Nuffi oheissälää
Valvoja: automies560
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Ja jos ei nyt alettas vääntää tästä oikeesta/väärästä jälleen, täällä julkisella puolella Jokainen tehkööt miten haluaa. Mutta masterin ideaa kannatetaan, ainakin kirjastoon huolto-ohjeita kannattaa skannailla jos vaan asianomaisilla siihen mahdollisuus ja aika riittää
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ei met mittää väännetä... piru ko sua ennee huastoo asiata? Mittee mieltä nuffikerhon huoltotiedotteista?nelosnuhvi kirjoitti:Ja jos ei nyt alettas vääntää tästä asiasta jälleen, täällä julkisella puolella
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- nelosnuhvi
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3580
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 17:59
- Konekalustoani: Kalustoa moottorisahasta maansiirtokoneisiin
- Paikkakunta: Rantasalmi
Eiku oli aavistus että siihen vääntämiseen tämä kohta johtaa
Vanhojen koneiden puolesta jo vuodesta 2009!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Emmääkään mitään vastaan väännä.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ihan OK idea mielestäni ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Toimii!
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kyllä vaikuttaa ihan OK ajatukselta.
60 ja 70 lukujen voiteluaineista, tiivistemateriaaleista, ym,ym on kehitys kuitenkin mennyt useita harppauksia eteenpän, ja aikoinaan huolto ja korjausohjeet on toisinaan tehty hyvinkin suppealla tiedolla ja lyhyellä, lähes olemattomallakin testikäytöllä, ja kaikissa esim. täällä esiintyvissä olosuhteissa vuosia käytännössä ensin testaamatta.
Siksi periaatteessa monet huoltotiedotteetkin olisi jo monet kerrat saaneet menneet uusiksi, esim tiivisteiden, öljyjen ja vaikka jarrunesteiden kehityksen myötä
60 ja 70 lukujen voiteluaineista, tiivistemateriaaleista, ym,ym on kehitys kuitenkin mennyt useita harppauksia eteenpän, ja aikoinaan huolto ja korjausohjeet on toisinaan tehty hyvinkin suppealla tiedolla ja lyhyellä, lähes olemattomallakin testikäytöllä, ja kaikissa esim. täällä esiintyvissä olosuhteissa vuosia käytännössä ensin testaamatta.
Siksi periaatteessa monet huoltotiedotteetkin olisi jo monet kerrat saaneet menneet uusiksi, esim tiivisteiden, öljyjen ja vaikka jarrunesteiden kehityksen myötä
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
No ei minunkaan mielestäni tälle mitään estettä liene kunhan nämä uudistetut huoltotiedotteet ovat riittävän laajasti "tunnustettuja" ja riittävän kiistattomia.
Taitaa kyllä nämä harrastekoneet kestää vanhoillakin ohjeilla. Työtunnit pudonneet reilusti.
Ei ole kannentiiviste, pulttien kesto ongelmaa tai muuta vastaavaa vielä kohdalle sattunut.
Öljyt on yleensä vaihdettu koneisiin kun ne on pihaan tulleet ja hyvinä ovat pysyneet.
Urakoitsijat sitten erikseen.
Ei ole kannentiiviste, pulttien kesto ongelmaa tai muuta vastaavaa vielä kohdalle sattunut.
Öljyt on yleensä vaihdettu koneisiin kun ne on pihaan tulleet ja hyvinä ovat pysyneet.
Urakoitsijat sitten erikseen.
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5083
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Ei millään pahalla eikä vääntämällä, muutamia tosiasioita keltaisten leukkujen käyttöohjekirjasta.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandiin ... vaihto.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolme kuvaa oikealle. Ensimmäisestä löytyy selkeät ohjeet nesteitten vaihdosta, toisesta laatuvaatimukset, kolmannesta sitten nesteitten vaihtoväli, mitähän muuta tuohon enään vois lisätä
Ei taida nämä vanhatkaan ohjeet kovin paljon ns. metsään heitä
Jäsenten kirjastossa ei näköjään ole keltaisten leukkujen käyttöohjekirjaa, voisin joskus skannata ja laittaa jäsenten kirjastoon mikäli kiinostaa ja on mahdollista.
http://karit1.kuvat.fi/kuvat/Leylandiin ... vaihto.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolme kuvaa oikealle. Ensimmäisestä löytyy selkeät ohjeet nesteitten vaihdosta, toisesta laatuvaatimukset, kolmannesta sitten nesteitten vaihtoväli, mitähän muuta tuohon enään vois lisätä
Ei taida nämä vanhatkaan ohjeet kovin paljon ns. metsään heitä
Jäsenten kirjastossa ei näköjään ole keltaisten leukkujen käyttöohjekirjaa, voisin joskus skannata ja laittaa jäsenten kirjastoon mikäli kiinostaa ja on mahdollista.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
No sittehä joutaa vaiks toinen tänne myydä......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68