Öljypumppu
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
"Kopio, mikä kopio, vaikka pienin paranuksin ei sitä voi kenenkään suunitelemaksi mainostaa.
ESIM. Raahelainen kertoja, kertakaan toteuttajat emme ole misään vaihessa mainineet että olis meidän toteuttajien suunitelema, vaikka mielestäni muutamia pieniä parannuksia olemmekin tehneet, toki muutokset olemme aina esitelyissä mainineet.
Mikä minua kaihertaa uusissa hydepumpuissa, hinta "
Yllä oleva teksti on lainaus karin kirjoituksesta foorumilla 12.12.2016. Mielestäni tuo kertoo riittävän selväsanaisesti siitä, että kari käy omaa kampanjaansa suunnittelemaani hydraulipumppua vastaan. Ainut alkuperäisestä kopioitu asia siinä tukilaakeripumpussa on laipan kiinnitysreiät. Siksi esim teksti "kopio, mikä kopio" tuntuu jo parjaukselta toista kerhon jäsentä kohtaan.
Erikoista tässä asiassa on vanhan pumpun korjauksen näkeminen yksipuolisesti harrastajien auttamisena, mutta uuden pumpun tekeminen markkinoille (kun uusia ei ole kohtuuhintaan saanut) ei ilmeisesti ole auttamista, vaan koiran vai peräti koiralauman työtä, ainakin jampin mielestä.
Jossakin vaiheessa on kuitenkin totuuskin vilahtanut teksteissä, eli vanha loppuun kulunut pumppu voi olla korjauskelvoton. Sitä olen yrittänyt sanoa.
Itse en vastusta millään lailla ilmaiseksi tehtyä tai halpaa korjausta ja toivon, ettei joutsalainen pahoita mieltänsä näistä kirjoituksista. Olen tyytyväinen puolestasi, että olet saanut halvalla hyvän pumpun.
Toivon myöskin karille menestystä vanhojen pumppujen korjauksissa ja muutenkin.
Ja kiitokset kaikille foorumilla kirjoittaneille ja kerhon jäsenille, näin loppiaisen kunniaksi.
ESIM. Raahelainen kertoja, kertakaan toteuttajat emme ole misään vaihessa mainineet että olis meidän toteuttajien suunitelema, vaikka mielestäni muutamia pieniä parannuksia olemmekin tehneet, toki muutokset olemme aina esitelyissä mainineet.
Mikä minua kaihertaa uusissa hydepumpuissa, hinta "
Yllä oleva teksti on lainaus karin kirjoituksesta foorumilla 12.12.2016. Mielestäni tuo kertoo riittävän selväsanaisesti siitä, että kari käy omaa kampanjaansa suunnittelemaani hydraulipumppua vastaan. Ainut alkuperäisestä kopioitu asia siinä tukilaakeripumpussa on laipan kiinnitysreiät. Siksi esim teksti "kopio, mikä kopio" tuntuu jo parjaukselta toista kerhon jäsentä kohtaan.
Erikoista tässä asiassa on vanhan pumpun korjauksen näkeminen yksipuolisesti harrastajien auttamisena, mutta uuden pumpun tekeminen markkinoille (kun uusia ei ole kohtuuhintaan saanut) ei ilmeisesti ole auttamista, vaan koiran vai peräti koiralauman työtä, ainakin jampin mielestä.
Jossakin vaiheessa on kuitenkin totuuskin vilahtanut teksteissä, eli vanha loppuun kulunut pumppu voi olla korjauskelvoton. Sitä olen yrittänyt sanoa.
Itse en vastusta millään lailla ilmaiseksi tehtyä tai halpaa korjausta ja toivon, ettei joutsalainen pahoita mieltänsä näistä kirjoituksista. Olen tyytyväinen puolestasi, että olet saanut halvalla hyvän pumpun.
Toivon myöskin karille menestystä vanhojen pumppujen korjauksissa ja muutenkin.
Ja kiitokset kaikille foorumilla kirjoittaneille ja kerhon jäsenille, näin loppiaisen kunniaksi.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Uusi on aina uusi, sitä ei käy kieltäminen. Hyvä että tämmönen tehty.
Mutta monelle kelpaa kohtuukuntoinen pumppu jolla pärjää harrastekäytössä.
Alusta asti on ollu räkytystä ja saivartelua vanhan pumpun kunnostuksesta, MIKSI?
Minusta tommonen yhdensuunnan ajattelu on perseestä...
Mutta monelle kelpaa kohtuukuntoinen pumppu jolla pärjää harrastekäytössä.
