Pienet kysymykset

Keskustelua Leyland -traktoreista

Valvoja: automies560

peccis
Vitos -nuffisti
Viestit: 50
Liittynyt: 24 Syys 2013, 08:58
Konekalustoani: Nuhvi 4/65
Paikkakunta: Rovaniemi

29 Tammi 2016, 14:43

Jep, kiitos neuvoista.
peccis
Vitos -nuffisti
Viestit: 50
Liittynyt: 24 Syys 2013, 08:58
Konekalustoani: Nuhvi 4/65
Paikkakunta: Rovaniemi

30 Tammi 2016, 23:07

Miten tuon ilmanputsarin saa tuosta irti? 465 nuhvi
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5083
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

31 Tammi 2016, 17:24

peccis kirjoitti:Miten tuon ilmanputsarin saa tuosta irti? 465 nuhvi
Avaa siintä kolmiokantaisesta pultista pantaa löysemmälle, pitäis alimainen puolisko lähteä kohtuudella irti. Ota varovasti ettei öljyt läiky.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nuhvin+var ... kotelo.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Jk. Itse suodatin verkkohässäkkää ei ole irroitettavissa.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
peccis
Vitos -nuffisti
Viestit: 50
Liittynyt: 24 Syys 2013, 08:58
Konekalustoani: Nuhvi 4/65
Paikkakunta: Rovaniemi

16 Helmi 2016, 08:35

Mikäs on kun 465:n vasemman puolen jarrulevyt&paisuttaja eivät mene tarpeeksi perille? Elikkä kansi jää 2-3mm auki ja jos kiristää niin jarrut menee juntturaan. Käytin hilut pois ja puhaltelin lasikuulalla, mutta ei niissä vikaa näkynyt eikä ongelma poistunut.
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

16 Helmi 2016, 21:00

Pystykös ne levyt laittamaan vikopäin vai ei ku ei muista. Onko akselin boorit kunnossa että levyt menee perille asti :shock:
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

16 Helmi 2016, 21:15

Ylikokokuulilla kerrotaan huonoja jarruja elvytetyn..
Mukana kuin peräpukama!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

16 Helmi 2016, 21:15

Nii, eiks levyjen keskiö ollut vähän "toispuoleinen" , mikäli ihan väärin en leukun kohdalta muista, vaiko oliko se 903 vallussa.... ja pidempi puoli levittimen suuntaankos oli ???

ERITTÄIN hämärä muistikuva, ei välttämättä neuvona saa ottaa......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

16 Helmi 2016, 21:16

jamppi kirjoitti:Ylikokokuulilla kerrotaan huonoja jarruja elvytetyn..

Mut jos täs tapaukses ei kansi edes kiinni mene paikoilleen asti ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

16 Helmi 2016, 21:18

jusape kirjoitti:
jamppi kirjoitti:Ylikokokuulilla kerrotaan huonoja jarruja elvytetyn..

Mut jos täs tapaukses ei kansi edes kiinni mene paikoilleen asti ......

Aivan!
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
nuhvi63
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 3967
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
NLCF r.y jäsen Nro: 12
Paikkakunta: YLÄMAA

16 Helmi 2016, 21:32

Mut jos ennen meni, vai laitoitko uudet pinnat levyihin :shock: kyllä ne pitäs mahtua jos kaikki ok...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Avatar
Warpu
Mr. Lordi Nuffield
Viestit: 1685
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
NLCF r.y jäsen Nro: 22
Paikkakunta: Anjala / Kouvola

16 Helmi 2016, 23:01

niimpä niin siis mikä tähän tilanteeseen on johtanut? levyt ovat symmetriset joten niitä ei saa väärinpäin. jos säätötanko on löysätty kokonaan niin sitten vaihtoehtoina voisi olla joku seuraavista: nuo mainitut ylikokokuulat, liian paksut levyt taikka sitten jos aiemmassa remontissa on koneistettu koteloa matalammaksi? 8)
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
peccis
Vitos -nuffisti
Viestit: 50
Liittynyt: 24 Syys 2013, 08:58
Konekalustoani: Nuhvi 4/65
Paikkakunta: Rovaniemi

17 Helmi 2016, 08:39

Kansi oli tosiaan raollaan jo silloin kun kone mulle tuli. Sattusko jollakin olemaan levyjen ja kuulien mittoja? Ei turhaan viittis niitä ostaa, jos vika muualla.
kari t
Vuoden 2012 Nuffisti
Viestit: 5083
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
NLCF r.y jäsen Nro: 19
Paikkakunta: Pattijoki

17 Helmi 2016, 11:22

Käytettyjen kuulien halkaisia 22,2 mm.
Jarrulevyjen vahvuus, muitelin uusien itseniitattujen olevan 13 mm, vanhat käytetyt myös 13 mm.
Tuossa muutama kuva kunostetuista jarruista. >
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nelivetonu ... en+011.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Kotelon pohjatkin on koneistettu. http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Nelivetonu ... en+008.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaikka teetätin sorvaukset ammattimiehellä niin sama ongelma tuli kasatessa eteen mitä sinulla nyt. tekikö sorvari jossainkohtaa pienen virheen ?
Itse tein kannen ja kotelon väliin 2 mm alumiinista välilevyn.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938

Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Osmo_
Nuhvitietäjä
Viestit: 456
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
NLCF r.y jäsen Nro: 161
Paikkakunta: Huittinen
Viesti:

17 Helmi 2016, 23:24

Onko akselin boorit kokonaan puhtaat että meneekö jarrulevy pohjaan asti?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

18 Helmi 2016, 07:39

Se liikerata siellä paisuttimessa ei ole monia millejä, jos rungosta on ruassallettu ottaa tavaraa ihan tolkusti niin ei varmasti mene kannet kiinni.

Paljonko on paisuttimen paksuus kasattuna?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin