Hakki-Souvari 2500 A on siis kyseessä
Alkoi hirvittää puomiston rajut välykset ja purin pääpuomin tapituksen auki jo viikko sitten.
Sieltähän paljastui kulunut ja vääntynyt tappi, silkinohueksi kuluneet helat, joissa ei enää ollut sitä laippaakaan jäljellä.
Ihme kyllä, helat on vakiomittaiset 35/39 mm, yleensähän näissä on valmistajan omia mitotuksia...
Ostin neljä helaa ja metrin pätkän tappiainesta, Moc 210 on tuo tappiteräs.
Katkastessa tuntu aika kovalta, epäilin jo ettei tavan poranterä pysty tuohon,
mutta kyllä onnistui ihan hyvin pylväsporalla sokanreiän poraus.
Huomenna on asennuspäivä
Tuossa kuvaa uusista ja vanhoista:
Silakkapuntarin kunnostusta
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Onhan 210mokki aika meltoa vielä ...... Sit ku puhutaan 400 ja yli ni alkaa vaatia jo asennetta .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tappi ja helat meni paikalleen, ketjutalja, kaks kuormaliinaa ja rautakanki oli apuna moskan lisäksi
Ei tuo paineilmarasvari ollut oikein nopea näin pikkupakkasella enää, mäntä löi n. 20s. välein...
Vaan siellä ne nyt on, rasvattuna.
Taittopuomin tappi ja helat askarrellaan huomenna, tuo ns. jatkopuomi tuli jo askarreltua irti
Ei tuo paineilmarasvari ollut oikein nopea näin pikkupakkasella enää, mäntä löi n. 20s. välein...
Vaan siellä ne nyt on, rasvattuna.
Taittopuomin tappi ja helat askarrellaan huomenna, tuo ns. jatkopuomi tuli jo askarreltua irti
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Taittopuomin tila oli vielä huonompi, helat kuluneet kokonaan pois ja tappi ihan pjaskana.
Sylinterin tappi ja nivellaakeri myös väljät, uusi nivellaakeri löytyi hyllystä, mutta 30mm akselia ei löytynyt vaikka pengoin kaikki paikat...
Täytehitsasin sen ja sorvasin takas mittaansa.
Täytyy uusia nuo kaikki muutkin nivellaakerit ja tapit vielä, löysiä ne on kaikki.
Eli pikku tihitys laajeni jo melkein peruskorjaukseksi, oli kyllä korkea aika ottaa nuo auki.
Tämän jälkeen kestää taas toiset 35 vuotta, kuormain on mallia 1983
Sylinterin tappi ja nivellaakeri myös väljät, uusi nivellaakeri löytyi hyllystä, mutta 30mm akselia ei löytynyt vaikka pengoin kaikki paikat...
Täytehitsasin sen ja sorvasin takas mittaansa.
Täytyy uusia nuo kaikki muutkin nivellaakerit ja tapit vielä, löysiä ne on kaikki.
Eli pikku tihitys laajeni jo melkein peruskorjaukseksi, oli kyllä korkea aika ottaa nuo auki.
Tämän jälkeen kestää taas toiset 35 vuotta, kuormain on mallia 1983
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Nyt se on taas toistaiseksi ehjempi, pari letkua näyttää taas siltä että taidan vaihtaa ennakoivasti...
Riipukkeen korvakkokin oli revennyt aika pahasti, ei ole huomannut kun aina niin vaseliinissa.
Putkille tein kunnon kiinnikkeet, M10 pultillla kiinni, pitäs kestää paremmin nyt.
Metsäajossa kyllä on vehkeet kovilla, aina tuppaa jotain vääntymään tai irtoomaan
Tarina jatkuu kunhan hommaan lisää osia
Riipukkeen korvakkokin oli revennyt aika pahasti, ei ole huomannut kun aina niin vaseliinissa.
Putkille tein kunnon kiinnikkeet, M10 pultillla kiinni, pitäs kestää paremmin nyt.
Metsäajossa kyllä on vehkeet kovilla, aina tuppaa jotain vääntymään tai irtoomaan
Tarina jatkuu kunhan hommaan lisää osia
- Liitteet
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Siehän oot ahkerana ollu kaiken puukenkähomman välissä
Tuossa jokunen viikko, vai kuukausi sitten tein sovitetta että saisi oman kärry-yhdistelmän nuhvin perään.
Joutais seistä siinä enempiäkin aikoja?
Tuolla on joskus ajeltu ihan rahtiakin, niin tulee kiinni valmetin vetokoukun runkorakenteisiin ja oli kääntyvää aisaa ja kallistuksenvakaajaa kellunnalla mutta nää on jo purettu..
Farmin letkut on niin lyhyet ettei oikein kovin pitkää aisaa tohdi muokata ilman kuormaajan suurempaa remontteeraamista..
Tuossa jokunen viikko, vai kuukausi sitten tein sovitetta että saisi oman kärry-yhdistelmän nuhvin perään.
Joutais seistä siinä enempiäkin aikoja?
Tuolla on joskus ajeltu ihan rahtiakin, niin tulee kiinni valmetin vetokoukun runkorakenteisiin ja oli kääntyvää aisaa ja kallistuksenvakaajaa kellunnalla mutta nää on jo purettu..
Farmin letkut on niin lyhyet ettei oikein kovin pitkää aisaa tohdi muokata ilman kuormaajan suurempaa remontteeraamista..
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ne on ne irtoperäpellet niitä puukenkämiehiä, mie oon ennemminkin kurakenkärahtari
Kuormaajan tihitys on ollut mielessä jo pitempään, tulipahan nyt tuokin edes aloitettua, lisää uusia osia on jo pajalla, kunhan taas kerkiää keskittymään...
Kuormaajan tihitys on ollut mielessä jo pitempään, tulipahan nyt tuokin edes aloitettua, lisää uusia osia on jo pajalla, kunhan taas kerkiää keskittymään...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.