasolla veikkaisin keskustelun rauhoittuneen jo ihan käyttöympäristön muutosten takia, foorumeiden tilalle on tulleet ajantasaiset keskusteluryhmät ja sosiaalinen media. Se on vaan tätä nykypäivää, halusimme sitä sitten myöntää tai ei. Somea on helppo ja vaivaton seurata vaikka kesken työpäivän, ihan vaikka autolle kävellessä tms.
Muistissa on kyllä vielä nuhvifooruminkin vauhdikkaimmat vuodet, asialliset tekniikkakeskustelut niin KariT:een kuin Masterinkin kanssa, ja aina vauhdikkaisiin yöllisiin viestitulituksiin Jusapen ja kolmetonnisen kanssa, vain näin muutamia nimimerkkejä mainitakseni. Muistellaan ylpeydellä näitä hetkiä ja pidetään lippu korkealla myös jatkossa, keskustelutavat ja elämä muuttuu, mutta silti saman hienon harrastuksen parissa puuhaillaan!
Kyllähän sitä me kaikki yritetään juosta kovempaa ja perusasiat jää taustalle kuten traktoreiden ja muiden romujen rassaus.. eikun..
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Se noihin reaaliaikaisiin ryhmiin/someen ehkä paremmin sopii sellainen "pienet kysymykset" -tyyli, kuten aiemmin totesin olen itse sillä kannalla että tällaisella foorumilla asiat pysyy löydettävissä kun taas somevirtaan ne hukkuvat.
Sitäpaitsi, minä kirjoitan tätäkin viestiä puhelimella (Xcover 1) ja kuvien lisääminenkin viesteihin sujuu näin ollen lennosta, en ole tietokonetta tarvinnut kuin monimutkaisempiin muotoiluihin.
Sitäpaitsi, minä kirjoitan tätäkin viestiä puhelimella (Xcover 1) ja kuvien lisääminenkin viesteihin sujuu näin ollen lennosta, en ole tietokonetta tarvinnut kuin monimutkaisempiin muotoiluihin.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
No TERE!kolmetonnine kirjoitti:
TERE!
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kyllä kohta jo pastori lapioi kauhalla santaa
Hiljasta on ku jään alla...
Hiljasta on ku jään alla...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Meinasinpa vielä sunnuntaina jusapea ärsytää tallinlämityksen tiimoilta, no, sitten ajatelin että anetaanpa olla, ja keskitytään nojatuoliurheillu, sitä kyllä riiti sunnuntainanuhvi63 kirjoitti:Kyllä kohta jo pastori lapioi kauhalla santaa
Hiljasta on ku jään alla...
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Muttei joukkuemäki oikein vaan kulkenut....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Eikä miehillä muutkaan lajit, paitsi yhdistetyn joukuekisa. Naisilla taas Ristan ja Kaisan toimesta loistavia suorituksia, eikä Kertulakaan kovin huonosti mennyt.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
En kans merkillisiä odotellut miesten osalta, mut sentään nyt vähän esityksiä parempaa tasoa odotin, en suoranaisesti mitaleita odottanutkaan...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 407
- Liittynyt: 08 Touko 2011, 13:42
- Konekalustoani: Nuffield 3 DL -59, Nuffield 4 DM KKK -60, Nuffield 460 -63, Nuffield 460 Riuku-Vammas -63, koesarjan n:o 54 Valmet 15, Belarus 420 -77,Belarus MTZ 50 -69
- NLCF r.y jäsen Nro: 218
- Paikkakunta: Perho
Nytpä nimimerkki mämitääntiedä pisti pahan noin äkkiä vilkaistuna. Mutta tarkemmin ottaen tuo taitaa olla niinsanottu Lapuan taisteluvirsi Suomen sodan 1808-09 ajoilta. Takkiinhan tuossa kahinassa suomalaisjoukoille taisi tulla mutta näin pitkällä perspektiivillä varmaan hyväkin niin. Eli tarkoitan sitä että ilman tuota Venäjän kautta olisimme varmaan nykyäänkin Ruotsin köyhä itäinen maakunta. Se siitä geopolitiikasta. Hiljaistahan täällä on ollut josta itsekin tunnen lievää syyllisyyttä. En itse käytä feispuukkia eikä muita somekanavia ja täälläkin on tullut harvemmin kirjoiteltua mutta yritän parantaa aktiivisuutta omalta osaltani . Uskoisin että kun päivä pitenee ja kevät koittaa niin täälläkin kirjoittelu vilkastuu kun niitä talviuniNuffeja ruvetaan herättelemään uniltaan pilkekoneen eteen tai muihin kevään askareihin. Monesti vain näyttäisi tulevan käytöönoton jälkeen vanhoihin koneisiin uusia vaivoja . Elikkä summasummarum tsemppiä foorumille, eihän me vielä luovuteta.
