Vika on paikallistettu polttoaineen syöttöön.
Ensin pitää tarkistaa polttoaineen paluulinjat.
1) Olisko niin, että toisen suodattimen ilmausnippaan tulee paluulinja takaisin tankkiin?
2) Suuttimien paluulinja liitetään mihin? Kaiketi samaan paluulinjaan, kuin mikä lähtee suodattimilta
3) Pumpun luukku avattu ja siellä osat on aika lailla ikävän näköisiä. Luisti kyllä liikkuu, mutta pakkosyöttönappia
painettaessa sitä pitää rämpätä, jotta menee täysille. Voiko tänne laittaa irrotusöljyä likoomaan? Voisi täyttää puolilleen, esim luukun toisesta kiinnotysruuvin reiästä.
vaihdoin pumppuun öljyt, siellä oli pelkästään löpöä.
4) Voiko pumppuelementit olla mennyt juntturaan, sillä löpöä ei suuttimista juurikaan, tule, kun suuttimet otetaan irti, ja laitetaan läpinäkyvään pulloon ja startataan.
Ilmaus tehtiin hyvin ja joka ainoasta ilmaus reiästä tuli tavaraa kunnolla ja reilusti.
Nyt on joko paluulinjat tukossa, tai asennettu väärin, tai sitten pumpussa on jotain jumissa. Luisti liikkuu kyllä.
Kone kävi vielä 1,5 kuukautta sitten, jonka jälkeen tehtiin remontti, jolla saatiin vedet ja öljyt pysymään oikeissa karsinoissaan.
Kone hörähtää helposti, kun kokeilin varovasti pikkasella pilotti suihkauksella.
4/98 pitäs saada käyntiin!
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Rivipumppu siis ?
Sivuluukku auki ja kiinto/lenkkiavaimella kampuran päästä moottoria pyörität ( tai joku muu pyörittää ), niin näet liikkuuko elementit ylös-alas siellä pumpun sisuksissa......
Sivuluukku auki ja kiinto/lenkkiavaimella kampuran päästä moottoria pyörität ( tai joku muu pyörittää ), niin näet liikkuuko elementit ylös-alas siellä pumpun sisuksissa......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Nuffin pumpun syöttötangon liikkeestä ja pakkonapin kliksauksesta vähän heikkolaatuinen video
https://www.youtube.com/watch?v=cCaEbZ6UGiw" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=cCaEbZ6UGiw" onclick="window.open(this.href);return false;
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuossapa olis vähän juttua ruiskupumpun henkiinherätelystä.
http://www.nuhvi.fi/foorumi/viewtopic.php?f=13&t=7060" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nuhvi.fi/foorumi/viewtopic.php?f=13&t=7060" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Jäsenten kirjastosta "Leyland 344 - 384 polttoainejärjestelmän täyskorjaus" löydät ruiskupumpun räjäytyskuvan osaluetoloineen.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Vahvasti vaikuttaa siltä että syy on joku muu kuin pumpun ilmaaminen.
Oliko pumppu irti, jakopää auki rempassa?
Venttilien säädöt?
Meneekö sulta toiselta suotimelta putki tankkiin?
Oliko pumppu irti, jakopää auki rempassa?
Venttilien säädöt?
Meneekö sulta toiselta suotimelta putki tankkiin?
Mukana kuin peräpukama!
Pumppuun, eikä jakopäähän koskettu remontissa. Kansi kävi koneistuksessa, koska venttiilin seetit oli aivan rikki. Oli jätetty seisomaan sateeseen ja vettä oli valunut sisään. Täytyy alkaa tutkimaan. Tuntuu, että jotain siellä pumpussa on jumissa. Vai voiko olla niin, että nyt kun moottorissa on kunnon puristukset, ei vanhat kuluneet ruiskusuuttimet/ruiskupumppu jaksa tehdä riittävää suihkua sylinteriin?
Keneltä sais lainaan sellasta rasvapuristimesta tehtyä suuttimien koestus laitetta mittareineen? Kaakkois-suomesta, tai etelä ja varsinais-suomesta?
