Mihimpä sitä kuorta tarviikaan, sisuskalut taitaa kaikki saada uutena.jusape kirjoitti:Minkäslainen se ohjaussysteemi siinä koneessa oikein onkaan, aiemmista kuvista ei oikein moinen kunnolla käynyt ilmi.
Nuffin ohjaussimpukkaa tuskin mistään kaupasta uutta löydät, RT-päitä ja välitangon niveliä saa kyllä.
Nuffield 3DL joutui meille
Valvoja: automies560
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 36
- Liittynyt: 10 Maalis 2016, 08:59
- Konekalustoani: Tulossa: Nuffield 3DL (toimiva) ja 342 (ei toimiva)
En ole vielä sitä itse simpukkaa tutkinut, mutta tosiaan nuo nivelet voi olla ne joissa sitä löysää on. Pitää tutkia vielä tarkemmin. Ohjaus on aika simppeli kyllä, tietysti paikat taas varmaan mielenkiintoisen ahtaat tutkia ja katsoaNuffieldmaster kirjoitti:Mihimpä sitä kuorta tarviikaan, sisuskalut taitaa kaikki saada uutena.jusape kirjoitti:Minkäslainen se ohjaussysteemi siinä koneessa oikein onkaan, aiemmista kuvista ei oikein moinen kunnolla käynyt ilmi.
Nuffin ohjaussimpukkaa tuskin mistään kaupasta uutta löydät, RT-päitä ja välitangon niveliä saa kyllä.
Mistä simpukan sisältöä voisi etsiä? Ja voisihan sitä teoriassa ajatella että laittaisi jonkin toisen vehkeen simpukan tähän.
Noh, jos tänään saisi tuon hytin kulman takaisin kiinni ja renkaan paikalleen. Sitten voisi siirtää rattorin katon alle ja jatkaa sitten siellä. Pajalle ei mahdu kun on liian korkea :/
Kun vaan keksisi että miten saan uudet kierteet tehtyä hytin kulmaraudan kiinnitykseen, kierretapin pyöritys ei onnistu pyörittimellä, joten pitänee kehitellä jokin räikkäsysteemi. Pitkä kierretapin väännin ei mahdu kääntymään.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Laita kuvin nivel niveleltä mitä siihen koneeseesi on tehty, 3DL:ssä ei ole tehdaslähtöisesti ohjaustehostinta ollut, joten vaikuttaa rakennellulta ja tällöin neuvominen on hankalaa kun ei osaa neuvoa mikä on originaalia mikä ei.
Simpukan osat saat mm. Leypart. Muuta simpukkaa tuohon ei oikein saa, koska simpukka toimii koneen runkorakenteena. Niitä koppia on jopa ratkennut kovissa töissä, eli ottaa oman kuormituksensa kyllä.
Simpukan osat saat mm. Leypart. Muuta simpukkaa tuohon ei oikein saa, koska simpukka toimii koneen runkorakenteena. Niitä koppia on jopa ratkennut kovissa töissä, eli ottaa oman kuormituksensa kyllä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
http://www.nuhvi.net/index.php/fi/tietopankki/varaosat" onclick="window.open(this.href);return false;
Simpukan osia esim.simpukkamutteria, risti / sektoriakselin heloja saa myös Hahton Mauriltakin, ja varmaan muiltakin tuolla sivuilla mainituilta varaosamyyjiltä.
Ohjaustangon niveliä, mallia nuffield, ei saa enään mistään, ferkun niveliä saa, kierteet samat mitä nuhvin nivelissä, ei rasvanippaa ja kooltaan pienempiä.
Simpukan osia esim.simpukkamutteria, risti / sektoriakselin heloja saa myös Hahton Mauriltakin, ja varmaan muiltakin tuolla sivuilla mainituilta varaosamyyjiltä.
