Valtra A93H

Keskustelua muista traktorimerkeistä.

Valvoja: automies560

Kontio
Nuhvitietäjä
Viestit: 328
Liittynyt: 08 Elo 2007, 18:21
Paikkakunta: Pietarsaari

15 Tammi 2016, 21:12

Se on sitten tiivareiden vaihto edessä. Saako tuota vielä takuuseen ?
Raudassa (suht.koht. toimivassa...) raha ei ole hukassa!
-Hyppää, hyppää- siinon oja! sanoo Ketola ku sokiaa aitanseinähän
hyppöötti.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

15 Tammi 2016, 21:31

Hema Turkey-metallimujua ollut öljykierrossa ja raappineet tiivisteet sököiks - tai sitten tiivisteitä ei ole suunniteltu käytettäväksi alta +10 asteen lämpötiloissa ..... :mrgreen:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

23 Tammi 2016, 15:52

Kyllä se oli finskitalvi joka tiivarin särki.

60 € ja takuussa omavastuu 500 € jo tälläikää...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
suonsyrjä
Kylmäkoskelainen
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2011, 15:27
Paikkakunta: jyväskylä

09 Helmi 2016, 13:29

mites suomen talveen suomessa suunnitellussa koneessa voi suomen talvi osia rikkoa??
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

17 Helmi 2016, 20:10

Pakkanen kun lauhtui vuoto loppui. Oliko jäätä sitten päätynyt tiivarin väliin... mene ja tiedä.

No se on kuitennii nyt hyllyssä jos tarvitsee tulevaisuudessa.

Turbon ja pakoputken välinen tiiviste meni jo 4 kerran, turbon lämpösuoja varissut itsensä poikki (semmonen pelti, belkkumiehet heittäs takakäteen ja sanos, не проблемa.)

Iso huolto tehty tänään, taashan tällä ajjaa. Kohta tuo takkuu loppuukin niin vuosien kuin tuntienkin osalta.

Pennit pyörii pogostalla kun on paikallinen huoltomies. Iso etu traktorimerkkiä ajatellen. Muut pitäs viedä 70-90 km päähän huoltoonkin... tai maksaa kilometrit, ja taas palaa €€€ enempi.
Liitteet
WP_20160217_11_06_20_Pro.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

17 Helmi 2016, 20:35

Jos takuuaika on loppumas, nii eikös se ala olla korkee aika jo vaihtaa toiseen ....... :mrgreen:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

17 Helmi 2016, 20:54

jusape kirjoitti:Jos takuuaika on loppumas, nii eikös se ala olla korkee aika jo vaihtaa toiseen ....... :mrgreen:
:lol:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

17 Helmi 2016, 21:01

Niinpäs ...... Joonas ymmärtää sentään pienet piruilut konehommissa ........ :wink:
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
suonsyrjä
Kylmäkoskelainen
Viestit: 99
Liittynyt: 06 Tammi 2011, 15:27
Paikkakunta: jyväskylä

25 Helmi 2016, 21:22

onohan nuo jotenkin täriseviä koneita.. naapurissa kolmas pakoputken ja turbon välinen tiiviste menossa.
lämpösuojan olen kerran hitsannut.

muutenkin tuntuu pultilt löystyvän sieltä sun täältä..

toissa viikolla ajoin lenkin silläkin uhalla että kyllällä maine menee kun ei viitsitty tunnin homman takia "mettäkärriä" veivata konesta toiseen, havaitsin jotta ovipumput ovat antautuneet, samoin kuin oven lukko.



ja noh noh, sen verta pussihousuilin että oikeen 825,seen kardaanin kadoneen suojapellin tilasin ja maalasin originaal sävyyn... mittasin kyllä tämän operaation jälkeen kuumeen
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

18 Maalis 2016, 08:34

Oisivat siellä MSK Cabinilla panneet varmemmat jouset, no konstit on monet jotta homma jatkuu...
Liitteet
WP_20160309_09_02_34_Pro.jpg
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Paddington
Proto suunnittelija
Viestit: 135
Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
NLCF r.y jäsen Nro: 543
Paikkakunta: Fyrrykyrö

18 Maalis 2016, 10:26

Onko tuon kummikalan toinen pää vilkunviiksessä kiinni :lol:
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

18 Maalis 2016, 10:29

Nuffieldmaster kirjoitti:Oisivat siellä MSK Cabinilla panneet varmemmat jouset, no konstit on monet jotta homma jatkuu...
Trampoliinin jouset on hyviä moneen paikkaan, tuli romulavalta evakuoitua :lol:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Satunnainen
Kolmos -nuffisti
Viestit: 14
Liittynyt: 30 Huhti 2013, 07:04

23 Touko 2016, 13:06

Mikähän a93 on vikana kun liikkeelle lähtiessä kokeilin vaihtaa kakkosvaihdetta pienemmälle niin oli kuin jumissa, voimalla lähti irti mutta ei pitäisi noin tiukassa olla. Kokeilin sitten muutkin vaihteet niin kaikki menee normaalisti päälle mutta 2 ja 4 on tiukassa pois ottaa.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

25 Touko 2016, 20:45

Ekana tulee mieleen niinkin helppo kuin vaihdekeppien alanivelten ja liukujen rasvaus.

Äkkiä se 3 vuotta menee. 4 päivää sitten takuu loppui :cry:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8910
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

25 Touko 2016, 21:18

Nuffieldmaster kirjoitti:Ekana tulee mieleen niinkin helppo kuin vaihdekeppien alanivelten ja liukujen rasvaus.

Äkkiä se 3 vuotta menee. 4 päivää sitten takuu loppui :cry:

Niin että on erittäin korkea aika vaihtaa jo uuteen sitten ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Vastaa Viestiin