Nuffield tree vm 1958

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Omassa 58 kolmosessa, rekisterioteessa käytööottopvm 00.00.1958. Alkuperäinen rekisterinumero 699-LAL, nykyinen 422-HG. Rekisterioteessa valmistenumero 771-3306 3391.
Valunumero akselikoteloissa 20K8, vaihdelaatikossa oli niin epäselvät numerot ettei saanut selvää.
Liitteet
IMG_0742.JPG
IMG_0746.JPG
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Staatsmann
Vitos -nuffisti
Viestit: 46
Liittynyt: 06 Touko 2012, 19:11
Konekalustoani: 3x Nuffield universal three , 3x volvo-bm 650 2x fordson major

Mulla vanhin on 58 mallinen.
Ilman tasauspyörästön lukkoa siis.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5129
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

Oliskohan muutuneet vuoden 1968 ja 1969 vaihtessa :?:
Omissa patanokissa.
1968 vm. 4/65:sessa kolme numeroa, kolme kirjainta.
1969 vm. 3/45:sessa kolme numeroa, kaksi kirjainta.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Toi täällä oleva 1410 DB, vm -78, rek nro siinä on " 1-BR " , tullut meille -81 Heinäkuussa, silloin 714.4h ajettuna eli n. 3v vanhana .....

Kun sitten taasen toi vm -81 903 Valmetti tuli taloon -84, mittarissa n. 2000h ja rekkari " 668-BU "
Viimeksi muokannut jusape, 13 Maalis 2017, 22:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

mämitääntiedä kirjoitti:Milloinkahan nuo kilvet muuttui kolmikirjaimisiksi ja numeroisiksi?
Tarkoitatko tällä, että on sekä 3 numeroa ja samalla myös 3 kirjainta ? Eli siis yhteensä 6-merkkiä kilvessä ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8943
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

Ei sekään ihan täsmää. Kaverilla jokin n. -75 5000 foordi, ja rekkari 11x-Tx, emännykselle ku -63 990 projektitaavi haettiin, niin siinä on hiton haalistunut punareunainen, jokin 99x-Tx kilpi.

Melkein väittäisin että pääsääntöisesti kilvet on pikkuhiljaa tapahtuneen muutoksen myötä olleet 6-merkkisiä siinä ysärin alkupuolella viimeistään.
-70 luvulla ja kasikytä alkupuolella ei vielä kovin yleisä ole olleet, mutta on niitäkin kuitenkin ollut.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Konemäki
Kylmäkoskelainen
Viestit: 82
Liittynyt: 09 Heinä 2010, 11:19
Konekalustoani: Kaikkea maan ja taivaan väliltä.
Paikkakunta: Etelä Pohjanmaa

Aikalailla kasarin puolessa välissä näyttäisi ilmaantuneen nuo kuusi merkkiset rekkarit. Vähän eri lääneissä eri aikaan, riippuen siitä paljonko on koneita myity.
Hyvin menee, kun on Nuffield.
Nuutu
Nuhvitietäjä
Viestit: 343
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 17:45
Paikkakunta: Polvijärvi

mämitääntiedä kirjoitti:Tutun kanssa vängätään kun hän sanoo jotta vuoden -58 kolmosia ei ole Suomessa. Itse on vissiin syntynyt sinä vuonna ja haluaisi ko. nuffin. Itse koneen valmistushan alkoi jo 1957, yleensä alkupään koneet on jääneet emämaahan. Rekisteröintitilaston mukaan jopa 5 kpl kolmosia on rekisteröity vuonna-57 ja seur.vuonna 26kpl.

Jäsenten konegalleriassa ainakin nuutulla ja kari t:llä on 58 kolmosnuffi.( Ja onhan siellä muutama muukin)Onko varma että ne ovat vm. 1958 sekä tyyppikilveltään että rekisteröinniltään?

Voipiko ko.kaverit varmistaa?
Loppuis tää vänkääminen.
Juu vm. -58 kolmonen löytyy. On tullu taloon marraskuulla 1958 ja palvellut talon töissä siitä lähtien tähän päivään asti :)
Nuffi= King of the road
Vastaa Viestiin