Ohjaustangon niveliä, mallia nuffield, ei saa enään mistään, ferkun niveliä saa, kierteet samat mitä nuhvin nivelissä, ei rasvanippaa ja kooltaan pienempiä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 36
- Liittynyt: 10 Maalis 2016, 08:59
- Konekalustoani: Tulossa: Nuffield 3DL (toimiva) ja 342 (ei toimiva)
Jepsistä, kiitosta taas. Minäpä otan kuvia ja postailen niitä tänne pohdittavaksi. Ohjaustehostimelle on oma pumppu joka tuottaa hydrauliikan sylinterille joka on oikealla puolella ja liikuttaa jotakin. Kuvia tulee niin selviää.
Pitäisi tässä saada finanssoitua ja järjesteltyä vielä tuo 342:nkin haku. Siitä varmaan oma ketjunsa sitten. Semmoinen varaosarattori on myös ilmaantunut omistukseeni. En ole nähnytkään tuota kapistusta vielä, siitä on lohko ainakin kuulemma halki ja jotain osia nokalta nyysitty. Mutta ei oo ilmaista mikään. Noh, tästä 342:sta uusi keskustelu kunhan saan hakua järjesteille.
3DL:n kimppuun pääsen tänään, vaan on keli rapsakka tuollaiseen remonttihommaan.
Pitäisi tässä saada finanssoitua ja järjesteltyä vielä tuo 342:nkin haku. Siitä varmaan oma ketjunsa sitten. Semmoinen varaosarattori on myös ilmaantunut omistukseeni. En ole nähnytkään tuota kapistusta vielä, siitä on lohko ainakin kuulemma halki ja jotain osia nokalta nyysitty. Mutta ei oo ilmaista mikään. Noh, tästä 342:sta uusi keskustelu kunhan saan hakua järjesteille.
3DL:n kimppuun pääsen tänään, vaan on keli rapsakka tuollaiseen remonttihommaan.
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 373
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 15:28
- Konekalustoani: Leyland 270 -75 , 702 -81 , 804 -81, MF 3060 -89 , sampo 580 -89
- Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Eikös nuffin ohjauksen välyksen tarkastus lähde siittä ratin juuren laakerista, eli rattia ees taas kääntäen ja
samalla katse ratin juureen ,jotta nähdään nouseeko ratti samalla. Jos nousee niin laakeri vaihtoon ,olikohan
tämä niin päivänselvä vikapaikka nuffimiehille ,etteivät ole ottaneet esille ,no en ainakaan huomannut muutako
tuolla alussa karin korjauslistassa ,sieläkin listan loppupäässä.
samalla katse ratin juureen ,jotta nähdään nouseeko ratti samalla. Jos nousee niin laakeri vaihtoon ,olikohan
tämä niin päivänselvä vikapaikka nuffimiehille ,etteivät ole ottaneet esille ,no en ainakaan huomannut muutako
tuolla alussa karin korjauslistassa ,sieläkin listan loppupäässä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuota tekemääni korjauslistaa voi ihan vapaasti muuntaakin, ei tuo ole mikään kiveenhakattu järjestys.
jk. Minulla on tuossa 61:sessä kolmosessa vielä alkuperäinen ohjauspyörän akselilla oleva laakeri, viimesyksynä tein simpukka ym.remonttia, samalla tuli tarkastettua ko. laakerikin. Ainut paikka mihin jäi ylös - alas välystä on simpukkamutteri.
jk. Minulla on tuossa 61:sessä kolmosessa vielä alkuperäinen ohjauspyörän akselilla oleva laakeri, viimesyksynä tein simpukka ym.remonttia, samalla tuli tarkastettua ko. laakerikin. Ainut paikka mihin jäi ylös - alas välystä on simpukkamutteri.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 36
- Liittynyt: 10 Maalis 2016, 08:59
- Konekalustoani: Tulossa: Nuffield 3DL (toimiva) ja 342 (ei toimiva)
No jälleen eteni tämä rojekti. Sain nuffin iltasella ihan liikkeellekin. Vasenta jarrua pitää vielä katsoa. Oikea ainakin pelaa. Vasuri joko jarrutti koko ajan tai ei ollenkaan
Ja totta hel*etissä joku oli keksinyt hitsata hytin oikean puolen sivupellin.. Joten rälläkällä joutui aukomaan. Vasemmallahan tuo oli parilla pulttimutterilla ja parilla niitillä.
