Satunnainen kirjoitti:Mikähän a93 on vikana kun liikkeelle lähtiessä kokeilin vaihtaa kakkosvaihdetta pienemmälle niin oli kuin jumissa, voimalla lähti irti mutta ei pitäisi noin tiukassa olla. Kokeilin sitten muutkin vaihteet niin kaikki menee normaalisti päälle mutta 2 ja 4 on tiukassa pois ottaa.
ja kunnolla kun riuhtaset ni kohta koko keppi käjessä... vaihe ja aluevaihe keppi jo naapurista hitsattu, tehtaalla nätti sauma vaan kovin viereen.
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
Kävin sitten tänään 1000 tunnin huollossa sen kanssa, sopivasti eilen kun vähän siirsin valmiiksi aamua varten huomasin että vaihdevika oli hävinnyt... olisinko 500m ajanut vian huomaamisen jälkeen ja ehkä parikymmentä kertaa vaihteita räplännyt päälle pois, seisoessa oli parantunut.
Eivät huollossa tietenkään mitään löytäneet, liekö se siitä tullut kun jarrulla lukitsin oikean takarenkaan jotta vasen pyöri levikettä irrottaessa, pienillä kierroksilla hitaalla kakkosella tein sen aikaa että levike irtosi, aika helpolla irtosi. Arvailuahan se on minulla kun en mitään niistä ymmärrä
Naapurin A93:nen oli vastikään 5viikkoa pajalla, käyttivät vaihteiston auki, kun oli vähän isompaa vikaa ......
"Kytkin" välillä "kusi" eli kuormalla mäkeen mennessä kierrokset pysy vakiona, mut vauhti hiipu, kunnes taasen tarrasi kiinni ja vauhti alko kasvamaan, jos kasvoi ....
Lopulta oireet vaan paheni, välillä hävis eteenpäinmeno, välillä pakki, ja lopulta lopetti eteenpäinmenon totaalisesti, sai kuitenkin pienellä pakilla peruuteltua takas kotopihaan sen 3-400metriä, ja autonlavalla vietiin sitten hoitoon ....
Mittarissa tunteja alta 350h silloin .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
Nuffieldmaster kirjoitti:
jotkut kitisee muutaman kympin osista nuffiin, 4/65 vesipumppu siinä 50 €, tähän valtraan reipas 500 € ja noin vähillä tunneilla.
Sait provottua. Jotkut ostaa käteisellä harrastuskoneisiin ja toiset kuitilla verovähennyksiin.
Karavaani kulkee ja koirat haukkuu.
Aika moni nuffi ja leyland on varmasti harrastekäytössäkin jonkun metsätilan tai vastaavan alla, aika montakin tiedän jo heti kättelyssä (en laske omiani)...
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141