Menestystä nuhvi63.nuhvi63 kirjoitti:Tervetuloa takaisin Jooseppi
Linkoa
Valvoja: automies560
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
heh.. minä kun välillä netin keskustelu palstoja lukiessa saannu sen käsityksen jotta muulahan ei olekkaan väliä kunhan kiiltää ja komiat tarratV-M kirjoitti:Kaksi eri urakoitsijaa osti viimetalvena niitä suomen parhaita linkoja tänne meidän pitäjään,toinen osti ison Karhun ja toinen isoimman Oxsan,karhu lähti vaihtoon hetimiten ja oxsaki vaihtui myös,molemmilla taas Hukit...
Ei välttämättä hieno viimeistely ja komiat maalaukset riitä tosiärjänteessä.
käytäntö kyllä näyttänyt hiukan toista, vaan eihän sitä monikaan usko, lie jotenni ihminen perusluonteeltaa harakka, kaik kiiltävä kiinnostee
seisoo vieläkin uusi tempo trukkilavan päällä, ei ole päässyt kokeilemaan, nähtäväksi jää onko 70 tekemään kyläsepän tuotokseen nähden huonompi vai parempi... vaikka onkin tuon lingon tekijä paikallinen kuuluisuus niin ei minusta hirveän huonosti jos sillä on 70 luvun puolestä välistä ihan palkaa vastaan aurattu tähän päivään asti.
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ei ollu hartooksia Oxsa :n tukijalat. Vaikkei ole noita jalaksia tapana pitää kuin alkukausi maassa niin kuluivat loppuun ja pääsi jopa tuo tassu vääntymään. Repi toiseltakin puolelta nyt juurmultineen tukijalan, niin tein ratkaisun, että helevataan nuo omansa.
No nyt on hardoxia tassut ja vähän järkevämpi rakenne. M20 ruuvi sisässä, saa nostettua lingon ylös ruuvilla linko maassa. Kaverin konstruktio ja rakennus.
No nyt on hardoxia tassut ja vähän järkevämpi rakenne. M20 ruuvi sisässä, saa nostettua lingon ylös ruuvilla linko maassa. Kaverin konstruktio ja rakennus.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Mats peter sanos tommi mäkinen
Vähän turhathan ne on koko jalat, omassa ollu ylhäällä jo monta vuotta.
Vähän turhathan ne on koko jalat, omassa ollu ylhäällä jo monta vuotta.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kuulostaa siltä, että herroilla ei ole vähäliikenteisistä kolmen sentin lähtörajan ja sepelipihojen (sekä reunanurmialueiden) yhdistelmistä tietoa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Nuffieldmaster kirjoitti:Kuulostaa siltä, että herroilla ei ole vähäliikenteisistä kolmen sentin lähtörajan ja sepelipihojen (sekä reunanurmialueiden) yhdistelmistä tietoa.
Vähä työntövartta pitemmäks jos alkaa ropista
Luulet sie että täällä maalla on kaikilla asfalttipihat vai
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
Tassut on tääläkin maassa. Toki mulla on sellanen linkkusysteemi siinä työntövarrenkorvassa, jolla saadaan linko seuraamaan maastovaihteluita. Toki saman sais hoidettua hydraulisella työntövarrella ja kellunnalla
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
- Kerkänmatti
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 697
- Liittynyt: 19 Joulu 2008, 22:08
- Konekalustoani: 255/2100/804
- NLCF r.y jäsen Nro: 112
- Paikkakunta: Puolanka
Onkohan mikään linko sellainen, josta nuoska menisi läpi? Muistan kun meillä oli kauan sitten vanha Puhuri, joka oli ruosteessa ja eihän se toiminut suvikelillä mitenkään. Sitten tilalle tuli uusi Runni 90-luvun alussa, ja olihan se aivan toista maata kuin Puhuri. Runnista lohkeili maalit aivan uutena mutta muuten se kesti ilman suurempia korjailuja näihin päiviin. Mutta eihän se nuoska siitäkään oikeasti läpi mennyt...
Nyt on pari talvea ollut tuo Vama-Leppä ja siinä on taas hyvää hammasterät, ja ennen kaikkea lapasyöttö. Kyllä niin paljon helpommin lähtee linko pyörimään kun on pihalta vedellyt kasaan ja pellon kohdalla laittaa pyörimään. Leylandi ei oikeastaan tiedä mitään, kun Runnin kanssa oli pakko pysäyttää ja nostaa linko ylös että saattoi päästää kytkimen. Huonoja puolia on puhallustorvi vain toisella puolella, tuulella olisi kyllä mukavaa valita puhallus alatuulen puolelle... Ja eipä mene nuoska läpi Lepästäkään. Yhden kerran alkutalvesta tuli märkää uutta lunta reilut 15cm, jouduin kirjaimellisesti auraamaan tien peruuttamalla linkoa kun mitenkään muuten ei onnistunut.
Tuohon Oxsaan vaihtoa olin suunnitellut kun olen siitä kuullut yhdeltä kaverilta että toimisi nuoskassakin, mutta nyt luettuani nämä keskustelut, en taida sittenkään uskaltaa siihen vaihtaa. Ilmeisesti kumminkin nämä Kunto-lingot ja vastaavat voisi olla parempi vaihtoehto kuin maksaa monta tonnia uudesta josta ei tiedä toimiiko vai ei, kestääkö vai ei.
