Jontikka 3140
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Nostolaite ja ohjaus on omilla pumpuillaan kumpainenkin. Vääränlaiset ölpit taikka tukossa oleva imusihti, joka sitten taas äkkiä tuhoaa hytikkapumputkin .....
Tälläiset nyt ensiveikkauksena, noin yleisesti ottaen. JD koneita en ole niin ropannut, että mitään varmaa osaisin sanoa.....
Tälläiset nyt ensiveikkauksena, noin yleisesti ottaen. JD koneita en ole niin ropannut, että mitään varmaa osaisin sanoa.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei välttämättä. Esim Valmetin puolella ( X02/03 sarja ainakin ) on yks imusihti sekä ohjauksen ja hydrauliikan pumpuille, osin sinänsä samaa tyyliä on myös -80 luvun alkupuolen Taaveteissa, joissa mahdollisesti tuplapumppu nokalla pelkälle hydrauliikalle, siis nostolaite ja ulkoinen hydrauliikka ( ohjaukselle Taavissa eri pumppu ja oma öljynsä )
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Harjoittelupaikassani oli vastaavanlainen 3140 JD. Siinä ei hydrauliikka eikä ohjaus pelannut yhtään alle 1500 r/min. Töissä piti aina pitää käsikaasu 1500 r/min paikkeilla. Syytä arvailtiin kovasti, mutta sitä ei ehditty kesällä korjata. Myöhemmin talvella kone korjattiin, ja syynä oli vuoto jossakin paineputkessa. Sitä en muista, oliko putki hankautunut puhki, vai oliko liitos löysässä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuokin on mahdollista, rakenteesta riippuen. Täs kun en rakennetta tunne niin en sen enempiä arvaile.
Eräissä merkissä vaihteistokotelon läpi menevä polttoainetankkien yhdysputki saattoi etukardaanin vaihteiston sisällä olevan akselin hieromaksi joutua, ja joitain tapauksia sitten olikin, että oli pööt ja lootaöljyt sekasin, kun otti öljyä sekaan, ja huollossakin alkuun ihmeteltiin sinertävää tai vahvankin sinistä savutusta .....
Eräissä merkissä vaihteistokotelon läpi menevä polttoainetankkien yhdysputki saattoi etukardaanin vaihteiston sisällä olevan akselin hieromaksi joutua, ja joitain tapauksia sitten olikin, että oli pööt ja lootaöljyt sekasin, kun otti öljyä sekaan, ja huollossakin alkuun ihmeteltiin sinertävää tai vahvankin sinistä savutusta .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
John Deere on edistyksellinen muuttuvatilavuuksisella järjestelmällään, joten veikkaisin vahvasti nyt LS-linjan häiriötä. Ei saa signaalia tuottaa pumpulla tuottoa ja painetta.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Mutta ohjaus on tuskin muuntuvatilavuuksisen pumpun takana.....
Melkoisen 1000% varmuudella nostolaite/ hydrauliikka on eri pumpuilla mitä ohjausjärjestelmä. Ohjauksen oireilu viittaisi muuhun .....
Melkoisen 1000% varmuudella nostolaite/ hydrauliikka on eri pumpuilla mitä ohjausjärjestelmä. Ohjauksen oireilu viittaisi muuhun .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
tuossa koneessa on keulalla säätyvä mäntäpumppu joka hoitaa sekä ohjausta että nostolaitetta, näitä jaotellaan prioriteettiventtiilillä. vaihteistossa on kiinteätuottoinen pumppu joka toimii säätyvän pumpun latauspumppuna, tämän putkituksissa on ollu joissakin koneissa ongelmia. vaihtoehtoisesti samaa oiretta voi aiheuttaa haljennut nostolaitekansi
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
No tuo oli uutta tietoa mullle, että se olisi peurassa noin, tuo hydejärjestelmä , yhden pumpun takana .......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68