Mikä erittäin kivaa, toimii ohjaustehostin nyt mukavasti.
Oikean puolen jarru näyttää sekin rasvaiselta. Lienee vuotanut siis. Minkäslainen homma tuonne sisuksiin on stefoja ja/tai laakereita vaihdella? Semmoinen projekti saa tosin jäädä odottelemaan.
Oikea jarru näytti tämmöiseltä avaamisen jälkeen:
Ja sitten nopsaan kuvailin tuota ohjaussysteemiä. Kun liikuttelen rattia, tuo 1 kuvan vipu liikkuu lähes ilman välystä. Kuvat on otettu järjestyksessä eteenpäin edeten. Toivottavasti saatte kiinni siitä mitä on missäkin kuvassa. Tuosta 1. kuvan vivusta lähtee siis tanko eteenpäin. Ohjaustehostimen sylinterin takapää ja se eteen menevä tanko onkin seuraavassa kuvassa.
Oli muuten joku sitten keksinyt vetää oikein irvistysmomenttiin ja ilmeisesti vielä kierrelukitetta oikean puolen renkaan pultteihin. Sai ihan tosissaan jo vääntää.
Siinä se päivä sujui nuhvin parissa..
Ja totta hel*etissä joku oli keksinyt hitsata hytin oikean puolen sivupellin.. Joten rälläkällä joutui aukomaan. Vasemmallahan tuo oli parilla pulttimutterilla ja parilla niitillä.
Mikä erittäin kivaa, toimii ohjaustehostin nyt mukavasti.
Oikean puolen jarru näyttää sekin rasvaiselta. Lienee vuotanut siis. Minkäslainen homma tuonne sisuksiin on stefoja ja/tai laakereita vaihdella? Semmoinen projekti saa tosin jäädä odottelemaan.
Oikea jarru näytti tämmöiseltä avaamisen jälkeen:
Ja sitten nopsaan kuvailin tuota ohjaussysteemiä. Kun liikuttelen rattia, tuo 1 kuvan vipu liikkuu lähes ilman välystä. Kuvat on otettu järjestyksessä eteenpäin edeten. Toivottavasti saatte kiinni siitä mitä on missäkin kuvassa. Tuosta 1. kuvan vivusta lähtee siis tanko eteenpäin. Ohjaustehostimen sylinterin takapää ja se eteen menevä tanko onkin seuraavassa kuvassa.
Oli muuten joku sitten keksinyt vetää oikein irvistysmomenttiin ja ilmeisesti vielä kierrelukitetta oikean puolen renkaan pultteihin. Sai ihan tosissaan jo vääntää.
Siinä se päivä sujui nuhvin parissa..
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tuossahan se stefa näkyy kuvassa, hukkaan menee uudet hihnat jos et stefoja vaihda, peräöljy kyllästää uudetkin äkkiä, ja taas ei ole jarruja
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Tuo tehostin on kyllä patentoitu ihan ite tuohon. Sen vääntiöön tulevan pään joudut tekemään itse. Nuffivaraosana sitä ei löydä.
Tuo alas tuleva tanko jos siinä ei ole välystä suhteessa rattiin niin hyvä, simpukalle ei tarvitse tehdä kuin öljynvaihto. Roput siinä kupeessa. 80W-90 yläropun tasoon asti.
Raidetanko koneen alla näkyy olevan Nuffin tapeilla ja holkeilla, niitä saa leypartilta tai hahdolta tai marjakankaalta.
Fiiatin tai fordin kanssa tekemisissä ollut tainnut tehdä tuon ohjaustehostinsysteemin, jommassakummassa käytettiin tommosta "ohjauksen iskunvaimenninta" kuten tuohonkin on näkyy asennettu.
Meleko viritys, mutta mahtaa olla kevyt.
Pientä öljyvuotoa havaittavissa
Kantsii pestä tuo kone hyvin ennen isompija remonttija, hydrauliikkaan varsinkin pasha ei ole hyvästä...
itellä meni tänään 2 tuntia kuumavesipesurin kanssa kun kiertelin tuon valmetin puhtaaksi ennen purkamisen aloittamista.
