Kysytäänpäs tässä yhteydessä, onko jamppi tai joku muu katsastanut takapotkuisen nuhvin BMC- kuutoskonella
Kake kyseli, helpottais katsastusta jos ja kun kyseinen toimenpide on tehty. Kake tarviis rekisterinumeron, helpottais katsastusta.
Projekti : Nelivetonuhviin BMC- kuutonen
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
No niin, tämäkin projekti nytkähti noin vuoden tauon jälkeen hieman eteenpäin
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... G_1012.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; Tuosta muutama kuva vasempaan.
Sylinteriputkien kuvassa kommenti.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... G_1012.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; Tuosta muutama kuva vasempaan.
Sylinteriputkien kuvassa kommenti.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Sylinteriputket kunostettu. Jyrkkä kaulus loivennettu ja mattapinta kiiloitettu. Palautetta anetaa tanskanpojille.
O-renkaita odotellaan. Jospa alkuviikosta pääsis kokeilemaan kuinka liikuu, ja volotaako raahelainen kertoja samallalailla kuten kylmäkoskelainen Toinen palauteen kohde. Kaksi reikää jäänyt tekemättä kansipahviin
O-renkaita odotellaan. Jospa alkuviikosta pääsis kokeilemaan kuinka liikuu, ja volotaako raahelainen kertoja samallalailla kuten kylmäkoskelainen Toinen palauteen kohde. Kaksi reikää jäänyt tekemättä kansipahviin
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Eipä päästy alkuviikosta kokeilemaan Voi v...u, s.....a kuvat kertonevat kaiken.
Kuvissa komentit.
Tuosta < vasempaa.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... G_1116.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Jusape millä massalla korjasit 460:sen alapääh halkeimat Jos kokeilis korjata jollakin liimamassalla tuota vuotokohtaa.
Pysyisköhän tuossa tuo hylomaarin korvaava massa. Blue Gasket Sealant, kuvissa viimeisenä
Kuvissa komentit.
Tuosta < vasempaa.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... G_1116.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Jusape millä massalla korjasit 460:sen alapääh halkeimat Jos kokeilis korjata jollakin liimamassalla tuota vuotokohtaa.
Pysyisköhän tuossa tuo hylomaarin korvaava massa. Blue Gasket Sealant, kuvissa viimeisenä
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Soudal Super Atack ( suuri lujuus ) tai sen tyylinen nimi sillä oli.
Toki ensin vingulla, jossa teräsharja, huolellinen puhdistus vesitilan pohjaan ja O-renkaiden koloihin. Pitää edelleenkin nesteet omassa osiossaan......
Jos vaan kohtuu hyvin on pinnat puhtaita ympäriltä, niin pitää ja pysyy paremmin kiinni, kuin mitä joku "sikakitti" .....
Toki ensin vingulla, jossa teräsharja, huolellinen puhdistus vesitilan pohjaan ja O-renkaiden koloihin. Pitää edelleenkin nesteet omassa osiossaan......
Jos vaan kohtuu hyvin on pinnat puhtaita ympäriltä, niin pitää ja pysyy paremmin kiinni, kuin mitä joku "sikakitti" .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Oliskohan jotain tämäntyypistäjusape kirjoitti:Soudal Super Atack ( suuri lujuus ) tai sen tyylinen nimi sillä oli.
Toki ensin vingulla, jossa teräsharja, huolellinen puhdistus vesitilan pohjaan ja O-renkaiden koloihin. Pitää edelleenkin nesteet omassa osiossaan......
Jos vaan kohtuu hyvin on pinnat puhtaita ympäriltä, niin pitää ja pysyy paremmin kiinni, kuin mitä joku "sikakitti" .....
Soudal FIX ALL HIGH TACK liimaus ja tiivistemassa.
https://www.marinekauppa.com/product/82 ... vistemassa" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuotapa juurikin .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tänään sitten Luucaksen lamppujen heijastinpintojen kunnostusta. Ensin kokeilin metallin kiiloitusaineella, toinen kokeilu Bilteman kromimmaalilla. Kuvissa kommentit.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... G_1150.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; < vasenpaan.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... G_1150.JPG" onclick="window.open(this.href);return false; < vasenpaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jos sul on kirkaslakkaa kilikalipurkissa, ni kokeiles sitä viel "kromimaalin" päälle suihkasta....
Jotkin maalit on ihan mattapintasia ilman lakkakerrosta.....
Jotkin maalit on ihan mattapintasia ilman lakkakerrosta.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Parikuukautta vierähtänyt, tämäkin projekti nytkäntänyt hieman eteenpäin.
Tänään koekäyttö. Nyt näyttäs kaikki olevan kontiksessa. Vedet pysyneet omalla osastolla jo muutaman viikon. Öljyt koneseen tänää ja kokeilemaan kuinka hyrskytää. Hyrskytäähän tuo kelvaneeko käyntiääni sitten muille.
Hieman pitää vielä ruiskupumppua viritellä kunhan saan koneen käytettyä normilämpöön, kiristettyä kannen ja säädettyä venttiilit uudeleen, kukkopoikiakin pitänee vähän viilailla.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... G_1333.MOV" onclick="window.open(this.href);return false;
Tänään koekäyttö. Nyt näyttäs kaikki olevan kontiksessa. Vedet pysyneet omalla osastolla jo muutaman viikon. Öljyt koneseen tänää ja kokeilemaan kuinka hyrskytää. Hyrskytäähän tuo kelvaneeko käyntiääni sitten muille.
