1: Kai se mäntä kestää... Jos olisi oma toimisin seuraavasti, mäntä irti ja ilman renkaita kammiopesukoneeseen tai vastaavaan missä lähtee puhtaaksi kunnolla, tämän jälkeen särötarkastus tunkeuma nesteellä. Vaarana tuossa on että lohkeamasta lähtee säröt rengasuraa myöten. Itsellä on hallussa yksi 8hv porilaisen mäntä joka on katkennut alimmasta urasta ja tuhonnut koko koneen.h.h kirjoitti:Muutama kysymys 8hv porilaisesta. Uskaltaako koittaa konetta käyntiin kun männän reunassa on kuvassa näkyvä lovi? http://aijaa.com/Zx3nhY Kestääkö tuo ylin männänrengas? Puristuksia tuntuis olevan ihan ok, että vois vaikka lähteäkin. Minkälaista valua/ainetta tuo mäntä on, pystyiskö täyttämään ja sorvailemaan? Lovi on siis suoraan pakoaukon keskellä. Tuo tuho on tullut joskus kun mäntä on ollut jumissa ja irroitettu väärillä konsteilla..
Sitten toinen kysymys, pitäiskö noitten sylinterin voiteluletkuissa/nipoissa olla jotkin takaiskut? Nyt tuolta nipan sisästä näkyy suoraan mäntä.
Kolmas, kun tuosta lasketaan jäähdytysvedet pois niin pitääkö avata mitään roppua vai tuleeko kaikki pois tuosta ala putkesta?
Hitsaaminen ja muut täytöt turhia, mäntä ajaa asiansa noinkin kunhan se on muuten ehjä.
2: kuuluu olla takaiskut, ei ole kokemusta toimiiko voitelu ilman niitä. Takaiskuthan voi olla jo ennen niitä sylinterissä olevia nippoja.
3: kaikki tulee pois alaputkesta kun hana on oikeassa asennossa. Muistaakseni se alkuperäinen hana on sellainen että sillä saa jäämään vedet vahingossa koneeseenkin.