255 Leukun ohjekirjaa ja sähköä
Valvoja: automies560
Terve,
Tuli aloitettua traktoriharrastus ostamalla puolivahingossa 255. Ensimmäinen yllätys oli, että tuossa ei ilmeisesti sitten olekaan kaksoiskytkintä, ainakaan nostolaitteet eivät liiku kytkin pohjassa.
Olisiko jollakulla 255:sen käyttäjän käsikirjaa, huoltokirjaa tai muuta vastaavaa tavaraa. Kopiotkin käy, kunhan vain pääsisi käsitykseen tuon sielunelämästä.
Kamppeessa ei toimi mitkään muut sähköt kuin vilkkukatkaisin, polttoainemittari ja lämmityslaitteen puhaltimen katkaisin. Eli sähköjen esiintaikominen pitäisi aloittaa, ehkä ensimmäisenä lämpömittari, öljynpainevalo ja ajovalot. Eli kytkentäkaaviokin olisi poikaa. Toki myös hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
Työpaikalla oli sattumalla engelsmanni käymässä ja näytin upouuden leukun kuvaa hänelle. Kommentti oli, että toivo että se on koottu keskellä viikkoa. Kysyin miksi, sanoi että ovat tehtaalla olleet todennäköisesti maanantaina krapulassa ja loppuviikosta lakossa-
Tuli aloitettua traktoriharrastus ostamalla puolivahingossa 255. Ensimmäinen yllätys oli, että tuossa ei ilmeisesti sitten olekaan kaksoiskytkintä, ainakaan nostolaitteet eivät liiku kytkin pohjassa.
Olisiko jollakulla 255:sen käyttäjän käsikirjaa, huoltokirjaa tai muuta vastaavaa tavaraa. Kopiotkin käy, kunhan vain pääsisi käsitykseen tuon sielunelämästä.
Kamppeessa ei toimi mitkään muut sähköt kuin vilkkukatkaisin, polttoainemittari ja lämmityslaitteen puhaltimen katkaisin. Eli sähköjen esiintaikominen pitäisi aloittaa, ehkä ensimmäisenä lämpömittari, öljynpainevalo ja ajovalot. Eli kytkentäkaaviokin olisi poikaa. Toki myös hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
Työpaikalla oli sattumalla engelsmanni käymässä ja näytin upouuden leukun kuvaa hänelle. Kommentti oli, että toivo että se on koottu keskellä viikkoa. Kysyin miksi, sanoi että ovat tehtaalla olleet todennäköisesti maanantaina krapulassa ja loppuviikosta lakossa-
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Ei muuta kuin liittymään jäseneksi kerhoon
Kerhon jäsenenä pääset jäsenkirjastoon ja sieltä löytyy huolto-ohjeita
Kerhon jäsenenä pääset jäsenkirjastoon ja sieltä löytyy huolto-ohjeita
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
http://www.tori.fi/uusimaa/Kayttoohje_h ... m?ca=8&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
OT.... Olikos tuon ilmon kirjat kopioita ?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
http://www.thenuffieldandleylandtractor ... %20384.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1126
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 18:57
- Konekalustoani: Leyland 270 Kartano '73, 472QMS '79. Nuffield 4DM Universal Four '60.
- NLCF r.y jäsen Nro: 023
- Paikkakunta: Pohojos-Pohojanmaa
Tervehdys,
Sulla on Talous-malli kun kerran yksöiskytkimellä , onko peli valkolakkihytillä vai vanhemmalla kokosinisellä?
Lämpömittarin toimintaa tutkiessa anturin toiminta kannattaa testata ensin. Eli johto anturista ylävesiletkun luota irti ja runkoon, jos viisari menee tappiin niin vika anturissa. Jos ei mittarissa näy elämää niin vika jännitteentasaimessa mittaritaulun takana tai mittarissa. Kaikkia näitä osia saa uutena. Öljynpainevaloa Leylandissa ei ole, mittarilla on pärjätty hyvin.
Ovatko valojen umpiot alkuperäiset Butlersit, jos ovat niin onko niiden heijastimet ym. missä kunnossa. Voi olla että käyttötraktoriin kannattaa vaan laittaa tarvikevalot vaikkapa hytin katonrajaan tai keulamaskin eteen "ensihätään" ja vedät niille omat piuhat ja katkaisijan ja ehkä releen, alkuperäisiäkään umpioita ei kuitenkaan kannata hukata jos sellaiset vielä siinä on.
Sulla on Talous-malli kun kerran yksöiskytkimellä , onko peli valkolakkihytillä vai vanhemmalla kokosinisellä?
