Omassa 58 kolmosessa, rekisterioteessa käytööottopvm 00.00.1958. Alkuperäinen rekisterinumero 699-LAL, nykyinen 422-HG. Rekisterioteessa valmistenumero 771-3306 3391.
Valunumero akselikoteloissa 20K8, vaihdelaatikossa oli niin epäselvät numerot ettei saanut selvää.
Nuffield tree vm 1958
Valvoja: automies560
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 46
- Liittynyt: 06 Touko 2012, 19:11
- Konekalustoani: 3x Nuffield universal three , 3x volvo-bm 650 2x fordson major
Mulla vanhin on 58 mallinen.
Ilman tasauspyörästön lukkoa siis.
Ilman tasauspyörästön lukkoa siis.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Oliskohan muutuneet vuoden 1968 ja 1969 vaihtessa
Omissa patanokissa.
1968 vm. 4/65:sessa kolme numeroa, kolme kirjainta.
1969 vm. 3/45:sessa kolme numeroa, kaksi kirjainta.
Omissa patanokissa.
1968 vm. 4/65:sessa kolme numeroa, kolme kirjainta.
1969 vm. 3/45:sessa kolme numeroa, kaksi kirjainta.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Toi täällä oleva 1410 DB, vm -78, rek nro siinä on " 1-BR " , tullut meille -81 Heinäkuussa, silloin 714.4h ajettuna eli n. 3v vanhana .....
Kun sitten taasen toi vm -81 903 Valmetti tuli taloon -84, mittarissa n. 2000h ja rekkari " 668-BU "
Kun sitten taasen toi vm -81 903 Valmetti tuli taloon -84, mittarissa n. 2000h ja rekkari " 668-BU "
Viimeksi muokannut jusape, 13 Maalis 2017, 22:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tarkoitatko tällä, että on sekä 3 numeroa ja samalla myös 3 kirjainta ? Eli siis yhteensä 6-merkkiä kilvessä ?mämitääntiedä kirjoitti:Milloinkahan nuo kilvet muuttui kolmikirjaimisiksi ja numeroisiksi?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei sekään ihan täsmää. Kaverilla jokin n. -75 5000 foordi, ja rekkari 11x-Tx, emännykselle ku -63 990 projektitaavi haettiin, niin siinä on hiton haalistunut punareunainen, jokin 99x-Tx kilpi.
Melkein väittäisin että pääsääntöisesti kilvet on pikkuhiljaa tapahtuneen muutoksen myötä olleet 6-merkkisiä siinä ysärin alkupuolella viimeistään.
-70 luvulla ja kasikytä alkupuolella ei vielä kovin yleisä ole olleet, mutta on niitäkin kuitenkin ollut.
Melkein väittäisin että pääsääntöisesti kilvet on pikkuhiljaa tapahtuneen muutoksen myötä olleet 6-merkkisiä siinä ysärin alkupuolella viimeistään.
-70 luvulla ja kasikytä alkupuolella ei vielä kovin yleisä ole olleet, mutta on niitäkin kuitenkin ollut.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 82
- Liittynyt: 09 Heinä 2010, 11:19
- Konekalustoani: Kaikkea maan ja taivaan väliltä.
- Paikkakunta: Etelä Pohjanmaa
Aikalailla kasarin puolessa välissä näyttäisi ilmaantuneen nuo kuusi merkkiset rekkarit. Vähän eri lääneissä eri aikaan, riippuen siitä paljonko on koneita myity.
Hyvin menee, kun on Nuffield.
Juu vm. -58 kolmonen löytyy. On tullu taloon marraskuulla 1958 ja palvellut talon töissä siitä lähtien tähän päivään astimämitääntiedä kirjoitti:Tutun kanssa vängätään kun hän sanoo jotta vuoden -58 kolmosia ei ole Suomessa. Itse on vissiin syntynyt sinä vuonna ja haluaisi ko. nuffin. Itse koneen valmistushan alkoi jo 1957, yleensä alkupään koneet on jääneet emämaahan. Rekisteröintitilaston mukaan jopa 5 kpl kolmosia on rekisteröity vuonna-57 ja seur.vuonna 26kpl.
Jäsenten konegalleriassa ainakin nuutulla ja kari t:llä on 58 kolmosnuffi.( Ja onhan siellä muutama muukin)Onko varma että ne ovat vm. 1958 sekä tyyppikilveltään että rekisteröinniltään?
Voipiko ko.kaverit varmistaa?
Loppuis tää vänkääminen.
Nuffi= King of the road