384sen persremontti ja muutakin korjailua

Menossa olevat ja valmistuneet Nuffield ja Leyland traktoriprojektiblogit

Valvoja: automies560

Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

26 Marras 2017, 16:57

Taitaa tulla ahdasta, joutunee tuon paluuputsarin ainakin siirtämään sivummalle :shock:
Hyvät noi pajan valot, mutta kuvista tulee tämmösiä turhan vaaleita :evil:
Liitteet
IMG_20171126_160900.jpg
IMG_20171126_160928.jpg
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

15 Helmi 2019, 15:26

Päivitystä tähänkin.
Kävin tänään rengaskaupoilla, tuli 16.9-38 misukat 8)
Vanteet menee levitettäväksi, ja lokasuojia joutuu vähän avartamaan että mahtuu ketjut väliin :mrgreen:
Viitisen senttiä tulee maavaraa lisää...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

30 Touko 2019, 10:55

12 vuotta se kesti.
Saa nähä onko uus yhtä vahva...
Liitteet
IMG_20190530_115254.jpg
IMG_20190530_115244.jpg
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

29 Helmi 2020, 18:09

Mitähän tämän ohjaussimpukassa on vialla kun se jää jumiin vasemmalle kääntäessä.
Sitten kun kääntää vähän takaisin niin suostuu taas kääntymään...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

02 Maalis 2020, 18:16

Onkos noi kuulamutterilla? Nehän osaa olla oikukkaita kuluneina.
Tai rattiakselin laakerista häkki hajonnu ja kuulat on peräkkäin.
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

03 Maalis 2020, 01:30

jamppi kirjoitti:
02 Maalis 2020, 18:16
Onkos noi kuulamutterilla? Nehän osaa olla oikukkaita kuluneina.
Tai rattiakselin laakerista häkki hajonnu ja kuulat on peräkkäin.
Kulumaa minäkin epäilen..

Kuulapäänuhvin simpukka vissiin käy tähänkin :?:
Yks sellanen on tiedossa, osina.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
suparta
Mini -nuhvisti
Viestit: 8
Liittynyt: 29 Elo 2010, 13:29

02 Elo 2020, 18:59

384 tuli juuri tontille. VOA:n käyttövipu ei liiku , eli nostolaite ei pelaa. Mitä toimenpiteitä on edessä?
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

02 Elo 2020, 20:04

suparta kirjoitti:
02 Elo 2020, 18:59
384 tuli juuri tontille. VOA:n käyttövipu ei liiku , eli nostolaite ei pelaa. Mitä toimenpiteitä on edessä?
Jotainhan sielt on sitten rikki jos vipu jumissa.
Ei muuta kuin peräreppu irti ja tutkimaan.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

02 Elo 2020, 21:19

Onko täysin jumissa, vai ei vain kytkeydy päälle? Noissa alkupään Leukuissa tahtoo olla vaikea kytkeytymään, eli nämä mallit joissa pumpun saa vielä kytkettyä irti. Kannattaa tällöin useamman kerran polkea voa-kytkintä että boorit saa sattumaan kohdalleen. Tai kuten itse toisinaan joutuu 255:n kanssa tekemään, sammuttaa moottori ja kytkeä sitten.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

03 Elo 2020, 07:19

Minulla 10/42:sessa 255:sen leukun hydraulipumppu hammaspyörineen, ei mene helposti päälle. Vedän vo kytkentävipua hyd asentoa kohden ja nostan varovasti kytkintä, silloin menee pälle, vähäisen rutinan saatelemana. Olisko näin, että on hammaspyörien moduli vähän turhan tiukka.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
suparta
Mini -nuhvisti
Viestit: 8
Liittynyt: 29 Elo 2010, 13:29

06 Elo 2020, 19:38

Tänään sain voimanoton päälle pysäytin päällä käynnistäessä. Alhaalla olleet vetovarret nousivat, mutta nyt ne eivät laske. Nostolaitteen käyttö vipuja heiluttelin. Yhden vivun heiluttelu aiheutti muutaman sentin liikkeen vetovarsiin.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

06 Elo 2020, 20:02

suparta kirjoitti:
06 Elo 2020, 19:38
Tänään sain voimanoton päälle pysäytin päällä käynnistäessä. Alhaalla olleet vetovarret nousivat, mutta nyt ne eivät laske. Nostolaitteen käyttö vipuja heiluttelin. Yhden vivun heiluttelu aiheutti muutaman sentin liikkeen vetovarsiin.
Mekaaninen lukitus meni päälle.
On se tappi siinä nostolaitekotelon päällä, osoittaa taakse yläviistoon.
Nosta vetovarret ylös ja käännä tappi toiseen asentoon.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

06 Elo 2020, 20:08

Ohje edelliseen.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... itus.1.PDF
Pienenä vinkkinä suparta, tee oma topiikki oman leukkusui kysymyksiin liityen. Uskoisin että kysymyksiä tulee lisääkin.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Avatar
Kerkänmatti
Melkoinen nuhvisti
Viestit: 697
Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
Konekalustoani: 255/2100/804
NLCF r.y jäsen Nro: 112
Paikkakunta: Puolanka

06 Elo 2020, 20:12

Jos Leyland on suparta:lle uusi tuttavuus ja nostolaitteen toiminta näin ollen myöskin...

Niitä vipuja ei saa ihan summanmutikassa heilutella, on vaarana, että vivustossa oleva hammaskaaren kohdistus menee sekaisin. Lähempänä penkkiä oleva vipu on päävipu, jolla nostetaan ja lasketaan nostolaitetta.
Ulompi etumainen vipu on valintavipu, jolla vaihdetaan päävivun toiminto joko "position" asennonsäätö tai "draught" eli kyntösyvyyden säätö.
Asento "position" on se, jossa valintavivun tulee normaalisti olla, ja tuota vipua saa liikuttaa VAIN päävivun ollessa täysin ylhäällä, lisäksi sen on oltava joko ylhäällä tai alhaalla, ei puolivälissä.
Kolmas vipu "aux" on apujärjestelmälle, eli sillä ohjataan paine hydrauliikan ulosottoon.

Leukuissa on tosiaan nostoakselin mekaaninen lukitsin, tarkista ensin sen tilanne kuten edellä neuvottu :wink:

Minä myös suosittelen oman viestiketjun aloittamista tälle koneelle. :)
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5067
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

07 Elo 2020, 07:59

Onkohan 384 nostolaitteen vivustossa mitään hammaskaarta ?
Taitaa olla vasta jossain 255:sesta lähtien, en ole satavarma, mutta kuva kertonee tarkemmin, kuva on 384:sen omistajan käsikirjasta.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandii ... G_0331.JPG
Samanlainen vivusto kuten 3/45 ja 4/65 nuhveissa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Vastaa Viestiin