Aloitetaan oma topic.
Eli Ford läksi ja tilalle tulee itselle soveliaampi kone, eli Leyland 270 pohjainen vammaskessu ylipitkillä teloilla.
2007 poistettu rekisteristä kun vaihdelaatikko hajonnut äkillisessä jarrukäännöksessä telojen kanssa. Nyt tänään tilasin kilven vanhalla tunnuksella joka onneksi oli vielä vapaa.
Kilven eka kirjain Y joten koneen pitäisi olla vaasan seudulta lähtöisin, edellisellä omistajalla ollut vuodesta 88 ihan tuossa nuffikon nurkilla savossa.
Kone siis jäänyt seisomaan ja seisoessaan luukut auki koko vaihteistokopleksi totaalijumissa ruostuneena. Moottori vetänyt itsensä vettä täyteen niin, ettei mittatikkukaan noussut kun oli jäässä. harmillisesti jos oikein muistan entiset omistajat kertoivat koneen remontoidun muutama kk ennen tätä vaihdelaatikon särkymistä...
Kone saapuu tänne joskus maaliskuussa kun tiet vähän sulavat.
No tälle on tulossa varaosatraktori tuolta eteläsuomesta josta otetaan toimivampi tekniikka tähän. Minun ajatusmaailmaan ei ehjän purkaminen sovi, joten kuin nenä päähän tätä oli jo alettu purkaa esim. keula kokonaisuudessaan jo poissa runkopalkista eteenpäin. eli ei enää hyvä häviä. Senkin yksilön moottorissa on vikaa, venttiili pudonnut männänpäälle, mutta alakerta ehyt. itellä on myös hyllyssä tampereelta ex. kaivinkoneyrittäjän kp:stä ostamasta osajäämistöstä kunnostettu kansi plus moottorinkorjaussarja eli ei hätiä mitiä senkään suhteen.
tämmönen tapaus siis ja tilannekatsaus.
Kuvia en älynnyt tohkeissaan ottaa, joten ne tulevat sitten kuuksenvaarasta jos ja kun kone saapuu.
Leyland 270 Vammas Kersantti
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ostit siis kaivulaitteen ja kasan romua, ja siihen sitten ehjemmän peruskoneen
Milloin on kuokan tarkotus iskeytyä ojaan?
Pitää vissiin omaa Ukkomestaria ruveta elvyttämään tosissaan, jotta saan kuntoon ennen sinua...
Kaks vuotta jo uinunu pajan eessä
Milloin on kuokan tarkotus iskeytyä ojaan?
Pitää vissiin omaa Ukkomestaria ruveta elvyttämään tosissaan, jotta saan kuntoon ennen sinua...
Kaks vuotta jo uinunu pajan eessä
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Pitkälti näin. Silti, kun omassa käytössä semmoinen on niin saa vaikka sen yhden häiritsevän kivenpään pellolta noukittua pois.jamppi kirjoitti:Traktorikaivuri, kampe jolla voi tehdä hieman mitä tahansa mutta ei kunnolla mitään.
Oma käyttö lähinnä pellonraivausta, kivennostoa pellosta, pelto-ojien kaivua ja metsäojitusta. Ainakaan heti ei ole tarkoitus lähteä oman talouden ulkopuolelle kaivamaan. Rakennuksillahan ympäripyörivät on ihan eri luokkaa, mutta omassa käytössä ymp.pyörivien kalliit alustaremontit ei kiinnosta.
Tarve koneelle olisi heti lumien sulettua, mutta todennäköistä on, ettei tekniikanvaihdos onnistu niin nopealla aikataululla.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kun saat sen kuntoon, niin naapuri tulee välittömästi kysymään jotain kannonpoistoa ym...
Oma hommansa on kunnostuksessa, letkuja saa mättää uusia urakalla vanhojen pykineitten tilalle etc...
