Leyland 804 SQMS -81
Valvoja: automies560
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Nyt on täälläkin Alliancet takasissa ja etusiin outtaa vielä asennusta. Kerkesin jo kiroamaan mokomat intialaiset tuotteet kun traktori laukkasi kuin hevosen selässä olis ollut mutta ongelma poistui kun pistin renkaisiin 5 kiloa ilmaa, hieman kankeat olivat siis asettumaan vanteelle. Ehkä täytyy kaivuriinkin tehdä sama temppu, jos sekin alkaisi vaikka kulkemaan hyppimättä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Eiks 5 kiloo ole jo melkoinen pommi takarenkaaseen laitella......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
No huh huh! Ei kannata kovin lähelle mennä traktoria. 50 metriä vähintään varoetäisyyttä. Kannattaisi ehkä pyytää virka-apua armeijalta, että posauttaisivat traktorin singolla hyvän matkan päästä vaarattomaksi. Eikä ole sitten ihan pelkkä vitsi, jos olet 5 baaria mennyt laittamaan painetta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Vanteellenostopaineena monesti max. 2.5 bar renkaan kyljessä, koska siinä voi lipsahtaa huuli yli vanteen reunasta kun se vauhdilla paukahtaa, mutta neljättä kiloa takasiin ovat laittaneet ihan ajoonkin, pitää sen uuden renkaan kestää 5 kiloa ihmeemmittä ihmettelyittä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kyllä ennemmin losauttaisin ns.tykillä tai sitten jarrukliinerillä vanteelle, en kyllä viittä kiloa ilmaa laittas...
Etes asennettaessa...
Mettävaunussani kun on ne 385/22.5 renkaat, niissä pidetään kuormurikäytössä 9tai jopa 10 bar paineita, en laittanut niihinkään ku 6 bar, riittää varmasti. Voortissa olen vyörenkaissa pitäny 2 bar jos ajan esim soraa, muuten 0,8, menee paljon mukavammin...
Etes asennettaessa...
Mettävaunussani kun on ne 385/22.5 renkaat, niissä pidetään kuormurikäytössä 9tai jopa 10 bar paineita, en laittanut niihinkään ku 6 bar, riittää varmasti. Voortissa olen vyörenkaissa pitäny 2 bar jos ajan esim soraa, muuten 0,8, menee paljon mukavammin...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Valtran etusissa on yli 3 kg silti lympyy kun nostelee.
Puimurilavetissa on 7 kg.
Puimurilavetissa on 7 kg.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
meillä töissä tommosissa leukun takapyörän kokoisissa renkaissa käytetään 10 bar painetta mutta niissä on 40pr, noihin traktoripyöriin missä on yleensä 8-14pr en laittaisi puolia siitä...
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Juu kyl se vähän omalla hengellä leikkimistä on ....... Monis nois useampikankaisissakin kun on et maximi 2.4bar
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Polkupyörän renkaassakin voi olla 5bar painetta eikä ne mitään 40 kankaisia ole. Käsitän asian niin että pommin renkaasta sen hajotessa tekee sen ilmatilavuus, ei paine sinällään sillä saman verran se renkaan neliösenttiä rasittaa polkupyörässä kuin traktorin takarenkaassa.
Minkäs teet kun vanne ja rengas oli voideltu ja tuolla 2,5 barin paineella ei mennyt paikolleen ja traktori laukkaa niin ettei penkillä meinaa pysyä?
Oli mulla sellainen varotoimenpide viiden kilon täytössä, että laitoin kompuraan paineensäädön tuohon lukemaan ja renkaantäyttölaite narulla kiinni. lisäksi katoin että mitään ei jää alle jos se nyt vaikka posahtaessaan nakkaa koneen nurin.
Enkä tosiaankaan vieressä ihmetelly. Menin sitten kattomaan kun kompura ei ollut aikoihin käynyt, totesin hyvin kesti ja toiseen sama.
Monella on se käsitys että renkaan asennuksenaikainen pamahdus olisi merkki paikoilleen menosta mutta se ei aina takaa sitä, vanteen olkapäähän on hieman nouseva reunaa
kohti. Ja luulempa että jonkinlainen marginaali on siitä renkaan kylkeen painetusta maksimista todelliseen räjähdyspaineeseen, uudesta tuotteesta kun puhutaan..
Noh, jospa etuset menisivät sujuvammin paikoilleen.
Onhan se vähintään kyseenalaista ylittää suositeltu max. tuplaten enkä kehota ketään niin tekemään.
Minkäs teet kun vanne ja rengas oli voideltu ja tuolla 2,5 barin paineella ei mennyt paikolleen ja traktori laukkaa niin ettei penkillä meinaa pysyä?
Oli mulla sellainen varotoimenpide viiden kilon täytössä, että laitoin kompuraan paineensäädön tuohon lukemaan ja renkaantäyttölaite narulla kiinni. lisäksi katoin että mitään ei jää alle jos se nyt vaikka posahtaessaan nakkaa koneen nurin.
Enkä tosiaankaan vieressä ihmetelly. Menin sitten kattomaan kun kompura ei ollut aikoihin käynyt, totesin hyvin kesti ja toiseen sama.
Monella on se käsitys että renkaan asennuksenaikainen pamahdus olisi merkki paikoilleen menosta mutta se ei aina takaa sitä, vanteen olkapäähän on hieman nouseva reunaa
kohti. Ja luulempa että jonkinlainen marginaali on siitä renkaan kylkeen painetusta maksimista todelliseen räjähdyspaineeseen, uudesta tuotteesta kun puhutaan..
Noh, jospa etuset menisivät sujuvammin paikoilleen.
Onhan se vähintään kyseenalaista ylittää suositeltu max. tuplaten enkä kehota ketään niin tekemään.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Onhan se voimaltaan ihan eri, jos litran pullo, tai 500 litranen pullo posahtaa samalla paineella......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Mistä saa uusia tiivisteitä nelivedon ohjaussylinteriin? Löytyykö hydrauliikkaliikkeestä, vai kyselenkö suoraan alkuperäisiä.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Alkuperäisiä vaan.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 699
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Kysytään vaihteeksi tyhmiä... Saako sekurakoppisesta startin irrotettua normaaleilla työkauluilla, kun solenoidin vaihtokin oli taannoin melkoinen sormenpäillä tehty jumppa? Nyt vaikuttaa siltä että startti on mennyt, kun savu nousee avainta kääntämällä startista eikä pakoputken päästä? Eikä meisselillä sörkkimälläkään pyöri, vapaana. On oirehtinutkin melko pitkään, että ei ole aina ensi yrittämällä lähtenyt starttaamaan.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei kait se sen pahempi homma ole kuin muissakaan, ja solenoidin vaihtoakin varten ite otan kyllä koko startin pöydälle .....
Tosin en nyt ulkomuistista muista, miten pitkälle sekura-kajuutta leukussa tulee moottorin päälle tai eteen hommassa, mut Taavetissa se ei haittaa hommaa yhtään.
Tosin en nyt ulkomuistista muista, miten pitkälle sekura-kajuutta leukussa tulee moottorin päälle tai eteen hommassa, mut Taavetissa se ei haittaa hommaa yhtään.
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68