Jaa, tämä on uutta tietoa Minä olen luullut että se riittää kun kattoo kasatessa että ne niissä olevat numerot tulee moottoriin päin.Warpu kirjoitti:ja puolikuiden asento merkaten
384sen persremontti ja muutakin korjailua
Valvoja: automies560
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
juu se siinä on pääideana, ei tosin haittaa vaikka tulee samoille paikoilleLeukkumies kirjoitti:Jaa, tämä on uutta tietoa Minä olen luullut että se riittää kun kattoo kasatessa että ne niissä olevat numerot tulee moottoriin päin.Warpu kirjoitti:ja puolikuiden asento merkaten
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Eiköhän tuo näillä ohjeilla purkaudu...
Melko paljon nytkähti kampiakseli eteenpäin kun painoin kädellä kytkintä kopan jo ollessa auki, saa nähdä miltä päittäislaakeriosastolla näyttää...
Siis jos joku ei ole koko ketjua lukenut,
niin päittäislaakerin puolikas tuli viime öljynvaihdossa ulos propunreiästä,
eikä tiiä kuin kauan jo ollut pois paikaltaan
Kuvaa tulee kun homma taas etenee, huomenna ois mentävä taas töihin...
Melko paljon nytkähti kampiakseli eteenpäin kun painoin kädellä kytkintä kopan jo ollessa auki, saa nähdä miltä päittäislaakeriosastolla näyttää...
Siis jos joku ei ole koko ketjua lukenut,
niin päittäislaakerin puolikas tuli viime öljynvaihdossa ulos propunreiästä,
eikä tiiä kuin kauan jo ollut pois paikaltaan
Kuvaa tulee kun homma taas etenee, huomenna ois mentävä taas töihin...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Olikos se jotain 0.12-0.33mm haarukassa, se sallittu päittäisvälys ohjeissa ??
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Saattaa olla, tuo liikku hyvä ettei sentin....jusape kirjoitti:Olikos se jotain 0.12-0.33mm haarukassa, se sallittu päittäisvälys ohjeissa ??
Onneks on ehjä alakerta vieressä oottamassa.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Päittäisluiskat sieltä on sitte karannu paikoiltaan, melko varmaan.......
344/384 korjaamokirja sanoo kampiakselin päittäisvälykseksi 0.15-0,25mm, tarkistin asian kirjasta juuri.
Liuskathan on jotain n.3mm paksuja ( x2kple eli luokkaa 6mm )
Sillo ku sitä 270-konetta tein, oli kampura koneistamolla.
Kasatessa heittokellolla mittasin päittäisvälyksen uusilla laakereilla, olikos se 0.40mm ja totesin, ettei tuu mitään.... Akselis näkys jälkeä että on koskettu myös päittäistasopintaan.... Eiku takasi koneistamolle, ja käskin kaventaa rakosta parikymppiä-kaksviis verran.
Jakopään rattaan akselia vasten menevästä pinnasta akselin kohdalta poistivat mateeriaalia sitten, uudelleen kasauksessa välys oli 0.15mm
344/384 korjaamokirja sanoo kampiakselin päittäisvälykseksi 0.15-0,25mm, tarkistin asian kirjasta juuri.
Liuskathan on jotain n.3mm paksuja ( x2kple eli luokkaa 6mm )
Sillo ku sitä 270-konetta tein, oli kampura koneistamolla.
Kasatessa heittokellolla mittasin päittäisvälyksen uusilla laakereilla, olikos se 0.40mm ja totesin, ettei tuu mitään.... Akselis näkys jälkeä että on koskettu myös päittäistasopintaan.... Eiku takasi koneistamolle, ja käskin kaventaa rakosta parikymppiä-kaksviis verran.
Jakopään rattaan akselia vasten menevästä pinnasta akselin kohdalta poistivat mateeriaalia sitten, uudelleen kasauksessa välys oli 0.15mm
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Onhan ne päittäiset juu pois välistänuhvi63 kirjoitti:Vaihdoin öljyt...
Proppua takasin laittaessa katoin että mikä siellä reiässä pilkistää
No päittäislaakerihan se siellä
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
englannin foorumilta aiheeseen liittyvä vanha tarina:
Post by tractordoctor on Mar 30th, 2008, 09:10am
Another Leyland story.
When I were a lad!!!! and working for a Leyland dealership, it was just after the colour change to gold and black that one of our salesmen managed to sell a 702 to someone who had never had a Nuffield or Leyland before.