Hieman pitää vielä ruiskupumppua viritellä kunhan saan koneen käytettyä normilämpöön, kiristettyä kannen ja säädettyä venttiilit uudeleen, kukkopoikiakin pitänee vähän viilailla.
https://karit1.kuvat.fi/kuvat/Neliveton ... G_1333.MOV" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Se saattaa inan notkistua käytössä. Nätistihän tuo käy pumpputyypille tyypillisesti. Pistä kone kunnon äkeen eteen tai johonkin vastaavaan työhön jossa saa koko tehoreservin käyttöön päiväksi niin saattaa olla ihan eri peli sen jälkeen. Noin käy moni kone pitkän, esim. talven seisonnan jälkeen, mutta kun sen saa oikeasti lämpöiseksi kevätaikaan käytettyä niin paikat notkistuu. Ja tuo uusien osien ohivuotokin rauhoittuu samalla.
Tehtaallahan hioivat huohottavat linjalta tulleet koneet vesijarrulla timmeiksi. Eli jos kone höyrysi huohottimesta, uusi kone vesijarrun (dyno) eteen ja kone kuormitetaan oletettavasti vääntöalueen maksimialueille, saattoi jauhaa jarrua vasten päivän ja jo vain hioutui osat kohdalleen ja kone pääsi toimitukseen...!
Tehtaallahan hioivat huohottavat linjalta tulleet koneet vesijarrulla timmeiksi. Eli jos kone höyrysi huohottimesta, uusi kone vesijarrun (dyno) eteen ja kone kuormitetaan oletettavasti vääntöalueen maksimialueille, saattoi jauhaa jarrua vasten päivän ja jo vain hioutui osat kohdalleen ja kone pääsi toimitukseen...!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Tuo projektin jo näytästää ihan selvää työvoitolta.
Öljynpaineetkin niin hyvät tyhjäkäynnillä
Tulevana kesänä varmaan Oulaisissa nähtävillä
Öljynpaineetkin niin hyvät tyhjäkäynnillä
Tulevana kesänä varmaan Oulaisissa nähtävillä
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kyllä tuo tusta vielä ajan saatossa notkistuu, ja ohivirtaukset lakaa, tosi raskaaseen työhönhän tuo tuskin koskaan joutuu.Nuffieldmaster kirjoitti:Se saattaa inan notkistua käytössä. Nätistihän tuo käy pumpputyypille tyypillisesti. Pistä kone kunnon äkeen eteen tai johonkin vastaavaan työhön jossa saa koko tehoreservin käyttöön päiväksi niin saattaa olla ihan eri peli sen jälkeen. Noin käy moni kone pitkän, esim. talven seisonnan jälkeen, mutta kun sen saa oikeasti lämpöiseksi kevätaikaan käytettyä niin paikat notkistuu. Ja tuo uusien osien ohivuotokin rauhoittuu samalla.
Tehtaallahan hioivat huohottavat linjalta tulleet koneet vesijarrulla timmeiksi. Eli jos kone höyrysi huohottimesta, uusi kone vesijarrun (dyno) eteen ja kone kuormitetaan oletettavasti vääntöalueen maksimialueille, saattoi jauhaa jarrua vasten päivän ja jo vain hioutui osat kohdalleen ja kone pääsi toimitukseen...!
Eihän tuossa juurikaan ole ohivirtauksia, kun muistetaan edesmeneen "velun" kunnostama BMC kuutonen, melko öljyruutahan siintä tuli vaikka samoilla tanskasta tilatuilla osilla kasatiin. Tuota ohivirtausta ei normi otsalampun valolla etes näkynyt kunnes laitoin kirkkaimman valon päälle.
Öljynpaineet, lämpömittarin näyttäessä tuota lukemaa ihan ok, normilämmössä pitäis olla 550 k/min. n.1,4 kg/cm2, 2000 k./min 2,8 kg/cm2.Nuhvikalle kirjoitti:Tuo projektin jo näytästää ihan selvää työvoitolta.
Öljynpaineetkin niin hyvät tyhjäkäynnillä
Tulevana kesänä varmaan Oulaisissa nähtävillä
Varmaan Oulaisissa tulevana kesänä.
Keväällä sitten vähän uutta väriä pintaan.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Eilen ulkoilutin nelikkoa sen verran että sain koneen normilämpöön.
Kaikki ei mene suunitelmien mukaan, huohotinputkesta rupes tipumaan vesitippoja Osasin vähän odotellakin ongelmia, suutinholkit laitoin liimalla paikoileen, ei per...e pitäis luotaa yksistään liimaan
Tuo etuvedon päällelaiton vivun puutekin tuotti jonkin sortin ongelmia.
Onpahan vielä tulevallekin viikolle tekemistä.
Kaikki ei mene suunitelmien mukaan, huohotinputkesta rupes tipumaan vesitippoja Osasin vähän odotellakin ongelmia, suutinholkit laitoin liimalla paikoileen, ei per...e pitäis luotaa yksistään liimaan
Tuo etuvedon päällelaiton vivun puutekin tuotti jonkin sortin ongelmia.
Onpahan vielä tulevallekin viikolle tekemistä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Miten suutinholkit vaikuttaisi huohottimen vesitippoihin ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68