Pienet kysymykset
Valvoja: automies560
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Avaa siintä kolmiokantaisesta pultista pantaa löysemmälle, pitäis alimainen puolisko lähteä kohtuudella irti. Ota varovasti ettei öljyt läiky.peccis kirjoitti:Miten tuon ilmanputsarin saa tuosta irti? 465 nuhvi
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... kotelo.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jk. Itse suodatin verkkohässäkkää ei ole irroitettavissa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vitos -nuffisti
- Viestit: 50
- Liittynyt: 24 Syys 2013, 08:58
- Konekalustoani: Nuhvi 4/65
- Paikkakunta: Rovaniemi
Mikäs on kun 465:n vasemman puolen jarrulevyt&paisuttaja eivät mene tarpeeksi perille? Elikkä kansi jää 2-3mm auki ja jos kiristää niin jarrut menee juntturaan. Käytin hilut pois ja puhaltelin lasikuulalla, mutta ei niissä vikaa näkynyt eikä ongelma poistunut.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Pystykös ne levyt laittamaan vikopäin vai ei ku ei muista. Onko akselin boorit kunnossa että levyt menee perille asti
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Nii, eiks levyjen keskiö ollut vähän "toispuoleinen" , mikäli ihan väärin en leukun kohdalta muista, vaiko oliko se 903 vallussa.... ja pidempi puoli levittimen suuntaankos oli ???
ERITTÄIN hämärä muistikuva, ei välttämättä neuvona saa ottaa......
ERITTÄIN hämärä muistikuva, ei välttämättä neuvona saa ottaa......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
jamppi kirjoitti:Ylikokokuulilla kerrotaan huonoja jarruja elvytetyn..
Mut jos täs tapaukses ei kansi edes kiinni mene paikoilleen asti ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
jusape kirjoitti:jamppi kirjoitti:Ylikokokuulilla kerrotaan huonoja jarruja elvytetyn..
Mut jos täs tapaukses ei kansi edes kiinni mene paikoilleen asti ......
Aivan!
Mukana kuin peräpukama!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Mut jos ennen meni, vai laitoitko uudet pinnat levyihin kyllä ne pitäs mahtua jos kaikki ok...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
niimpä niin siis mikä tähän tilanteeseen on johtanut? levyt ovat symmetriset joten niitä ei saa väärinpäin. jos säätötanko on löysätty kokonaan niin sitten vaihtoehtoina voisi olla joku seuraavista: nuo mainitut ylikokokuulat, liian paksut levyt taikka sitten jos aiemmassa remontissa on koneistettu koteloa matalammaksi?
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Käytettyjen kuulien halkaisia 22,2 mm.
Jarrulevyjen vahvuus, muitelin uusien itseniitattujen olevan 13 mm, vanhat käytetyt myös 13 mm.
Tuossa muutama kuva kunostetuista jarruista. >
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nelivetonu ... en+011.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Kotelon pohjatkin on koneistettu. http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nelivetonu ... en+008.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaikka teetätin sorvaukset ammattimiehellä niin sama ongelma tuli kasatessa eteen mitä sinulla nyt. tekikö sorvari jossainkohtaa pienen virheen ?
Itse tein kannen ja kotelon väliin 2 mm alumiinista välilevyn.
Jarrulevyjen vahvuus, muitelin uusien itseniitattujen olevan 13 mm, vanhat käytetyt myös 13 mm.
Tuossa muutama kuva kunostetuista jarruista. >
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nelivetonu ... en+011.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Kotelon pohjatkin on koneistettu. http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nelivetonu ... en+008.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaikka teetätin sorvaukset ammattimiehellä niin sama ongelma tuli kasatessa eteen mitä sinulla nyt. tekikö sorvari jossainkohtaa pienen virheen ?
Itse tein kannen ja kotelon väliin 2 mm alumiinista välilevyn.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Onko akselin boorit kokonaan puhtaat että meneekö jarrulevy pohjaan asti?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Se liikerata siellä paisuttimessa ei ole monia millejä, jos rungosta on ruassallettu ottaa tavaraa ihan tolkusti niin ei varmasti mene kannet kiinni.
Paljonko on paisuttimen paksuus kasattuna?
Paljonko on paisuttimen paksuus kasattuna?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.