Hei
Ostin 2100 Leukun lievänä projektina jossa nostovarret roikkuu alaalla eikä nostolaite toimi. Mistä kannattaisi aloittaa?
Kenellä olisi kokemuksia ko jutusta.Kyttohjekirjasta ottasin myös kopion jos jostain sellasen saisin tai ostaisin.1
2100 nostolaie
Valvoja: automies560
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Sait juuri yksityisviestin
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Jäsenten kirjastossamme on käyttäjän käsikirja tuohon malliin "ilmaiseksi". Kokolailla hyödylliseen jäsenten kirjastoon pääsee käsiksi jäseneksi tulemalla. Suosittelen!
Ensinnä perusasioita. Pyöriikö pumppu, saako pumppu öljyä ja liikkuuko vivusto kunnolla? Toimiiko hydrauliikassa mikään?
Ensinnä perusasioita. Pyöriikö pumppu, saako pumppu öljyä ja liikkuuko vivusto kunnolla? Toimiiko hydrauliikassa mikään?
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 3
- Liittynyt: 10 Joulu 2015, 18:34
- Konekalustoani: Leyland 2100,Bedford CF 350
Ei pelaa vielä,on ollut muita kiireitä ja pakkasetkin ovat osasyyllisiä.Ei ole 2100 Leukuun ilmoittautunut yhtään ns. Viisasta miestä
Joka olisi purkanut ko laitetta , täytynee hommata korjaamo käsikirja ja alkaa sitä kautta selvitellä onkkelmaa.
Joka olisi purkanut ko laitetta , täytynee hommata korjaamo käsikirja ja alkaa sitä kautta selvitellä onkkelmaa.
Leyland 2100 '76 | Bedrord Blitz CF350 '80 | Ford Transit '93 | Opel Rekord P2 '63
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Jäsenten kirjastossa olisi nykyään myös 2100 korjaamokäsikirja, tosin vielä vain englanniksi...
Onko koneessa mikään hydrauliikka toimivaa? Tuleeko ja saako pumppu öljyä, pyöriikö pumppu, kiertääkö öljy?
Jos apuventtiilit kuormittaa eli tulee painetta, mitkä ovat paineet?
Warpu -nimimerkki on tällä palstalla kutosexpertti, laita vaikka yv:tä sille. On meleko hiljanen mies kirjottelemaan tietoloistaan julkisesti (ja kiireinen notkumaan netissä)
Onko koneessa mikään hydrauliikka toimivaa? Tuleeko ja saako pumppu öljyä, pyöriikö pumppu, kiertääkö öljy?
Jos apuventtiilit kuormittaa eli tulee painetta, mitkä ovat paineet?
Warpu -nimimerkki on tällä palstalla kutosexpertti, laita vaikka yv:tä sille. On meleko hiljanen mies kirjottelemaan tietoloistaan julkisesti (ja kiireinen notkumaan netissä)
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Jos Lontoon murre taittuu... http://www.ebay.co.uk/itm/Leyland-Tract ... SwvUlWq04b" onclick="window.open(this.href);return false;
One thistle, maybe two among the roses.
Terve!
Minua jo uskollisesti vuoden päivät palvellut ja sanottaisiinko kovia kokenut 2100 päätti tiputtaa nostolaitteen varret alas kovan paukauksen saattelemana.
Eli lähtötilanteessa nostolaite oli yläasennossa ja eivät suostuneet tippumaan kuin viitisen senttiä, se ei muutenkaan ole tahtonut laskea ilman että hiukan itse avustan seisoen varsien päälle. Tänään ei helpannu painokaan, tähän on myös joskus joku muokannut toiseen varteen hydraulisen kallistuksen säädön ja sillä sain toisen varren kerran laskettua ja nostettua. Toisella kerralla koitin samaan aikaan laskea nostolaitetta ja tätä toisen varren kallistajaa, jolloin kuuluin melko terävä napsaus ja varret tippui alas. Se nostaa niitä muutaman sentin, mutta laskee heti kun päästän venttiilistä irti. Eli mitäs mää rikoin?
Kerrotaan myös hieman itse koneesta
Tässä yksilössä on alkuperäiset nostolaitteen vivustot käsittääkseni poistettu ja korvattu ihan erillisellä pöydällä, muutenkin lähtöjä ja letkua on paljon ja kone tosi kovia kokenut. Lienee ollut kovassa käytössä, työntövarren pidikkeet on revenneet, ja muutenkin vähä hitsailtu yksilö. Olisin myös kiinnostunut varaosista! Myös tankkia paikkailtu ja muhjuinen joten ollaan otettu kanisteritankki käyttöön! Vuosimallin muistelisin olleen 76 tai 78. Kovasta käytöstä kertoo myös moottori mikä syö melkein enemmän öljyä kuin löpöä. Löytyy myös Vilske 1000 ikh:n lumikauhalla, tämä pelannut myös vaihtelevasti. Välillä tahtoo jäädä nostamatta ilman taakkaakin ja sitten taas hetken päästä ei mitään ongelmaa.
Oon kuitenkin jo ihastunut tähän vehkeeseen ja aion sitä alkaa vähän kunnostelemaan pikkuhiljaa, kunhan saadaan taloremontti siihen pisteeseen että päästään muuttamaan. Nostolaitteet kuitenkin kaipaisi jo huomiota , että saisin perävaunun nostettua koukkuun.
Pari kuvaa myös alle jos vaikka joku tuntisi/tietäisi historiaa, Uudestakaupungista tämä haettiin mutta ei ollut kuin läpikulku matkalla edellisellä omistajalla.
Minua jo uskollisesti vuoden päivät palvellut ja sanottaisiinko kovia kokenut 2100 päätti tiputtaa nostolaitteen varret alas kovan paukauksen saattelemana.
Eli lähtötilanteessa nostolaite oli yläasennossa ja eivät suostuneet tippumaan kuin viitisen senttiä, se ei muutenkaan ole tahtonut laskea ilman että hiukan itse avustan seisoen varsien päälle. Tänään ei helpannu painokaan, tähän on myös joskus joku muokannut toiseen varteen hydraulisen kallistuksen säädön ja sillä sain toisen varren kerran laskettua ja nostettua. Toisella kerralla koitin samaan aikaan laskea nostolaitetta ja tätä toisen varren kallistajaa, jolloin kuuluin melko terävä napsaus ja varret tippui alas. Se nostaa niitä muutaman sentin, mutta laskee heti kun päästän venttiilistä irti. Eli mitäs mää rikoin?
Kerrotaan myös hieman itse koneesta
Tässä yksilössä on alkuperäiset nostolaitteen vivustot käsittääkseni poistettu ja korvattu ihan erillisellä pöydällä, muutenkin lähtöjä ja letkua on paljon ja kone tosi kovia kokenut. Lienee ollut kovassa käytössä, työntövarren pidikkeet on revenneet, ja muutenkin vähä hitsailtu yksilö. Olisin myös kiinnostunut varaosista! Myös tankkia paikkailtu ja muhjuinen joten ollaan otettu kanisteritankki käyttöön! Vuosimallin muistelisin olleen 76 tai 78. Kovasta käytöstä kertoo myös moottori mikä syö melkein enemmän öljyä kuin löpöä. Löytyy myös Vilske 1000 ikh:n lumikauhalla, tämä pelannut myös vaihtelevasti. Välillä tahtoo jäädä nostamatta ilman taakkaakin ja sitten taas hetken päästä ei mitään ongelmaa.
Oon kuitenkin jo ihastunut tähän vehkeeseen ja aion sitä alkaa vähän kunnostelemaan pikkuhiljaa, kunhan saadaan taloremontti siihen pisteeseen että päästään muuttamaan. Nostolaitteet kuitenkin kaipaisi jo huomiota , että saisin perävaunun nostettua koukkuun.
Pari kuvaa myös alle jos vaikka joku tuntisi/tietäisi historiaa, Uudestakaupungista tämä haettiin mutta ei ollut kuin läpikulku matkalla edellisellä omistajalla.
- Liitteet
-
- letkukasa ja pariventtiilii.jpg (110.55 KiB) Katsottu 18337 kertaa
-
- Murtunu.jpg (117.17 KiB) Katsottu 18337 kertaa
-
- takaa.jpg (114.54 KiB) Katsottu 18337 kertaa
-
- leila.jpg (156.23 KiB) Katsottu 18337 kertaa
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Missäpäin kone sijaitsee ?
Olisko jotain nostolaitekannen alla tapahtunut ?
Ehjä (ilmeisesti) tankki löytyy kyllä joutilaana täältä ........
Olisko jotain nostolaitekannen alla tapahtunut ?
Ehjä (ilmeisesti) tankki löytyy kyllä joutilaana täältä ........
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Kone sijaitsee Ulvilassa, ajattelin, että en laittaisi enään tuollaista lasikuitutankkia vaan tekisin alumiinista toisen. Tästä nykyisestä ainakin irtoaa itse sitä lasikuitua ja tukkii letkut, mutta jos hinta ja kunto on kohdallaan en sulje vaihtoehtoja pois.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Pitää tarkistaa kunto, eli tiiveys, ja ottaa jokunen kuvatus vkl aikana, ennenkuin asiasta paremmin tietää....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68