Valtra A93H
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Hema Turkey-metallimujua ollut öljykierrossa ja raappineet tiivisteet sököiks - tai sitten tiivisteitä ei ole suunniteltu käytettäväksi alta +10 asteen lämpötiloissa .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kyllä se oli finskitalvi joka tiivarin särki.
60 € ja takuussa omavastuu 500 € jo tälläikää...
60 € ja takuussa omavastuu 500 € jo tälläikää...
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Pakkanen kun lauhtui vuoto loppui. Oliko jäätä sitten päätynyt tiivarin väliin... mene ja tiedä.
No se on kuitennii nyt hyllyssä jos tarvitsee tulevaisuudessa.
Turbon ja pakoputken välinen tiiviste meni jo 4 kerran, turbon lämpösuoja varissut itsensä poikki (semmonen pelti, belkkumiehet heittäs takakäteen ja sanos, не проблемa.)
Iso huolto tehty tänään, taashan tällä ajjaa. Kohta tuo takkuu loppuukin niin vuosien kuin tuntienkin osalta.
Pennit pyörii pogostalla kun on paikallinen huoltomies. Iso etu traktorimerkkiä ajatellen. Muut pitäs viedä 70-90 km päähän huoltoonkin... tai maksaa kilometrit, ja taas palaa €€€ enempi.
No se on kuitennii nyt hyllyssä jos tarvitsee tulevaisuudessa.
Turbon ja pakoputken välinen tiiviste meni jo 4 kerran, turbon lämpösuoja varissut itsensä poikki (semmonen pelti, belkkumiehet heittäs takakäteen ja sanos, не проблемa.)
Iso huolto tehty tänään, taashan tällä ajjaa. Kohta tuo takkuu loppuukin niin vuosien kuin tuntienkin osalta.
Pennit pyörii pogostalla kun on paikallinen huoltomies. Iso etu traktorimerkkiä ajatellen. Muut pitäs viedä 70-90 km päähän huoltoonkin... tai maksaa kilometrit, ja taas palaa €€€ enempi.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jos takuuaika on loppumas, nii eikös se ala olla korkee aika jo vaihtaa toiseen .......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
jusape kirjoitti:Jos takuuaika on loppumas, nii eikös se ala olla korkee aika jo vaihtaa toiseen .......
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Niinpäs ...... Joonas ymmärtää sentään pienet piruilut konehommissa ........
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
onohan nuo jotenkin täriseviä koneita.. naapurissa kolmas pakoputken ja turbon välinen tiiviste menossa.
lämpösuojan olen kerran hitsannut.
muutenkin tuntuu pultilt löystyvän sieltä sun täältä..
toissa viikolla ajoin lenkin silläkin uhalla että kyllällä maine menee kun ei viitsitty tunnin homman takia "mettäkärriä" veivata konesta toiseen, havaitsin jotta ovipumput ovat antautuneet, samoin kuin oven lukko.
ja noh noh, sen verta pussihousuilin että oikeen 825,seen kardaanin kadoneen suojapellin tilasin ja maalasin originaal sävyyn... mittasin kyllä tämän operaation jälkeen kuumeen
lämpösuojan olen kerran hitsannut.
muutenkin tuntuu pultilt löystyvän sieltä sun täältä..
toissa viikolla ajoin lenkin silläkin uhalla että kyllällä maine menee kun ei viitsitty tunnin homman takia "mettäkärriä" veivata konesta toiseen, havaitsin jotta ovipumput ovat antautuneet, samoin kuin oven lukko.
ja noh noh, sen verta pussihousuilin että oikeen 825,seen kardaanin kadoneen suojapellin tilasin ja maalasin originaal sävyyn... mittasin kyllä tämän operaation jälkeen kuumeen
belarus 425 vm82
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
belarus 920 vm 00
dt75b vm?
vammas kersantti (nuffi) vm 69
sampo 10 vm 64?
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
Onko tuon kummikalan toinen pää vilkunviiksessä kiinni
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Trampoliinin jouset on hyviä moneen paikkaan, tuli romulavalta evakuoituaNuffieldmaster kirjoitti:Oisivat siellä MSK Cabinilla panneet varmemmat jouset, no konstit on monet jotta homma jatkuu...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 14
- Liittynyt: 30 Huhti 2013, 07:04
Mikähän a93 on vikana kun liikkeelle lähtiessä kokeilin vaihtaa kakkosvaihdetta pienemmälle niin oli kuin jumissa, voimalla lähti irti mutta ei pitäisi noin tiukassa olla. Kokeilin sitten muutkin vaihteet niin kaikki menee normaalisti päälle mutta 2 ja 4 on tiukassa pois ottaa.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Ekana tulee mieleen niinkin helppo kuin vaihdekeppien alanivelten ja liukujen rasvaus.
Äkkiä se 3 vuotta menee. 4 päivää sitten takuu loppui
Äkkiä se 3 vuotta menee. 4 päivää sitten takuu loppui
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Nuffieldmaster kirjoitti:Ekana tulee mieleen niinkin helppo kuin vaihdekeppien alanivelten ja liukujen rasvaus.
Äkkiä se 3 vuotta menee. 4 päivää sitten takuu loppui
Niin että on erittäin korkea aika vaihtaa jo uuteen sitten ......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68