Valmet 500 '69
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Lasikuitua ja hartsia ehotttaisin tuohon. Molemmin puolin.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Jos ei saa hitsaamalla tai juottamalla pitämään niin sitten uutta valua. Muovi kuuluu tommosissa kikkakakkosiin, joita en kyllä ala käyttämään.
lastik pattinkilla se on vuotanu jo yli kolmekymmentä vuotta ihan riittämiin.
Mutta kun tankki on kahdesta valukappaleesta tehty, siinä välissä on tiivistesauma, jollain liimalla/lakalla se on laitettu, mutta millä? Kovaa, ikäänkuin vanhaa pihkaa...
Perinteisille tiivistemassoille annetaan dieselinkestoksi vain väliaikainen kosketus...
lastik pattinkilla se on vuotanu jo yli kolmekymmentä vuotta ihan riittämiin.
Mutta kun tankki on kahdesta valukappaleesta tehty, siinä välissä on tiivistesauma, jollain liimalla/lakalla se on laitettu, mutta millä? Kovaa, ikäänkuin vanhaa pihkaa...
Perinteisille tiivistemassoille annetaan dieselinkestoksi vain väliaikainen kosketus...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kunnolla lämpöä ja OK46.00 puikkoa lyhyinä pätkinä ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Mää veikkaan, ettei tarvii hitsaria neuvoa, 40 v kokemus mm. olkiluodon ydinvoimalatyömailta, paperikoneista, sellukattiloista, öljyjalostamoista ym ympärimaailman
Katon vaan vierestä...
On sen verta vaativampi etten ite etes kyhää.
Katon vaan vierestä...
On sen verta vaativampi etten ite etes kyhää.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Mikäs perkeles se loctiten tiivistelakkapurkki oikeen olikaan numeroltaan, jota mä olen käyttänyt rauta-rautaan vasten saumoissa joissa öljy takana......
Pitää huomen koittaa muistaa kattoo purkin kyljestä se numero. Kestää öljyt ja naftat ja bensat .....
Siis tuohon kasaamisvaiheeseen meinasin .....
Pitää huomen koittaa muistaa kattoo purkin kyljestä se numero. Kestää öljyt ja naftat ja bensat .....
Siis tuohon kasaamisvaiheeseen meinasin .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Laitoin loctitelle kyselyn. Niiden verkkosivuilta en saanut reten selvää vastausta.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 251
- Liittynyt: 11 Syys 2011, 11:31
- Konekalustoani: ,Fahr D22,Zetor 25,Fiatagri 100-90 Dt pupu,Fiatagri 110-90 Dt pupu
- Paikkakunta: Pudasjärvi
Timeksillä ne on tuonaikaiset kasattu ja vastaava lakka löytyy Loctiteltä,ammattihitsari kyllä saa tuon halkeaman hitsattua jos ei aivan paskapatavalua ole..
Aikoinaan valmet 1203:n tankin jo ostettaessa vuotanutta saumaa yritettiin saada pitäväksi, ensin liimalla ja sitten tiivisteellä kun ensin oli jyrsitty tiivisteura. Ei vaan onnistunut,
etukuormaaja osasyynä kovaan rasitukseen saumalle. Sitten sain ostaa Suolahden varaosamyynnistä uuden tankin aivan käsittämättöman halvalla, lähes ilmaiseksi joskus 90-luvun
lopussa. Hinta taisi olla 20 mk; ei kannattanut ihmetellä myyjälle, tankki autoon ja kotiin. Uusi tankki ja etukuormaajan parempi tuenta toivat avun tähän vaivaan.
etukuormaaja osasyynä kovaan rasitukseen saumalle. Sitten sain ostaa Suolahden varaosamyynnistä uuden tankin aivan käsittämättöman halvalla, lähes ilmaiseksi joskus 90-luvun
lopussa. Hinta taisi olla 20 mk; ei kannattanut ihmetellä myyjälle, tankki autoon ja kotiin. Uusi tankki ja etukuormaajan parempi tuenta toivat avun tähän vaivaan.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ei onnistunut tuon valun hitsaus. Hitsarin mukaan ei ole pitkään aikaan nähnyt noin huonolaatuista valua kuin mitä tuo oli. Koetti esilämmitykset, hitaat jäähdytykset karhuvillat ja pillit oli matkassa, sekä erikoispuikot ja sauman levitykset... aina vaan kuului kova poks ja sauma ratkesi sekä siitä suuntautui säteittäin lisää railoja ympäriinsä. Jo pelkkä esilämmitys aiheutti valun lisälohkeamisen.
Olihan se 565 patanokan tankinpohja varalla, mutta eipä se käykään. Eli 500:ssa valmetissa on oma ainutlaatuinen tankkinsa, 502:ssa on jo taasen eri
Kiva näin varaosasaatavuuden takia, vähän valmistettu malli -> purkamot melko tyhjänä.
Havaitsin eilen myös, että yksi synkronirengas on loppu.
Olihan se 565 patanokan tankinpohja varalla, mutta eipä se käykään. Eli 500:ssa valmetissa on oma ainutlaatuinen tankkinsa, 502:ssa on jo taasen eri
Kiva näin varaosasaatavuuden takia, vähän valmistettu malli -> purkamot melko tyhjänä.
Havaitsin eilen myös, että yksi synkronirengas on loppu.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Sinuna harkitsisin sitä lasikuitua vielä uudestaan.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
en... uusi tankki löydettävä.nuhvi63 kirjoitti:Sinuna harkitsisin sitä lasikuitua vielä uudestaan.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei noi ny niin harvinaisia ole etteikö varmaan löytyisi.
Mutkun kaikki koneet ei ole purkaamoissa tms paikoissa, vaan kun niitä rikkeimiä ja osin purettuja on isännilläkin suuleissa/suulin takana lojumassa, löytäminen on se ongelma, ei se etteikö niitä olisi......
Mutkun kaikki koneet ei ole purkaamoissa tms paikoissa, vaan kun niitä rikkeimiä ja osin purettuja on isännilläkin suuleissa/suulin takana lojumassa, löytäminen on se ongelma, ei se etteikö niitä olisi......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1279
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 20:05
- Konekalustoani: K-650 sivuvaunupyörä -64,DeSoto diplomat 1957 (360/904)
- Paikkakunta: Elimäki (Kouvola)
Oletko Ketosen Ossin traktoripurkaamolta/museolta kysäissyt? Ossin ja Riston kanssa muutamia vuosia sitten juttelin ja silloin tuli puheeksi myös kaikenlaiset käyttämättömät erimerkkisten traktorien osat joita sinne katon alle on taltioitu.Valmetin osistakin taisi olla juttua.Pitäisi käydä pyörähtämässä nyt keväällä kuvaamassa vanhaa konekalustoa jota siellä on todella runsaasti pitkin tonttia ja katon alla.Ketosen purkaamon numero 0400 65 7126.
Hattu päähän ja hyvästi!