Tuo alas tuleva tanko jos siinä ei ole välystä suhteessa rattiin niin hyvä, simpukalle ei tarvitse tehdä kuin öljynvaihto. Roput siinä kupeessa. 80W-90 yläropun tasoon asti.
Raidetanko koneen alla näkyy olevan Nuffin tapeilla ja holkeilla, niitä saa leypartilta tai hahdolta tai marjakankaalta.
Fiiatin tai fordin kanssa tekemisissä ollut tainnut tehdä tuon ohjaustehostinsysteemin, jommassakummassa käytettiin tommosta "ohjauksen iskunvaimenninta" kuten tuohonkin on näkyy asennettu.
Meleko viritys, mutta mahtaa olla kevyt.
Pientä öljyvuotoa havaittavissa
Kantsii pestä tuo kone hyvin ennen isompija remonttija, hydrauliikkaan varsinkin pasha ei ole hyvästä...
itellä meni tänään 2 tuntia kuumavesipesurin kanssa kun kiertelin tuon valmetin puhtaaksi ennen purkamisen aloittamista.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Jep, ja se ei se öljyä lähde millään niistä, vaikka näyttäisi pinta kuivalta puhdistuksen jälkeen, ensimmäisen jarrutuksen lämpö kihauttaa öljyn syvemmältä pintaan ja taas ei ole jarruja. nimim. ihan omaa kokemusta laiskuudesta.nuhvi63 kirjoitti:Tuossahan se stefa näkyy kuvassa, hukkaan menee uudet hihnat jos et stefoja vaihda, peräöljy kyllästää uudetkin äkkiä, ja taas ei ole jarruja
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 36
- Liittynyt: 10 Maalis 2016, 08:59
- Konekalustoani: Tulossa: Nuffield 3DL (toimiva) ja 342 (ei toimiva)
Noniin, kyselin jo tuossa aiemmin tässä ketjussa että minkälainen remontti se stefan vaihto on. Jotenkin ymmärsin että se on sitten tuon perälootan avaus tiedossa sitäkin varten.
Osoittakaas mulle nyt ihan rautalangasta vääntäen että missä tuolla on jokin tiiviste jonka voisi vaihtaa tuosta perälootaa avaamatta? Minä sitä aikani kahtelin ja en kyllä keksinyt. Siellä on semmoinen ura jossa voisin olettaa että stefa olisi, mutta urassa ei kummallakaan puolella ollut mitään muuta kuin töhkää.
Toisekseen, selitän tätä stefan vaihtamattomuutta myöskin sillä, että en tiedä mitä tiivistettä etsiä ja mistä. Kattelin noita piirustuksiakin ja en niistä stefaa keksinyt (tosin en katsonut perän piirustuksia vaan jarrujen). Ja oletin jo valmiiksi, ettei tiivistettä löydy saletisti parin päivän sisään mistään.
Tilannehan on se, että tarvetta koneelle on justiinsa nyt. Nyt kun tarkemmin tätä mietin, olisi varmaan parempi ollut jättää koko remppa tekemättä. Toisaalta enpä tuotakaan tiennyt että siellä odottaa öljylähde, vaikkakin ei tuo nyt ihan ruiskua tai en ainakaan ainuttakaan tippaa saanut näkyviin. Toki liikkuessa vuotaa varmaan.
Ja mitä tulee koneen pesemiseen, niin totta helvetissä olisi hyvä pestä etenkin ennen remontteja. Mutta mulla ei ole mahdollista pestä tuota lämpimissä sisätiloissa saati kylmissäkään. Eikä ole mitään kuumavesipesuria. Toisekseen pakkasten tullen en menisi vanhaa tai uudempaakaan konetta vedellä pesemään.
Paineilmalla olen hyvin saanut pahimpia paskoja pois niistä paikoista mistä tarpeen.
Liekö multa jotakin huolimattomuuttani mennyt ohi tässä ketjussa, pahoittelen. Voi olla jokin vinkki ollutkin ketjussa jota en ole huomannut.
Mutta nyt kun tietää miten homma tehdään ja on laitettu uudempaa kuusioruuvia yms niin melko äkäiseen tuon paketin availee. Toivon ymmärtämystä.