Alusta asti on ollu räkytystä ja saivartelua vanhan pumpun kunnostuksesta, MIKSI?
Minusta tommonen yhdensuunnan ajattelu on perseestä...
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jopa se nyt tuo totemus kävi ammatsuunitelian egon päälle.Ainut alkuperäisestä kopioitu asia siinä tukilaakeripumpussa on laipan kiinnitysreiät. Siksi esim teksti "kopio, mikä kopio" tuntuu jo parjaukselta toista kerhon jäsentä kohtaan.
Tosiasiassahan tässäkin on totta, mitä vanha sanonta sanoo "pyörää ei voi uudeleen keksiä".
Hydraulipumpun sisäkaluille ei kukaan voi mitään radikaalia muutoksia tehdä, toki hammaspyörien kokoa voi muutella suuremman tuoton saamiseksi, samoin voi muuttaa kuorien ulkonäköä, mutta, vaikka noita muutelaan kuinka ja lisätään yksi tukilaakerikin, niin tuskin noilla muutoksilla mitään patenttisuojaa muutoksille saadaan.
Toivottavast lisenssikin saa "suunitelemiaan" hydraulipumppuja myydyksi.
Kaikille foorumilaisille tiedoksi: Minähän en nätä vanhoja pumppuja korjaile, välitän vain koneistajille kunostettavaksi, kunostuksen jälkeen kokoan ja palautan omistajalle.
Kaksoispumppuja ei koneistaja ole lupautuneet kunostamaan.
Onhan tällä foorumilakin muitakin joilta onisttu vanhojen pumppujen kunostaminen, mm. jamppi, jusape ja varmaan on muitakin sorvin omistajia voilta onistuu kyseiset hommat.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kysytäämpä näin, mikä on sitten itsesuunniteltu?
Samalla ajatuksella voisi sanoa, että esim. valtran traktorit eivät ole omasuunnittelemia, koska niissä on ratti, etu ja taka-akseli sekä neljä pyörää ja ohjaamo, muovikonepellit ja lokasuojat, aivan kuin jontikassa, fendtissä, massikassa ja kaikissa muissakin...
vai onko nyt joku asia mitä en ymmärrä?
Heitänkin haasteen, kukapa "kopioisi" leylandin kaksoispumpun jos se on muka niin helppoa, ettei omaa suunnittelua tarvita laisinkaan!?
Saisiko noille kari sorvareille suoran yhteystiedon, mistä kysellä sorvauspalveluja suoraan?
Samalla ajatuksella voisi sanoa, että esim. valtran traktorit eivät ole omasuunnittelemia, koska niissä on ratti, etu ja taka-akseli sekä neljä pyörää ja ohjaamo, muovikonepellit ja lokasuojat, aivan kuin jontikassa, fendtissä, massikassa ja kaikissa muissakin...
vai onko nyt joku asia mitä en ymmärrä?
Heitänkin haasteen, kukapa "kopioisi" leylandin kaksoispumpun jos se on muka niin helppoa, ettei omaa suunnittelua tarvita laisinkaan!?
Saisiko noille kari sorvareille suoran yhteystiedon, mistä kysellä sorvauspalveluja suoraan?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
No, jos tuolla ajatuksella menään niin RAAHELAISET KERTOJATKIN on sitten raahessa suuniteltu, nimittäin, koneistajan esityksestä lisäsimme ala-akselille kaksi päittäislaakeria, ja minun esityksestä muutetiin ala-akseli laakereineen millimitoille. Itse olen kyllä aina tapahtumissa kertonut että on Santalahden Topin suunitelema, raahessa vain on muutamia pieniä paranuksia tehty.
Sovitaan näin, jos ja kun, joku jonkin pienen muutoksen tekee niin koko paketti on sitten itsesuuniteltu .
Kyllä tämä katsontakanta minulle käy
Sovitaan näin, jos ja kun, joku jonkin pienen muutoksen tekee niin koko paketti on sitten itsesuuniteltu .
Kyllä tämä katsontakanta minulle käy
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tässä pumpussahan on itse pumpusta täysin erillinen kiinnityslaippa, jossa on 2 tukilaakeria. Orkkispumppuhan on ihan suoraan liukulaakereilla tehty.
Itse hydraulipumppu on kaupan standardipumppu, jollaisen saa hydeliikkeestä reippaan satasen hintaan, ja sen voi vaihtaa halutessaan vielä pykälää isommalle tuotolle olevaan, tuosta nykyisestä versiosta, joka sekin on jo n. 25-30% tuottoisampi kuin alkuperäinen.