Keneltä sais lainaan sellasta rasvapuristimesta tehtyä suuttimien koestus laitetta mittareineen? Kaakkois-suomesta, tai etelä ja varsinais-suomesta?
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Suuttimet pitää aina tarkastaa ennen asennusta. Jos suutin on ruostunut kiinni-asentoon, pumppu hajoaa jumissa olevan suuttimen kohdalta.
Suuttimen alapään voi purkaa ja katsoa neulan herkän toiminnan kajoamatta avautumispaineen säätöön. Neulan on liikuttava suutinta kallistelemalla. Yhtään ei saa olla jumitusta. Suuttimien reiät on avattava/puhdistettava samassa yhteydessä.
Siitä se lähtee, että suuttimet ovat ensin kunnossa ja oikein paikalleen asennettuina.
Suuttimen alapään voi purkaa ja katsoa neulan herkän toiminnan kajoamatta avautumispaineen säätöön. Neulan on liikuttava suutinta kallistelemalla. Yhtään ei saa olla jumitusta. Suuttimien reiät on avattava/puhdistettava samassa yhteydessä.
Siitä se lähtee, että suuttimet ovat ensin kunnossa ja oikein paikalleen asennettuina.
Omalla 472:lla on käyntiinlähtö vaikeuksia jo kun mittari alkaa lähestyä nollaa, huolimatta siitä että polttoainelaitteisiin on tehty täysi remontti Dieselhuollossa, maksoi vähä vaille tonnin. Jostain syystä kammoan pakkosyötön käyttöä, tuo moottorin ryntääminen täysille kierroksille ei oikein tunnu käyvän luontoon. Olen alkanut käyttää kuumailmapuhallinta käynnistyksessä, imuletku irti imusarjasta ja puhallin imureikään, pysyy itsestään, välillä pari starttausta pysäytin päällä niin että venttiilit vaihtavat, menee kuumaa ilmaa usempaan pyttyyn. Lähtee tosi nätisti käyntiin ryntäilemättä!sytky kirjoitti:Vika on paikallistettu polttoaineen syöttöön.
Ensin pitää tarkistaa polttoaineen paluulinjat.
1) Olisko niin, että toisen suodattimen ilmausnippaan tulee paluulinja takaisin tankkiin?
2) Suuttimien paluulinja liitetään mihin? Kaiketi samaan paluulinjaan, kuin mikä lähtee suodattimilta
3) Pumpun luukku avattu ja siellä osat on aika lailla ikävän näköisiä. Luisti kyllä liikkuu, mutta pakkosyöttönappia
painettaessa sitä pitää rämpätä, jotta menee täysille. Voiko tänne laittaa irrotusöljyä likoomaan? Voisi täyttää puolilleen, esim luukun toisesta kiinnotysruuvin reiästä.
vaihdoin pumppuun öljyt, siellä oli pelkästään löpöä.
4) Voiko pumppuelementit olla mennyt juntturaan, sillä löpöä ei suuttimista juurikaan, tule, kun suuttimet otetaan irti, ja laitetaan läpinäkyvään pulloon ja startataan.
Ilmaus tehtiin hyvin ja joka ainoasta ilmaus reiästä tuli tavaraa kunnolla ja reilusti.
Nyt on joko paluulinjat tukossa, tai asennettu väärin, tai sitten pumpussa on jotain jumissa. Luisti liikkuu kyllä.
Kone kävi vielä 1,5 kuukautta sitten, jonka jälkeen tehtiin remontti, jolla saatiin vedet ja öljyt pysymään oikeissa karsinoissaan.
Kone hörähtää helposti, kun kokeilin varovasti pikkasella pilotti suihkauksella.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Itte olen noita Taavettia ja Vallua käynnistellyt pakkosyötöllä kylmässä. Kierrosten nousun sinne 1500+ lukemaan saa estettyä, kun koneen käynnistyttyä vetäisee sammutinta päälle ja saman tein pois, tipauttaa pakkosyötön silloin pois pelistä ihan saman tein, eikä kierrokset pääse edes tonniin nousemaan.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68