Lämpömittarin toimintaa tutkiessa anturin toiminta kannattaa testata ensin. Eli johto anturista ylävesiletkun luota irti ja runkoon, jos viisari menee tappiin niin vika anturissa. Jos ei mittarissa näy elämää niin vika jännitteentasaimessa mittaritaulun takana tai mittarissa. Kaikkia näitä osia saa uutena. Öljynpainevaloa Leylandissa ei ole, mittarilla on pärjätty hyvin.
Ovatko valojen umpiot alkuperäiset Butlersit, jos ovat niin onko niiden heijastimet ym. missä kunnossa. Voi olla että käyttötraktoriin kannattaa vaan laittaa tarvikevalot vaikkapa hytin katonrajaan tai keulamaskin eteen "ensihätään" ja vedät niille omat piuhat ja katkaisijan ja ehkä releen, alkuperäisiäkään umpioita ei kuitenkaan kannata hukata jos sellaiset vielä siinä on.
[quote="jamppi"]Nuhvi on jokamiehellä mutta tosimies ajaa Leukulla [/quote]
Terve,
kiitoksia kovasti vinkistä. Valkoisella katolla tuo näyttää olevan. Umpio näyttää hyväkuntoisilta, täytyy tutkia tarkemmin viikonloppuna. Kerhon jäsenyyslaput tuli eilen täytettyä, ei ole kuulunut mitään että koska saisi tunnukset.
Eipä näytä olevan pahemmin käytetty releitä tai sulakkeita. Pitääpä tutkia tämä "Bi-metal instrument voltage stabilizer"
kiitoksia kovasti vinkistä. Valkoisella katolla tuo näyttää olevan. Umpio näyttää hyväkuntoisilta, täytyy tutkia tarkemmin viikonloppuna. Kerhon jäsenyyslaput tuli eilen täytettyä, ei ole kuulunut mitään että koska saisi tunnukset.
Eipä näytä olevan pahemmin käytetty releitä tai sulakkeita. Pitääpä tutkia tämä "Bi-metal instrument voltage stabilizer"
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Jäsenhakemus on saapunut ja pian saat postialinkki kirjoitti:Terve,
kiitoksia kovasti vinkistä. Valkoisella katolla tuo näyttää olevan. Umpio näyttää hyväkuntoisilta, täytyy tutkia tarkemmin viikonloppuna. Kerhon jäsenyyslaput tuli eilen täytettyä, ei ole kuulunut mitään että koska saisi tunnukset.
Eipä näytä olevan pahemmin käytetty releitä tai sulakkeita. Pitääpä tutkia tämä "Bi-metal instrument voltage stabilizer"
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 18
- Liittynyt: 21 Loka 2013, 18:37
- Konekalustoani: Leylant 255 vm.73 etuk.
- NLCF r.y jäsen Nro: 244
- Paikkakunta: Tohmajärvi
Minäkin ostin parivuotta sitten Leyland 255 vm.73 tämä on varustettu kaksoiskytkimellä ja tilasin ohjekirjan Ohjekirjapalvelusta puh.0404144700 Se on Suomekielinen kopio, mut hyvät sähkökaaviot siinä oli,myös mulla oli paljon puutteita sähköissä,nyt kaikki toimii.
No niin, kuherruskuukautta jatkettiin leukun kanssa, käy jo avioerokin mielessä. Öljynpaineet ovat mittarin mukaan alarajoilla, hieman nousee isommilla kierroksilla. Toki tuosta mittaristakaan nyt ei oikein tiedä. Toinen ikävä havainto on, että syyläri vuotaa kuin seula ja nesteistä ei ole tietoakaan.
Sattuuko jollakulla olemaan ehjää syyläriä, tai tietoa mikä syyläri tuonne kannattaisi tunkea. Kovin paljoa ei raaski investoida, ennenkuin saa selville onko tuo koneesta muutenkaan mihinkään.
Sattuuko jollakulla olemaan ehjää syyläriä, tai tietoa mikä syyläri tuonne kannattaisi tunkea. Kovin paljoa ei raaski investoida, ennenkuin saa selville onko tuo koneesta muutenkaan mihinkään.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Eipä sinne väliin saa oikeastaan muuta kuin alkuperäisen. Kannattaa kunnostuttaa alkuperäinen, tai ainakin kysyä mitä uudelleen kennotus maksaa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Kutos -nuffisti
- Viestit: 73
- Liittynyt: 22 Maalis 2014, 11:04
- Konekalustoani: Nuffit: 4/60+KKK vm63, four vm58, 10/60 vm66, 4/65 vm69+ukkomestari 355, 4/65 vm68+simson junior. Leyland 255 vm76, Massey-Harris 745, Fordson Super Major vm62
- NLCF r.y jäsen Nro: 290
- Paikkakunta: Haapavesi
250e maksoi leukun jäähdyttimen kennotus 2 vuotta sitten oulussa jäähdytin korjaamo Korhosella.