Lisäksi tuohan on tehty niin, että traktorin alkuperäinen imusihti pysyy käytössä ja siten on siis helposti putsattavissa, toisin kuin iikoohoon myymässä monta sataa kalliimmassa pumpussa, jossa painelinjakin on tehty letkulla.
Eihän tämä ole mitenkään silleen kopio alkuperäisestä, vaan paranneltu versio siitä, joka sopii paikoilleen sovittelematta, sekä suodattimen puhdistusmahdollisuus säilyttäen.
Lienee se raahelainenkin paranneltu versio alkuperäisestä, laakerien saatavuuden ja hinnan osalta.
Itse hydraulipumppu on kaupan standardipumppu, jollaisen saa hydeliikkeestä reippaan satasen hintaan, ja sen voi vaihtaa halutessaan vielä pykälää isommalle tuotolle olevaan, tuosta nykyisestä versiosta, joka sekin on jo n. 25-30% tuottoisampi kuin alkuperäinen.
Lisäksi tuohan on tehty niin, että traktorin alkuperäinen imusihti pysyy käytössä ja siten on siis helposti putsattavissa, toisin kuin iikoohoon myymässä monta sataa kalliimmassa pumpussa, jossa painelinjakin on tehty letkulla.
Eihän tämä ole mitenkään silleen kopio alkuperäisestä, vaan paranneltu versio siitä, joka sopii paikoilleen sovittelematta, sekä suodattimen puhdistusmahdollisuus säilyttäen.
Lienee se raahelainenkin paranneltu versio alkuperäisestä, laakerien saatavuuden ja hinnan osalta.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Molemmille lienee paikkansa Nuhvistien keskuudessa, joku haluaa hydrauliikasta uudenveroisen tai tehokkaamman, ja jollekin riittää että saa työkoneen ylös tarvittaessa.
Tästä ei nyt pitäisi kenenkään mieltänsä pahoittaa
Tästä ei nyt pitäisi kenenkään mieltänsä pahoittaa
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kyllä tuostakin romupumpusta kalu tehdää, mikäli saadaan tuo pesäprojekti aikaiseksi
Tarkemmin mitailtuani ja verattuani toiseen pumppu nuo hammaspyörät eivät ole ohentuneet kuin 0,8 mm, tuotto vähän pienenee mutta ei haitanne näin harastehomissa. Laakeripronssi levy uusittava. Pesän ja rungon välys 0.28 mm, 0,16 mm. Akseleita hieman ohentaa, holkit puslattava ja raatit poistattava. Päätylaippa oikaistava.
Ihmetytää miten tuo laakeripronsilla päälystetty levy ja päätylaippa on pääsyt tuohon kuntoon.
Tarkemmin mitailtuani ja verattuani toiseen pumppu nuo hammaspyörät eivät ole ohentuneet kuin 0,8 mm, tuotto vähän pienenee mutta ei haitanne näin harastehomissa. Laakeripronssi levy uusittava. Pesän ja rungon välys 0.28 mm, 0,16 mm. Akseleita hieman ohentaa, holkit puslattava ja raatit poistattava. Päätylaippa oikaistava.
Ihmetytää miten tuo laakeripronsilla päälystetty levy ja päätylaippa on pääsyt tuohon kuntoon.
Viimeksi muokannut kari t, 07 Tammi 2017, 18:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Kymppimallin kaksoispumpukaan ei ole niin paha kunostettava mitä aikaisemin oletin.
Samoilla asetuksilla kuten tuoho yksipesäiseenkin tulee tuohonkin uusi pesä niin isolle kuin myös pienelle puolelle, hieman pesän korkeutta joutuu muutamaan. Kaksi holkia ja yksi laakeripronsinen levy enempi mitä yksipesäisessä.
Samoilla asetuksilla kuten tuoho yksipesäiseenkin tulee tuohonkin uusi pesä niin isolle kuin myös pienelle puolelle, hieman pesän korkeutta joutuu muutamaan. Kaksi holkia ja yksi laakeripronsinen levy enempi mitä yksipesäisessä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
jusape kirjoitti:Tässä pumpussahan on itse pumpusta täysin erillinen kiinnityslaippa, jossa on 2 tukilaakeria. Orkkispumppuhan on ihan suoraan liukulaakereilla tehty.
Itse hydraulipumppu on kaupan standardipumppu, jollaisen saa hydeliikkeestä reippaan satasen hintaan, ja sen voi vaihtaa halutessaan vielä pykälää isommalle tuotolle olevaan, tuosta nykyisestä versiosta, joka sekin on jo n. 25-30% tuottoisampi kuin alkuperäinen.