Nyt tuo ohjaus ei tuntunut läheskään niin väljältä kuin aiemmin, mutta se johtuu ilmiselvästi tehostimen toimimisesta, se kun ottaa kopin kääntövoimista ja "thresholdia" ei niin huomaa.
Osoittakaas mulle nyt ihan rautalangasta vääntäen että missä tuolla on jokin tiiviste jonka voisi vaihtaa tuosta perälootaa avaamatta? Minä sitä aikani kahtelin ja en kyllä keksinyt. Siellä on semmoinen ura jossa voisin olettaa että stefa olisi, mutta urassa ei kummallakaan puolella ollut mitään muuta kuin töhkää.
Toisekseen, selitän tätä stefan vaihtamattomuutta myöskin sillä, että en tiedä mitä tiivistettä etsiä ja mistä. Kattelin noita piirustuksiakin ja en niistä stefaa keksinyt (tosin en katsonut perän piirustuksia vaan jarrujen). Ja oletin jo valmiiksi, ettei tiivistettä löydy saletisti parin päivän sisään mistään.
Tilannehan on se, että tarvetta koneelle on justiinsa nyt. Nyt kun tarkemmin tätä mietin, olisi varmaan parempi ollut jättää koko remppa tekemättä. Toisaalta enpä tuotakaan tiennyt että siellä odottaa öljylähde, vaikkakin ei tuo nyt ihan ruiskua tai en ainakaan ainuttakaan tippaa saanut näkyviin. Toki liikkuessa vuotaa varmaan.
Ja mitä tulee koneen pesemiseen, niin totta helvetissä olisi hyvä pestä etenkin ennen remontteja. Mutta mulla ei ole mahdollista pestä tuota lämpimissä sisätiloissa saati kylmissäkään. Eikä ole mitään kuumavesipesuria. Toisekseen pakkasten tullen en menisi vanhaa tai uudempaakaan konetta vedellä pesemään.
Paineilmalla olen hyvin saanut pahimpia paskoja pois niistä paikoista mistä tarpeen.
Liekö multa jotakin huolimattomuuttani mennyt ohi tässä ketjussa, pahoittelen. Voi olla jokin vinkki ollutkin ketjussa jota en ole huomannut.
Mutta nyt kun tietää miten homma tehdään ja on laitettu uudempaa kuusioruuvia yms niin melko äkäiseen tuon paketin availee. Toivon ymmärtämystä.
Nyt tuo ohjaus ei tuntunut läheskään niin väljältä kuin aiemmin, mutta se johtuu ilmiselvästi tehostimen toimimisesta, se kun ottaa kopin kääntövoimista ja "thresholdia" ei niin huomaa.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jarruakselin stefa on siinä heti jarrukilven takana
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kuva on kylläkin levyjarrullisen, muttei paljoakaan eroa. Eli osa nro 26 on stefa, osan 27:män tilalle rumpujarrullisessa on se jarrukilpi, eikä tätä levyjarrukoteloa
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 36
- Liittynyt: 10 Maalis 2016, 08:59
- Konekalustoani: Tulossa: Nuffield 3DL (toimiva) ja 342 (ei toimiva)
Jahas, siis tässä kuvassa ei tiivistettä näy:
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... n+osat.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta siis jos irroitan jarrukilven, eli osa 44, tällöinkö pääsen käsiksi siihen tiivisteeseen ja irtoaako koko paketti sen mukana, ettei tarvitse nysvätä kaikkia osia taas irralleen? Mikähän sen tiivisteen nimi on ja mistä sitä voisi kysellä? Ei vissiin nuo IKH:lla olevat pari tiivistettä sovi tähän?
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... n+osat.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta siis jos irroitan jarrukilven, eli osa 44, tällöinkö pääsen käsiksi siihen tiivisteeseen ja irtoaako koko paketti sen mukana, ettei tarvitse nysvätä kaikkia osia taas irralleen? Mikähän sen tiivisteen nimi on ja mistä sitä voisi kysellä? Ei vissiin nuo IKH:lla olevat pari tiivistettä sovi tähän?