Oma hommansa on kunnostuksessa, letkuja saa mättää uusia urakalla vanhojen pykineitten tilalle etc...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Onhan sitä jumppaa varmasti, mutta letkut näytti aika lyhkäsiltä per paikka, eli edullisia teetättää ja vammas on matalapaineinen, eli letkut kestävät paljon enemmän mitä 80-100 bar korkeammilla paineilla varustetuissa kaivureissa. työpaine kun on 110-120 bar. litroja tulee pumpulta 230l/2100 kierroksella.
Lyö semmosen hinnan palveluille, että eivät kysele toista kertaa jos haluaa pitää vain omassa käytössä
Lyö semmosen hinnan palveluille, että eivät kysele toista kertaa jos haluaa pitää vain omassa käytössä
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eihän se letku välttämättä kallista ole, monasti ainakin pienemmissä letkuissa n.3/4 osaa hinnasta tulee päistä
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Minullahan samanlainen Leyland/kersantti lyhyillä teloilla
Minulle edellinen omistaja varoitti ettei tasaupyöränlukkoa saa käyttää, jos telat päällä,
se rikkoo vaihdelaatikon
Minulle edellinen omistaja varoitti ettei tasaupyöränlukkoa saa käyttää, jos telat päällä,
se rikkoo vaihdelaatikon
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Yleensä Nuffialustaisista Ukoista on vissiinkin tasurin poljin poistettu jo varusteluvaiheessa ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
ei varmasti kestä maataloustraktorin takasilta lukon käyttöä telojen kanssa, koska valmistajat likipitäen poikkeuksetta kieltävät lukon käytön jo liukuesteketjujenkin kanssa talvella!
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Minkään traktorin purku ei tunnu kivalta hommalta omalle omatunnolle, mutta tuo on onneksi purettu jo alkuun. Tuosta siis ainakin voimansiirto tulee kaivurin alle.
Peräkonttina harvinainen vain pto -malli. ei siis tippaakaan hydrauliikkaa mukana peräkontissa. nähtävästi ei ole vedätetty voimansiirrolla kuin korkeintaan omaa ja kompressorin painoa.
Peräkonttina harvinainen vain pto -malli. ei siis tippaakaan hydrauliikkaa mukana peräkontissa. nähtävästi ei ole vedätetty voimansiirrolla kuin korkeintaan omaa ja kompressorin painoa.
- Liitteet
-
- Clipboard01.jpg (94.11 KiB) Katsottu 21900 kertaa
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
On tuossa jumppaamista ennen kuin alkaa ojaa syntymään mutta mikä ettei. Jos joku etsii hieman parempikuntoisia rempattavia kaivurinaihioita niin Järvenpäässä vanhan 4. tien, Lahdentien varrella entisen SEO-huoltamon pihalla lienee tällä hetkelläkin puolenkymmentä käytettyä vanhempaa kaivuria, ja olisko 2-3 Leukkua ynnä muita romutraktoreita myytävänä. Pikkaisen oli suolaiset hinnat kun noin 2 vuotta sitten ohi kulkiessa kyselin ko. paikasta yhtä puomivikaista, ja ostamatta se jäi.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
MoiRaataja kirjoitti:On tuossa jumppaamista ennen kuin alkaa ojaa syntymään mutta mikä ettei. Jos joku etsii hieman parempikuntoisia rempattavia kaivurinaihioita niin Järvenpäässä vanhan 4. tien, Lahdentien varrella entisen SEO-huoltamon pihalla lienee tällä hetkelläkin puolenkymmentä käytettyä vanhempaa kaivuria, ja olisko 2-3 Leukkua ynnä muita romutraktoreita myytävänä. Pikkaisen oli suolaiset hinnat kun noin 2 vuotta sitten ohi kulkiessa kyselin ko. paikasta yhtä puomivikaista, ja ostamatta se jäi.
Saisko tuolta yhteystietoja, kun itsellä kiinnostaisi ylipitkät telat + rattaat, jos vain jostain
semmoiset löytäisi
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti: