10/60 KKK projektia
Valvoja: automies560
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Olisko syytä tarkastaa kaapeloinnit. Mä en ainakaan ymmärrä miten risa käynnistysmoottori vaikuttaa valoihin...
Mukana kuin peräpukama!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Johdotuksissa voi hyvinkin olla kontaktivikaa.
Eräissäkin vanhois koneis tullu vastaan, et virrat päälle -> ok merkkivalot palaa ihan jees, avainta starttiasentoon ja kaikki pimenee saman tein, ei naks eikä mitään senjälkeen...
Yleensä ollu syynä hapettunut jompikumpi akunkenkä, tahi maadoitusliitin runkoon -> alta ruosteessa tai startin päässä hapettumaa liitinten väliin mennynnä ....
Eräissäkin vanhois koneis tullu vastaan, et virrat päälle -> ok merkkivalot palaa ihan jees, avainta starttiasentoon ja kaikki pimenee saman tein, ei naks eikä mitään senjälkeen...
Yleensä ollu syynä hapettunut jompikumpi akunkenkä, tahi maadoitusliitin runkoon -> alta ruosteessa tai startin päässä hapettumaa liitinten väliin mennynnä ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Voipi olla, katsotaan kun ensikerralla palaan traktorin pariin. Tosiaan starttasi normaalisti kunnes lopetti toiminnan. Käryää siihen malliin kun virrat päällä että ihankuin olisi startti oikosulussa jotenkin päällä...
Eikä suoralla virrallakaan pyörinyt.
Eikä suoralla virrallakaan pyörinyt.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Starttihan siellä paskana. Yrittää kerran ja jää oikosulkuun niin kauaksi aikaa kunnes akunkengän käyttää irti.
Irtonaisena pyörii laiskasti kerran ja sitten taas oikosulussa.
Takuuta tuossa ei taida enään olla.. Tämä jää varmaan taas seisomaan kun vähän alle 200e uusi.. Ja samaa paskaa nekin.
Irtonaisena pyörii laiskasti kerran ja sitten taas oikosulussa.
Takuuta tuossa ei taida enään olla.. Tämä jää varmaan taas seisomaan kun vähän alle 200e uusi.. Ja samaa paskaa nekin.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Ymmärtääkö kukaan näistä starteista. Onkohan tuo valmista kauraa vai mikä tuollaisen aiheuttaa?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Katso ensin solenoidin kunto. Jumittava ja kontaktipinnoistaan palanut solenoidi mm on juuri tuollainen.
Kyllä se startti nyt ensin on hyvä tarkastaa, mikä vika siinä on, ennen kuin heittää romuihin.
Kyllä se startti nyt ensin on hyvä tarkastaa, mikä vika siinä on, ennen kuin heittää romuihin.
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Pitää testata. Tosiaan irtonaiseni pyörii ekalla yrityksellä hetken hiljaa mutta kiinni ollessa ei muuta kuin kerran kolahda. Sen jälkeen ei pyöri niin kauaa kuin akunkengän käyttää irti. Myöskään mikään valo ei pala kun startti jää päälle
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Purin solenoidin ja kasasin niin taas rokkaa. Ei räiskikkään enään
Ihan ehjältä näytti ja puhtaalta mutta pääasia että toimii. Ainakin hetken
Ihan ehjältä näytti ja puhtaalta mutta pääasia että toimii. Ainakin hetken
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Ajoin viime viikolla tämän kotia odottamaan uutta talvea. "Uusi" linko perässä ja nivelakseli tilattu.
Ajon jälkeen taas jumittaa syöttöpumppu, heikosti käynnistyi pilotilla ja aluksi kävi taas kolmella. Työvaloja asennettu myös että näkee tehdä lumitöitä töitten jälkeenkin.
50-60 oli sellainen siedettävä matkavauhti isolla tiellä, karvan vaille 70 tuo laitos kulkee.. On aika hirvittävä vauhti kun ohjauksessa puoli kierrosta löysää
Ajon jälkeen taas jumittaa syöttöpumppu, heikosti käynnistyi pilotilla ja aluksi kävi taas kolmella. Työvaloja asennettu myös että näkee tehdä lumitöitä töitten jälkeenkin.
50-60 oli sellainen siedettävä matkavauhti isolla tiellä, karvan vaille 70 tuo laitos kulkee.. On aika hirvittävä vauhti kun ohjauksessa puoli kierrosta löysää
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Vaihtele niitä pumpun öljyjä ja laita 2-t öljyä löpön sekaan.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5094
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Sivuluukku auki, nokka-akselille, nostimille, nostinrullille ja vielä hiukan ylemmäs, sylintereille ja männille VD 40:stä koneen käydessä. Helpoin / joutuisin konsti saada ruiskupumppu toimimaan.
Luuku kiini. Laita polttoöljyä, samasta reiästä mistä lisätään öljy. Toista pölttoöljyhuuhtelua kunnes polttoöljy tulee puhtaana läpi. Tämän jälkeen normaalisti öljyjen lisäys.
Tässä maalikkoharrastelian ohjeet ruiskupumpun pesusta
Luuku kiini. Laita polttoöljyä, samasta reiästä mistä lisätään öljy. Toista pölttoöljyhuuhtelua kunnes polttoöljy tulee puhtaana läpi. Tämän jälkeen normaalisti öljyjen lisäys.
Tässä maalikkoharrastelian ohjeet ruiskupumpun pesusta
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
2t öljyä oon silloin tälläin käyttäny löpössä. Wd voitelun annoin myös silloin kun ei toiminut. Tässä vähän hankaloittaa huuhtelua ja öljyn lisäystä kun koko kansi pumpun kyljestä pitää olla irti.. kun siinä tosiaan ole mitään pultinreikää. Menee ikuisuus lasketella toodella hiljaa öljyä sinne kun samalla tasolla kannen alareunan kanssa ne minireiät mistä valuu. Samoin tyhjennyspultissa oli tuollainen putki joka laski kaiken läpi. Painoin tilapäisesti lyttyyn, pitää siihen pultti laittaa.
Saa tarjota jos jollain ylimääräisenä sivuluukku missä olisi täyttöreikä.
Saa tarjota jos jollain ylimääräisenä sivuluukku missä olisi täyttöreikä.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Niinku täs oli se minivac-pumppu ( ja vanhemman DM4 -59 koko moottori ) , ei 10/60 koneeseen kuuluva mecci-pumppu....
Viimeksi muokannut jusape, 22 Marras 2016, 22:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Miulla vois olla täyttöpropullinen sivuluukku.
Voin toimitella sen esim. Jylppyyn ristorämän varaosamyymälän tiskille joku kerta...
Voin toimitella sen esim. Jylppyyn ristorämän varaosamyymälän tiskille joku kerta...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- ramba
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1332
- Liittynyt: 17 Tammi 2013, 20:32
- Konekalustoani: Nuffield 10/60 KKK, Belarus 501H ja muita päriseviä vehkeitä..
- NLCF r.y jäsen Nro: 473
- Paikkakunta: Kotka
Jees, ois hieno homma. Laittele vaikka yv!
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.