Lisäksi tuohan on tehty niin, että traktorin alkuperäinen imusihti pysyy käytössä ja siten on siis helposti putsattavissa, toisin kuin iikoohoon myymässä monta sataa kalliimmassa pumpussa, jossa painelinjakin on tehty letkulla.
Eihän tämä ole mitenkään silleen kopio alkuperäisestä, vaan paranneltu versio siitä, joka sopii paikoilleen sovittelematta, sekä suodattimen puhdistusmahdollisuus säilyttäen.
Lienee se raahelainenkin paranneltu versio alkuperäisestä, laakerien saatavuuden ja hinnan osalta.
Tätähän minä vähän arvelinkin Kiitoksia jusape. En misään vaihessa ole maininut minkä kopio kyseinen pumppu on Itse meinasin tilata leypartilta kyeseisen pumpun että voisin verrata esim. tuontyypiseen minkä linkitin, eipähän tarvinnut uhrata euroja
http://www.ikh.fi/fi/hydraulipumppu-19- ... ta-hp2f19s" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Mielestäni tämä asia on jo aikoinaan muutama vuosi sitten mainittu, siellä toisessa ketjussa, jossa oli sitten tämän pumpputyypin kehittelyä.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Enpä muista että olis aiemmin ollut juttu kyseisen pumpputyypin kehitelystä. Olishan lisenssi voinut kohteliaasti mainita ko. asiasta, eikä kokoajan mainostanut omaa suunitelua .jusape kirjoitti:Mielestäni tämä asia on jo aikoinaan muutama vuosi sitten mainittu, siellä toisessa ketjussa, jossa oli sitten tämän pumpputyypin kehittelyä.
No, eihän tämä mitään kopiointia ollut, vain alkuperäisen luotetavan laadun, IKH:n pumpun parantelua
Omalta osalta lopetan tämän lisenssin suuniteleman pumpun käsittelyn tähän.
Jatkan tässä topikissa, kunhan saadaan tuo pesän uusimisen prijekti aikaiseksi.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Mitenkä iikoohoon myymä pumppu sitten muka on Nuffin "alkuperäinen" ?kari t kirjoitti: No, eihän tämä mitään kopiointia ollut, vain alkuperäisen luotetavan laadun, IKH:n pumpun parantelua
Kun pumppu on siinä kiinnityslaipassa pulteilla kiinni ja suodatin on siellä pumpun takana ja vaatii puhdistusta varten perärepun irroituksen ?????
Hintaakin näkyy olevan 759ekua nyt ..... Ennen 741€
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
IKH pumppu on myös kotimaista, kainuulaista valmistetta.
Miten tuota Lisenssin pumppua voi kopioksi sanoa, jos vertaa montako yhteensopivaa osaa on ikh tai alkuperäisen pumpun kanssa? Veikkaan että ei ainoatakaan. No entäs raahelaisessa kertojassa? Veikkaisin useamman olevan niin lähelle että sopivat varaosiksi alkuperäiseen kylmäkoskelaiseen varaosiksi?
Miten tuota Lisenssin pumppua voi kopioksi sanoa, jos vertaa montako yhteensopivaa osaa on ikh tai alkuperäisen pumpun kanssa? Veikkaan että ei ainoatakaan. No entäs raahelaisessa kertojassa? Veikkaisin useamman olevan niin lähelle että sopivat varaosiksi alkuperäiseen kylmäkoskelaiseen varaosiksi?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Se ihmetyttää ,miksi harrastekoneen pitäisi olla uuden veroinen ,kun ei sillä millään niitä
käyttötunteja kuitenkaan paljon tule. Itselläkin 270 leukkussa vaihteiston keskilaakeri ollut vajaa
kuntoinen jo kymmenen vuotta ja edelleen sillä voi huoletta tehdä ne työt jotka sille parhaiten
soveltuu ,eli klapikoneen pyöritys, kivitalikolla kivien keruu ,sekä siemenlaatikoitten kuskaus ja viljan-
lajittelu-koneen pyöritys noin 100 tuntia vuodessa yhteensä.
käyttötunteja kuitenkaan paljon tule. Itselläkin 270 leukkussa vaihteiston keskilaakeri ollut vajaa
kuntoinen jo kymmenen vuotta ja edelleen sillä voi huoletta tehdä ne työt jotka sille parhaiten
soveltuu ,eli klapikoneen pyöritys, kivitalikolla kivien keruu ,sekä siemenlaatikoitten kuskaus ja viljan-
lajittelu-koneen pyöritys noin 100 tuntia vuodessa yhteensä.