Leyland 472 vaikeudet.
Valvoja: automies560
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 32
- Liittynyt: 06 Joulu 2017, 23:29
- Konekalustoani: Leyland 472 -80 Valmet 359 -59
- NLCF r.y jäsen Nro: 520
- Paikkakunta: Kurikka
Viimeviikolla meni "vetotunnistintapin" mutterista kierteet ja poijalla tippui perälevy katuun.
Holkki repes myös irti rungosta.
ME-varaosista uusi 3/4 mutteri ja kummipoika puikkohitsillä holkki takaisin kiinni.
Pajalta kotia ajellessa innostuneena lumitöihin ja neliveto päälle kun pääsin pihaan niin vaan takanakit veti.
Taskulampunvalon kans kartaanilinjaa ensin tutkimaan ja etuperän takaa n.10cm taaksepäin kartaani poikki.
Onko sama boori kuin ulosottoaksilassa. Jos laittais ulosottoaksilan holkin edes väliaikaiseksi siihen??
Joissakin fiateissa vissiin sama etukartaanipätkä?
Holkki repes myös irti rungosta.
ME-varaosista uusi 3/4 mutteri ja kummipoika puikkohitsillä holkki takaisin kiinni.
Pajalta kotia ajellessa innostuneena lumitöihin ja neliveto päälle kun pääsin pihaan niin vaan takanakit veti.
Taskulampunvalon kans kartaanilinjaa ensin tutkimaan ja etuperän takaa n.10cm taaksepäin kartaani poikki.
Onko sama boori kuin ulosottoaksilassa. Jos laittais ulosottoaksilan holkin edes väliaikaiseksi siihen??
Joissakin fiateissa vissiin sama etukartaanipätkä?
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
boorista en osaa sanoa ulkomuistista mutta tuossa kannattaa tutkia ja tarvittaessa korjata etuakselikeinun välys, muuten heiluva etuakseli katkaisee korjatun akselin hetken päästä uudelleen ja pahimmillaan katkasee tumpin välitykseen menevältä puolelta
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Juuri noin kuten Warpu tuossa sanoi.
Kattele nuo:
http://nuhvi.fi/foorumi/viewtopic.php?f ... lit=boorit" onclick="window.open(this.href);return false;
http://juubi.hlan.net/index.php?page=tr ... /FrontAxel" onclick="window.open(this.href);return false;
Kattele nuo:
http://nuhvi.fi/foorumi/viewtopic.php?f ... lit=boorit" onclick="window.open(this.href);return false;
http://juubi.hlan.net/index.php?page=tr ... /FrontAxel" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Mitä osaa muuten tarkoitat tuolla "holkilla"?speedboys kirjoitti:Holkki repes myös irti rungosta.
ME-varaosista uusi 3/4 mutteri ja kummipoika puikkohitsillä holkki takaisin kiinni.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Minuakin kiinnostaa mikä on revennyt. Mutterin korkkaaminen on kyllä itsellenikin sattunut, syystä kun en ohjekirjan ohjeita noudattanut. "kun vetovastussäätöä ei tarvita, tulee työntövarsi kiinnittää alimpiin reikiin"
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
oisko VOA laakeripukista revennyt työntövarrenkorva irti, sen se teke tiukemassa paikassa rytkäyttäessä...
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 32
- Liittynyt: 06 Joulu 2017, 23:29
- Konekalustoani: Leyland 472 -80 Valmet 359 -59
- NLCF r.y jäsen Nro: 520
- Paikkakunta: Kurikka
Tarkoitan sitä osaa mikä on nivelöity alapäästään tapilla siihen runkoon mikä on ylhäältäLeukkumies kirjoitti:Mitä osaa muuten tarkoitat tuolla "holkilla"?speedboys kirjoitti:Holkki repes myös irti rungosta.
ME-varaosista uusi 3/4 mutteri ja kummipoika puikkohitsillä holkki takaisin kiinni.
tunnustelijan yläpäässä mutterilla kiinni.
"holkkia" oli hitsailtu kiinni monet kerrat ennenkin ja ei ole varmuutta minkälainen se on alunperin ollut.
Eikä siinä vieläkään kaikki...tänään lähdin verstaalta viemään kärryjä kotiin niin tupsutti kolmella pytyllä.
Ensin aattelin että kylmyyttään käy vajaalla ja lähdin meneen niin ekasta risteyksestä kun lähdin niin vielä selvästä alakierroksilla ei käynyt kaikilla mutta neljäskin tuli mukaan kun antoi kaasua lisää.