Nyt on pari talvea ollut tuo Vama-Leppä ja siinä on taas hyvää hammasterät, ja ennen kaikkea lapasyöttö. Kyllä niin paljon helpommin lähtee linko pyörimään kun on pihalta vedellyt kasaan ja pellon kohdalla laittaa pyörimään. Leylandi ei oikeastaan tiedä mitään, kun Runnin kanssa oli pakko pysäyttää ja nostaa linko ylös että saattoi päästää kytkimen. Huonoja puolia on puhallustorvi vain toisella puolella, tuulella olisi kyllä mukavaa valita puhallus alatuulen puolelle... Ja eipä mene nuoska läpi Lepästäkään. Yhden kerran alkutalvesta tuli märkää uutta lunta reilut 15cm, jouduin kirjaimellisesti auraamaan tien peruuttamalla linkoa kun mitenkään muuten ei onnistunut.
Tuohon Oxsaan vaihtoa olin suunnitellut kun olen siitä kuullut yhdeltä kaverilta että toimisi nuoskassakin, mutta nyt luettuani nämä keskustelut, en taida sittenkään uskaltaa siihen vaihtaa. Ilmeisesti kumminkin nämä Kunto-lingot ja vastaavat voisi olla parempi vaihtoehto kuin maksaa monta tonnia uudesta josta ei tiedä toimiiko vai ei, kestääkö vai ei.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ei mene nuoska ns. Suurteholingostakaan läpi, jää siihen eteen kakuksi. Kokemusta on.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
Nuoskakelille ainut kunnollinen vaihtoehto on perälevy
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Tänään fiksattu linkoa, tein pikku jipon siihen, ja se toimii
Otan kuvaa joku päivä
Otan kuvaa joku päivä
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Nuoska ei varsinkaan mene suurteholingosta läpi, osa voi niin väittää mutta videota ei ole siitä aiheesta kukaan kyennyt näyttämään, metsätiellähän se on peli, mutta taajamakäytävillä ei mm. yksisuuntaisen puhalluksensa ja pitkän rakenteensa takia (ei käänny tiukissa mutkissa).
Näppä vie 6-0 nuoskanvedossa tuota Oxsa linkoa, mutta esim. puolikas leveys tiellä paha, täyttä leveyttä menee kyllä ja toinen ongelma on jos joudut missä vetämään ja sitten puhalluttamaan, ei niele.
Vama ratsastaa vanhalla Tuomisen pajan Leppä -lingon maineella, mutta eivät ole enää lepän veroisia. Materiaaleista tingitty ym.
Harmi kun uutta näppää ei toistaiseksi saa. Siinä malliesimerkki, miten insinöörityöllä ja käytännön kokemuksien tuomalla taidoilla on eroa. Näppä on oxsaan nähden kuin "kulmaraudasta ite tehty" eikä ole hienojen 3d polttoleikkauskuvien pehmeyksiä rakenteissa, mutta se tärkein: PELAA ja eritoten KESTÄÄ.
Näppä vie 6-0 nuoskanvedossa tuota Oxsa linkoa, mutta esim. puolikas leveys tiellä paha, täyttä leveyttä menee kyllä ja toinen ongelma on jos joudut missä vetämään ja sitten puhalluttamaan, ei niele.
Vama ratsastaa vanhalla Tuomisen pajan Leppä -lingon maineella, mutta eivät ole enää lepän veroisia. Materiaaleista tingitty ym.
Harmi kun uutta näppää ei toistaiseksi saa. Siinä malliesimerkki, miten insinöörityöllä ja käytännön kokemuksien tuomalla taidoilla on eroa. Näppä on oxsaan nähden kuin "kulmaraudasta ite tehty" eikä ole hienojen 3d polttoleikkauskuvien pehmeyksiä rakenteissa, mutta se tärkein: PELAA ja eritoten KESTÄÄ.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
tempoon ollut varsin tyytyväine, molemmat luukut auki kun pystyy ajamaan niin mänee melkoisen märkä lumi läpi.. no alue auran kaverinahan tuo on joten lähinnä muutama piha ja joitain tien osuuksia missä ei kunnolista paikkaa heitätää auralla.
alennusvaihteelista teki alkuun mieli, vaan ei raaskinu.. ja kun lähtörajat on suht pieniä niin menessä molemmat luukut auki saa ajaa numeroa isomalla vaihteella ja takaste tulessa ei lunta enää mahdottomasti olekkaan.
kunto suurteho linko löytyy myös, oikeen märäksi kun mänee niin alkaa lingon ja rattorin väliin pakkaamaan, mielessä käynnyt kokeilla että jos loiventaisi kulmaa mistä lykkää potkurille ja kulutusmuovi..
ihan vesikelit on sitten menty perälevy alue aura paketilla.
alennusvaihteelista teki alkuun mieli, vaan ei raaskinu.. ja kun lähtörajat on suht pieniä niin menessä molemmat luukut auki saa ajaa numeroa isomalla vaihteella ja takaste tulessa ei lunta enää mahdottomasti olekkaan.
kunto suurteho linko löytyy myös, oikeen märäksi kun mänee niin alkaa lingon ja rattorin väliin pakkaamaan, mielessä käynnyt kokeilla että jos loiventaisi kulmaa mistä lykkää potkurille ja kulutusmuovi..
ihan vesikelit on sitten menty perälevy alue aura paketilla.
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?