Löytyykös keltään nuhvistilta maamoottoreita, rojekteja tai kunnostettuja?
Toissakesän farmarinäyttelyssä ollut maamoottorin ääni teki lähtemättömän vaikutuksen sydämeeni. Sellainen pitäisi saada itselle! Harmi tältäkin kylältä kerätyt ja löydetyt maamoottorit ovat yhden miehen takana. Kuulema päälle 20 konetta löytyy varastosta
Mikäs sen mukavampaa "musiikkia" korville kuin kahden nuhvin ja vanhan maamoottorin pärinä pihamaalla!
Maamoottorit
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Viimeksi muokannut Joonas Potkonen, 05 Maalis 2008, 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Viimeksi muokannut forssoni, 10 Maalis 2008, 14:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Onko käytössä?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
toiminta kunnos on. ollu vain käyttämättä about 7 vuotta. Ei paappa enää jaksa pyöräyttää käyntiin. No ikääki vasta 85. jos sen ite sais ens kesänä käyntiinNuffieldmaster kirjoitti:Onko käytössä?
majuri vm.1956, sillä mennään vaikka kuuhun
http://kuvablogi.com/blog/13067/
http://kuvablogi.com/blog/13067/
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
tässä kylillä oli ainakin pari vuotta sitten ainakin kaksi maamoottoria,molemmat kuusen alle varastoituina,ei oo tullu käytyä kattomassa et ovatko viel tallella,toisen merkki oli joku pmv tai bmv,EI BMW! toinen oli joku kotimainen,en kuollaksenikaan muista merkkiä.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Nelipyttyinen Lister diesel paikallismoottori on jäänyt rikkonaisena takapihalle, löytyisikkö jostakin vielä osia siihen. Kannattaako säilyttää vai laittaa suosiolla sulattamoon? Kaikki projektit eivät voi aina ajan tai kalleutensa vuoksi toteutua.
Kahta en vaihtais, toinen on. ...
ja vielä kolmannen polven poikamies
ja vielä kolmannen polven poikamies
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1301
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Löytyyhän nuita pari kappaletta.
Ennen sotia tehty B.M.V 8hv kuulamoottori lähes valmiina. Tarkoitus olisi käynnistää ensi kesänä No Limit Motor Clubin Oikeassa Moottoritapahtumassa Tornion Ruottalassa.
Ja sitten löytyy Wickström 18-24hv kaksisylinterinen petroolikäyttöinen maamoottori. (tulee myös Ruottalaan) ollut talossa 50l alusta asti.
Jahka Bemari puksuttaa, niin sitten on Viken vuoro saada nuoruutensa loisto takaisin.
Ennen sotia tehty B.M.V 8hv kuulamoottori lähes valmiina. Tarkoitus olisi käynnistää ensi kesänä No Limit Motor Clubin Oikeassa Moottoritapahtumassa Tornion Ruottalassa.
Ja sitten löytyy Wickström 18-24hv kaksisylinterinen petroolikäyttöinen maamoottori. (tulee myös Ruottalaan) ollut talossa 50l alusta asti.
Jahka Bemari puksuttaa, niin sitten on Viken vuoro saada nuoruutensa loisto takaisin.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Minä olen miettiny että mitä toi 18-24hv meinaaNuhvelentin veli kirjoitti:Löytyyhän nuita pari kappaletta.
Ennen sotia tehty B.M.V 8hv kuulamoottori lähes valmiina. Tarkoitus olisi käynnistää ensi kesänä No Limit Motor Clubin Oikeassa Moottoritapahtumassa Tornion Ruottalassa.
Ja sitten löytyy Wickström 18-24hv kaksisylinterinen petroolikäyttöinen maamoottori. (tulee myös Ruottalaan) ollut talossa 50l alusta asti.
Jahka Bemari puksuttaa, niin sitten on Viken vuoro saada nuoruutensa loisto takaisin.
Onko alempi teho petroolilla ja ylempi bensalla vai onko valmistaja aatellu että tuli mikä tuli
Mukana kuin peräpukama!
