Ei Leukussa ole öljynpainevaloa, mittari vain.
Jos valon laittaa niin öljykello laitettava, onneksi lohkossa on paikkoja johon laittaa
384sen persremontti ja muutakin korjailua
Valvoja: automies560
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
No nii eihän olekkaan .....Mikälie aivopieru täs taas äkkiä ajatellessa tuli .... Varmaan se, kun liki kaikissa muissa on valo, eikä mittaria ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Yleisempi mahtaa uudemmissa olla valo kyllä. Valmet 700-1100 malleissa myös pelkästään mittari, pitäisi omaankin 1110+um475 kaivuriin laittaa valo sisälokasuojaan, mahtaa onnistua haaroituskappaleella anturin laitto moiseen. Sama kai se on laittaa kerralla kunnon "sisävalo" 21w. polttimolla että varmasti hoksaa
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Miksi ei laita summeria? Jos summerin laittaisi vaihtovirtalaturin D+:n ja öljynpainekytkimen väliin, niin sen ei pitäisi silloin huutaa juuri muuta kuin paineiden kadotessa. Mutta voi se olla +15 virrankin takana, kun sitten tulisi aina testattua käynnistyksessä.
Minulla on ymmärtääkseni autossa summeri öljynpaineille valon lisäksi. Olikohan se niin, että jos on yli 1500vai 2000rpm ja öljynpaineet katoaa, niin summeri alkaa huutamaan.
Minulla on ymmärtääkseni autossa summeri öljynpaineille valon lisäksi. Olikohan se niin, että jos on yli 1500vai 2000rpm ja öljynpaineet katoaa, niin summeri alkaa huutamaan.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Aika kova ääni pitäis olla summerissa että sen kuulis tuossa kaikukammiossa
Valo sentään näkyy.
Valo sentään näkyy.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Moottoria on nyt koeponnistettu kolmen työpäivän verran.
Paria pikku polttoainevuotoa lukuunottamatta pelannut hyvin, syöttö vielä vähän pienellä, nyt sen voisi jo kääntää isommalle, jotta tulee kotimäen pienellä viitosella ylös
Nesteet ja öljyt pysyy omilla puolillaan, eikä kuulu sivuääniä, vain Bmc:n ominaiset äänet
Täytyy olla tyytyväinen, toivottavasti puu kulkee nyt vuosia eteenpäin ilman suurempia murheita
Toinen vetoakselin stefa näyttää kyllä vuotavan melko reippaasti...
Paria pikku polttoainevuotoa lukuunottamatta pelannut hyvin, syöttö vielä vähän pienellä, nyt sen voisi jo kääntää isommalle, jotta tulee kotimäen pienellä viitosella ylös
Nesteet ja öljyt pysyy omilla puolillaan, eikä kuulu sivuääniä, vain Bmc:n ominaiset äänet
Täytyy olla tyytyväinen, toivottavasti puu kulkee nyt vuosia eteenpäin ilman suurempia murheita
Toinen vetoakselin stefa näyttää kyllä vuotavan melko reippaasti...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Nälkä kasvaa syödessä ja tarkoitus laittaa kartaanin päähän tuommonen pyörimään:
http://www.hydrauliikkakauppa.fi/hammas ... -1363.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Miten tuolle öljynsaanti järjestyy, jos traktorin omia öljyjä käyttäisi?
Vai oma säiliö nosturin alle?
http://www.hydrauliikkakauppa.fi/hammas ... -1363.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Miten tuolle öljynsaanti järjestyy, jos traktorin omia öljyjä käyttäisi?
Vai oma säiliö nosturin alle?
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eikös kenties oma säiliö pumpun yläpuolella olis järkevin vaihtoehto.
Vaikka jotenkin järkevästi lootastakin imun saisi tehtyä, niin matkaa tulee, ja kone voi joskus olla jonkin verrtankin nokka alaspäin, ja loota kun aika pitkä on ....
Lisäksi omalla säiliöllä ei tule ne satunnaiset mujupaskat ja vetet laatikosta milloinkaan kuormaajan hydeen, ja lootas voi käyttää halutessaan vaikka paksumpaa kamaa ja hydessä sit vaikka ihan 32 hytikkaa .....
Vaikka jotenkin järkevästi lootastakin imun saisi tehtyä, niin matkaa tulee, ja kone voi joskus olla jonkin verrtankin nokka alaspäin, ja loota kun aika pitkä on ....
Lisäksi omalla säiliöllä ei tule ne satunnaiset mujupaskat ja vetet laatikosta milloinkaan kuormaajan hydeen, ja lootas voi käyttää halutessaan vaikka paksumpaa kamaa ja hydessä sit vaikka ihan 32 hytikkaa .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tuota ajattelin itekin, säiliö jos pitää olla yläpuolella, niin vaihtoehdoksi jää vain kopin katolle...
Suht samalle tasalle jäis jos nosturin alle tekis pytyn mittojen mukaan.
Jos tuotto noin 40 l, niin pönttö kai jotain 60 l vähintään?
Suht samalle tasalle jäis jos nosturin alle tekis pytyn mittojen mukaan.
Jos tuotto noin 40 l, niin pönttö kai jotain 60 l vähintään?
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
kuitenkin noinkin pienituottoinen pumppu kyllä pelaa lootastakin otettavalla öljyllä, imukorkeushan jää käytännössä samaksi kuin jos olisi keulapumppu joka ottaa lootasta, imulinjaan olisi kyllä hyvä saada sihti väliin
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuotto x 1.5 säiliötilavuutena, on monasti käytty nyrkkisääntö. Kaverin siin kalkkisetkas 80-90 nokan tuotto ja säiliö alta 80 ja öljyä jotain 60litraa.
Toki säiliö vois olla vähän kuormainta tai pumppua alempanakin, ei tarvii katolle viijä sentakia. Imulinja vaan tuumasella pillillä toteuttaa
Toki säiliö vois olla vähän kuormainta tai pumppua alempanakin, ei tarvii katolle viijä sentakia. Imulinja vaan tuumasella pillillä toteuttaa
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Joopa. Jos ottas leukusta sen öljyn kuitenkin, niin senhän sais sihdin läpi siitä imusiivilän propusta.
Paluusuodatinhan meillä on jo käytössä nosturin paluulinjassa.
Paluusuodatinhan meillä on jo käytössä nosturin paluulinjassa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Siittähän sen luontevimmin saisi, traktorin omasta öljystä otettua.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Olis vaan nopein ottaa käyttöön noin, pumpun lähtöön vain pikaliitin ja tuloon noin puolen metrin imuletku
Tuo neljänkympin tuotto riittänee hyvin, koska liikkuu omalla pumpullakin kohtuullisesti, muttei riittävästi..
Tuo neljänkympin tuotto riittänee hyvin, koska liikkuu omalla pumpullakin kohtuullisesti, muttei riittävästi..
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Taitaa tulla ahdasta, joutunee tuon paluuputsarin ainakin siirtämään sivummalle
Hyvät noi pajan valot, mutta kuvista tulee tämmösiä turhan vaaleita
Hyvät noi pajan valot, mutta kuvista tulee tämmösiä turhan vaaleita
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.