Vähän päivässä - eikä viikossakaa palijo mittää...
Ennen tuli seurattua tätäkin palstaa, nyt voi olla puolikin vuotta taukoa. Jotenkin v-mäiseksi meni henki -ei kaikkien kirjoittajien takia- vaan lähinnä tämän masterin. Joka viestissä lytätään toisten tekemiset ja itse tiedetään absoluuttinen totuus. Ei kai kukaan viitsi huudella tekemisistään kun kuitenkaan mikään ei mene oikein. Onneksi siniselle ei ole käynyt samalla tavalla, vaan siellä on leppoisia kirjoittajia, ja homma ei ole kuolemanvakavaa. Kuulin eilen radiossa sanonnan: "jos et huomaa yhteisössäsi kusipäätä, olet se itse todennäköisesti". Anteeksi jos oli loukkaavaa ja poistakaa vaikka tunnukset, mutta tästä voi ottaa toisaalta opiksikin.
Fordson Major diesel -56
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
Fordson Supermajor Manuel 6-sylint.
BM Volvo T600 -71 +UM3T
Ford 5000 +Vammas kersantti -75
Sampo Rosenlew 500 -79
Case IH mx 4230 -96
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Meno on rauhottunut tuosta, asianosaisia on kuultu ja ojennettu
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Aika vähän on syitä kirjoitella mitään. Yleensä se on täysin yksinpuhelua ja jos tulee jotain kysymyksiä, mihin täällä kuitenkin useampi tietää vastauksen, niin on silti täysin hiljaista. Esimerkiksi joidenkin osien kiristysmomentteja kun kysyy, niin tietoja ihan tietoisesti pimitetään.
Vaikka jossain Audifoorumilla henki on ihan toisenlainen ja autetaan, jos tiedetään, on sitten jäsen tai ei.
Onneksi on kuitenkin muutamia auttavaisia, joiden avulla on saanut koneet taas kuntoon. Kiitos heille!
Se on vähän niin, että kun pimitellään tietoja, niin sitä voi myös kirjoittajana alkaa pimittämään projektikertomuksiaan. Kun ei tule tekstiä foorumille, niin ei ole mitään luettavaakaan ja sitten kohta ei ole enää vierailijoitakaan ja kun ei ole vierailijoita, niin koitappa myydä sellaiselle foorumille mainostilaa.
Vaikka jossain Audifoorumilla henki on ihan toisenlainen ja autetaan, jos tiedetään, on sitten jäsen tai ei.
Onneksi on kuitenkin muutamia auttavaisia, joiden avulla on saanut koneet taas kuntoon. Kiitos heille!
Se on vähän niin, että kun pimitellään tietoja, niin sitä voi myös kirjoittajana alkaa pimittämään projektikertomuksiaan. Kun ei tule tekstiä foorumille, niin ei ole mitään luettavaakaan ja sitten kohta ei ole enää vierailijoitakaan ja kun ei ole vierailijoita, niin koitappa myydä sellaiselle foorumille mainostilaa.