After about 6 months, we had a call to say that the engine was making "grinding, metallic rubbing and squeaking noises". After investigation, we found that the crank had been pushed forwards about 1/4 to 3/8". Needless to say, he was not being kind about the tractor.
After stripping down, the block was worn so badly by the crank, neither crank nor block could be reclaimed, even by the very best of machine shops available. The con rods, pistons and liners were all oval to the point where we decided that it shouldn't be possible to run, but it was running, and he was spreading with it!
The late Martin Stokes (leyland service chappie) was called, and 'interrogated' the customer. It turned out that he had taken the instruction sticker warning against not having the hand clutch back more than 5 mins literally, and very wrongly.
The scenario was thus......(engine running at all times) hand clutch back, pto in. Load spreader, drive to field, spread load, H C back drive to farm, load spreader, drive to field spread load, H C back etc etc....assuring us that the lever was never back for more than the 5 mins on the sticker.
He did this ALL day for 3 months emptying the giant slurry store. And the timing was correct, less than 5 mins to travel home, load and go back.
Martin explained to him that they could make the tractors foolproof and even attempted to make them farmer proof, but very loudly said they couldn't make them c@*t proof. Well, he was upset that he'd finally met the ultimate idiot!
Point of this story?? Leyland agreed to pay for it and he had a brand new engine, not a re-con, brand new.
We, were amazed at the outcome and response from Leyland.
My father was responsible for the warranty claims, and can testify that Leylands were not a problem in that area, but most of the other manufacturers were, and did all they could to wriggle out of a claim.
Robin
Post by tractordoctor on Mar 30th, 2008, 09:10am
Another Leyland story.
When I were a lad!!!! and working for a Leyland dealership, it was just after the colour change to gold and black that one of our salesmen managed to sell a 702 to someone who had never had a Nuffield or Leyland before.
After about 6 months, we had a call to say that the engine was making "grinding, metallic rubbing and squeaking noises". After investigation, we found that the crank had been pushed forwards about 1/4 to 3/8". Needless to say, he was not being kind about the tractor.
After stripping down, the block was worn so badly by the crank, neither crank nor block could be reclaimed, even by the very best of machine shops available. The con rods, pistons and liners were all oval to the point where we decided that it shouldn't be possible to run, but it was running, and he was spreading with it!
The late Martin Stokes (leyland service chappie) was called, and 'interrogated' the customer. It turned out that he had taken the instruction sticker warning against not having the hand clutch back more than 5 mins literally, and very wrongly.
The scenario was thus......(engine running at all times) hand clutch back, pto in. Load spreader, drive to field, spread load, H C back drive to farm, load spreader, drive to field spread load, H C back etc etc....assuring us that the lever was never back for more than the 5 mins on the sticker.
He did this ALL day for 3 months emptying the giant slurry store. And the timing was correct, less than 5 mins to travel home, load and go back.
Martin explained to him that they could make the tractors foolproof and even attempted to make them farmer proof, but very loudly said they couldn't make them c@*t proof. Well, he was upset that he'd finally met the ultimate idiot!
Point of this story?? Leyland agreed to pay for it and he had a brand new engine, not a re-con, brand new.
We, were amazed at the outcome and response from Leyland.
My father was responsible for the warranty claims, and can testify that Leylands were not a problem in that area, but most of the other manufacturers were, and did all they could to wriggle out of a claim.
Robin
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Saisinkohan miekii uuden moottorin jos tehas olis vielä hengissä
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Onkohan tuolla kytkimessä jotain rikki? Ajokytkimen vastinpinta ihan vinossa.
Mites tuon voa puolen purkaminen, sinkoileeko ne jouset pitkin pajaa kun pultit avaa?
Siellä levyn boorit kuluneet aika piikille...
Ajolevy näytti aika hyvältä vielä
Mites tuon voa puolen purkaminen, sinkoileeko ne jouset pitkin pajaa kun pultit avaa?
Siellä levyn boorit kuluneet aika piikille...
Ajolevy näytti aika hyvältä vielä
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ja sitten vinkat auki, hallitusti mielellään varmaan..
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Sillo sen 245sen asetelman kans ruuvasin käpäläin säätöruuvit auki ja sitte asetelma auki. Ei ollu pelkoa sinkoilusta tai pänneistä ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tuntu olevan tiukassa tuo syöttöpumpun ns koplinki akselin päässä, kartio ja kiilahan siinä vissiin on. Miten ootte irrottanu?
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.