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1301
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Uskoisin että kyseessä on juuri tehot moottoripetroolilla ja bensalla.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1301
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Kyllä se B.M.W tai B.M.V kirjoitusasusta riippuen on ihan kotimainen kone. Eli Björneborgs Mekaniska Verkstad, samma på Finska: Rosenlew OY:n Porin konepajahan se. Ilmeisesti nimestä on tullut 30-luvulla keskusteluntynkää erään Baijerilaisen moottoripyöräpajan kanssa, kun tuo nimen W muuttui V:ksi 30-luvun puolivälissänuhvi63 kirjoitti:tässä kylillä oli ainakin pari vuotta sitten ainakin kaksi maamoottoria,molemmat kuusen alle varastoituina,ei oo tullu käytyä kattomassa et ovatko viel tallella,toisen merkki oli joku pmv tai bmv,EI BMW! toinen oli joku kotimainen,en kuollaksenikaan muista merkkiä.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 33
- Liittynyt: 29 Joulu 2007, 20:25
- Konekalustoani: en rupee tässä luetteleen, kun on tuo alue niin pieni
- NLCF r.y jäsen Nro: 6
- Paikkakunta: vuolenkoski
Täältäpäin löytyy kaksi Wikströmmiä. Vanhempi on vuoden -27 10 - 12 ja nuorempi ja pienempi vuoden -37 6 - 8.
Nuo moottoritehot ovat: pienempi petroolilla ja isompi bensalla.
Aikanaan petrooli oli puolta halvempaa kuin bensa.
Molemmat koneet kyllä pyörii, muttei ole käyntikunnossa. Eiköhän sitä aikaa niillekin löydy, kun kiireellisemmät valmistuu ensin alta pois.
Nuo moottoritehot ovat: pienempi petroolilla ja isompi bensalla.
Aikanaan petrooli oli puolta halvempaa kuin bensa.
Molemmat koneet kyllä pyörii, muttei ole käyntikunnossa. Eiköhän sitä aikaa niillekin löydy, kun kiireellisemmät valmistuu ensin alta pois.
komeesti kylmäkoskelaisella kuuuutosella
Onhan se tämä pienempi BMV . Pari vuotta sitten käyntikuntoon
laitettu , mutta vähemmälle käytölle jäänyt .
http://kuvablogi.com/nayta/303223/
laitettu , mutta vähemmälle käytölle jäänyt .
http://kuvablogi.com/nayta/303223/
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1301
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
No nyt rupeaa tuo meänki kuulapää olemaan siinä kunnosa, että taiamma pruuvata sitäki käyhmään täsä tulevana pyhänä .
Saatiin viimeinkin siihen nuo pari puuttuvaa osaa..eipä taida viitsiä olla kokeilematta tulille (taas vaihteeksi)
Polttoainesäiliö ja vesisäiliö täytyy vielä hommata ja sittenpä se on valmis.
Saattaapa tulla joitakin Nuhviweljien edesottamuksiakin tuonne tuupiin..kukapa tietää
Saatiin viimeinkin siihen nuo pari puuttuvaa osaa..eipä taida viitsiä olla kokeilematta tulille (taas vaihteeksi)
Polttoainesäiliö ja vesisäiliö täytyy vielä hommata ja sittenpä se on valmis.
Saattaapa tulla joitakin Nuhviweljien edesottamuksiakin tuonne tuupiin..kukapa tietää
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1301
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Sain tänään säiliöt tuohon Bemariin, joten nyt se alkaa pikkuhiljaa näyttämäänkin maamoottorilta. Mutta kuulapään papatusta ei saatu vielä nauhalle.. ainoat äänitehosteet olivat muutama poksahdus (pisin käyntijakso 4 kierrosta) vauhtipyörän heijausta kahden puristuksen välillä sekä muutama tukevampi jysähdys, kun soosi paloi putkessa. Alkuhan se on tämäkin.
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...