Olisko suutin vaivaa vai kantaako venttiili??
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Siis työntövarren korvake vai ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Veikkaisin syöttöpumpun puolelle tuota ongelmaa. En varmaksi muista, kun on niin pitkä aika kun rivipumppukoneen parissa touhunnut, että näkyikö pumppuelementit sivuluukusta. Ainakin siellä on kierrosten säätötanko, josta voi kalibroida sylinterikohtaiset syötöt. Niitä ei kuitenkaan pidä summassa muutella.
Kokeile käydessä löysätä vuorotellen suutinputkia, näet tuleeko ollenkaan polttoainetta siitä jolla se ei käy.
Kokeile käydessä löysätä vuorotellen suutinputkia, näet tuleeko ollenkaan polttoainetta siitä jolla se ei käy.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 32
- Liittynyt: 06 Joulu 2017, 23:29
- Konekalustoani: Leyland 472 -80 Valmet 359 -59
- NLCF r.y jäsen Nro: 520
- Paikkakunta: Kurikka
Tuli tänään tarkistettua että kakkoseen ei tuu naftaa ku vasta täyskaasulla ja kun kierrokset on jonkiverran nousseet.Kerkänmatti kirjoitti:Veikkaisin syöttöpumpun puolelle tuota ongelmaa. En varmaksi muista, kun on niin pitkä aika kun rivipumppukoneen parissa touhunnut, että näkyikö pumppuelementit sivuluukusta. Ainakin siellä on kierrosten säätötanko, josta voi kalibroida sylinterikohtaiset syötöt. Niitä ei kuitenkaan pidä summassa muutella.
Kokeile käydessä löysätä vuorotellen suutinputkia, näet tuleeko ollenkaan polttoainetta siitä jolla se ei käy.
Kaveri meinas että takaiskus moska, jumis tai jousipoikki.
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Ilmenikö tuo vika nyt yllättäen? Veikkaan että kakkosen elementti syöttöpumpussa jumittaa, tai elementin säätövipu liikahtanut yhdystangossa. Onkohan pumppuun vaihdettu öljyjä hetkeen, näissä tuppaa sisäisen vuodon takia vähitellen öljy laimentumaan polttoaineella, kunnes lopulta pumppu on täynnä pelkkää polttoainetta, joka ei voitele niin kuin kuuluisi.
Sivuluukun voi turvallisesti aukaista, katsoa näyttääkö siellä mikään olevan pielessä.
Sivuluukun voi turvallisesti aukaista, katsoa näyttääkö siellä mikään olevan pielessä.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 32
- Liittynyt: 06 Joulu 2017, 23:29
- Konekalustoani: Leyland 472 -80 Valmet 359 -59
- NLCF r.y jäsen Nro: 520
- Paikkakunta: Kurikka
Huomisen hommia se...kiitokset Kerkänmatille neuvoista ja Hyvää tulevaa VuottaKerkänmatti kirjoitti:Ilmenikö tuo vika nyt yllättäen? Veikkaan että kakkosen elementti syöttöpumpussa jumittaa, tai elementin säätövipu liikahtanut yhdystangossa. Onkohan pumppuun vaihdettu öljyjä hetkeen, näissä tuppaa sisäisen vuodon takia vähitellen öljy laimentumaan polttoaineella, kunnes lopulta pumppu on täynnä pelkkää polttoainetta, joka ei voitele niin kuin kuuluisi.
Sivuluukun voi turvallisesti aukaista, katsoa näyttääkö siellä mikään olevan pielessä.
Sorvari teki minun leukkuun raurasta etuakselin holkit, ei maksanut monta kymppiä.Leukkumies kirjoitti:Juuri noin kuten Warpu tuossa sanoi.
Kattele nuo:
http://nuhvi.fi/foorumi/viewtopic.php?f ... lit=boorit" onclick="window.open(this.href);return false;
http://juubi.hlan.net/index.php?page=tr ... /FrontAxel" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 80
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 20:07
- Konekalustoani: Leyland 255, Leyland 272 syncro+Vammas Major
- Paikkakunta: Kärsämäki
Meille sorvasi leukkuun valmetin huoltomies scanian sylinteriputkesta uudet holkit. Ja päittäislevyksi jonkun valmetin pikavaihteen pakan väli levyjä. Ei ollu kalliit osat.