Tämän topikin voi poistaa
Valvoja: automies560
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
.
Viimeksi muokannut Paddington, 20 Helmi 2017, 12:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
.
Viimeksi muokannut Paddington, 20 Helmi 2017, 12:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Ei ne kalliita ole, parikolmekymppiä veikkaisin hinnaksi. Ja osta sitä letkurikkosukkaa
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Mä olen vääntäny noita kierrettäviä paljonkin mutta jokaisessa on ollut kierre holkissa, niin kuorittavissa kuin kurimattomissakin.
Noiden valmiiden letkujen hinnat vaihtelee hurjasti johtuen alennuksista, joku antaa 10 pinnaa, toinen 70
Noiden valmiiden letkujen hinnat vaihtelee hurjasti johtuen alennuksista, joku antaa 10 pinnaa, toinen 70
Mukana kuin peräpukama!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Koetin tuota moottorin varustelua kirjoistani avata, mutta tulos oli hullu. Nähtävästi sivut ovat vanhemmasta mitä kirja itsessään noilta osin. Tarjosi nimittäin ekana heti 11" kytkintä, ja sitten pneumaattista säädintä pumppuun, eli ei ole nyt oikein nuo asiat... Asia selvittelyssä...
Jos kellä oisi 38TD:n oikeaa varaosakatalogia niin kaipaisin muutamaa sivua josta tiedon saa.
Jos kellä oisi 38TD:n oikeaa varaosakatalogia niin kaipaisin muutamaa sivua josta tiedon saa.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
- Warpu
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1685
- Liittynyt: 06 Tammi 2008, 03:09
- NLCF r.y jäsen Nro: 22
- Paikkakunta: Anjala / Kouvola
monesti kuorittavan letkun holkin ulkopuolella on pieni ura joka kertoo letkun oikean kuorintapituuden
460, 460, 460, 460eka, 4dm, 4dm 4wd, 3dl, 3dleka, 262, 472, 285, 272, 353cc um
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Vähäiseksi on jäänyt linjoilla olo, kuitenkin seuraan palstaa, vitsit vähissä ja hanskat kateissa, jos ei muuta kokemusta letkuihin, Jamppi ehdotti tuttua koneyrittäjää, olen samaa mieltä. Hyvä, että neuvoja annetaan omiin korjauksiin, säästöä.jamppi kirjoitti:Älkää arpoko noiden letkujen kanssa jos ette tiedä.
Noita liittimiä on siten että letku kuoritaan tai ei kuorita holkin osalta, holkista näkee sen kumpi on, kuorittavan kierre matala.
Letku pitää olla ehdottoman sopivaa noihin ja luultavasti kolmerautanen olis noihin sopivaa.
Nykyään hytikkaliikkeissäkään eivät junnut osaa auttaa mutta käy kysymässä, tai jos on joku tuttu koneyrittäjä niin romuletkukasasta saa oikein hyvää harrastelijaletkua.
Kun kasaat niin holkki kuivana ja sisäosa runsaan oöjyn tai vaseliinin kera, eikä vedetä ihan pohjaan.
Holkin kierre on sitten vasenkätinen
Kaikenkaikkiaan helppoa kuin heinänteko sahtihuuruissa
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
- Jooseppi 1
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1794
- Liittynyt: 12 Tammi 2013, 15:18
Toivon onnea uusille nuhvi miehille, mukavaa luettavaa.
Itsellä mennyt hampaiden kaiveluksi.
Itsellä mennyt hampaiden kaiveluksi.
Aja millä ajat, mutta "raunilla" loput
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
.
Viimeksi muokannut Paddington, 20 Helmi 2017, 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Tuo kytkinasiahan on aika simppeli homma tarkastaa, ainakin jos kysessä on yksilevykytkin. Kytkinkopan oikealta puolelta tarkastusluukku auki, katso minkä verran on kytkinkotelo vauhtipyörää pienempi, jos on noin 10 mm niin 13" kytkin, jos hieman yli 20 mm, niin 11" kytkin, mitat silmämääräiset.Nuffieldmaster kirjoitti:Koetin tuota moottorin varustelua kirjoistani avata, mutta tulos oli hullu. Nähtävästi sivut ovat vanhemmasta mitä kirja itsessään noilta osin. Tarjosi nimittäin ekana heti 11" kytkintä, ja sitten pneumaattista säädintä pumppuun, eli ei ole nyt oikein nuo asiat... Asia selvittelyssä...
Jos kellä oisi 38TD:n oikeaa varaosakatalogia niin kaipaisin muutamaa sivua josta tiedon saa.
Tuo minun 4/65 oli aiemmin myös kaivuuvarustuksella, 11" kaksoiskytkimellä.
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
.
Viimeksi muokannut Paddington, 20 Helmi 2017, 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
Samma här.Nuffieldmaster kirjoitti:Koetin tuota moottorin varustelua kirjoistani avata, mutta tulos oli hullu. Nähtävästi sivut ovat vanhemmasta mitä kirja itsessään noilta osin. Tarjosi nimittäin ekana heti 11" kytkintä, ja sitten pneumaattista säädintä pumppuun, eli ei ole nyt oikein nuo asiat... Asia selvittelyssä...
Olisiko moottori vaihdettu?
Omat 4/65 moottorit löytyi, toinen tuotu Ruotsiin ja toinen Norjaan. Punainen kaksoiskytkimellä.
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Varustelunumero 1047: Jb-E-Ub-F-AC -koodit.
Eli Simms Rivipumppu pneumaattisella säätäjällä, pakoputki, Lucas C40 laturi, CAV startti ja 11" kytkin.
Nuin pitäs olla tuolla numerosarjalla... oudolta tuntuu
Kolmesta eri lähteestä kysytty, kotimaasta, englannista ja tanskasta.
Eli Simms Rivipumppu pneumaattisella säätäjällä, pakoputki, Lucas C40 laturi, CAV startti ja 11" kytkin.
Nuin pitäs olla tuolla numerosarjalla... oudolta tuntuu
Kolmesta eri lähteestä kysytty, kotimaasta, englannista ja tanskasta.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Onhan se, mutta se mikä on nykytilanne ja mikä koneen tilanne tehdaslinjalla on kaksi eriasiaa. Minua kiinnostaa se historia ja linjalla pantu varustus, ei nykytilanne.kari t kirjoitti:Tuo kytkinasiahan on aika simppeli homma tarkastaa, ainakin jos kysessä on yksilevykytkin. Kytkinkopan oikealta puolelta tarkastusluukku auki, katso minkä verran on kytkinkotelo vauhtipyörää pienempi, jos on noin 10 mm niin 13" kytkin, jos hieman yli 20 mm, niin 11" kytkin, mitat silmämääräiset.Nuffieldmaster kirjoitti:Koetin tuota moottorin varustelua kirjoistani avata, mutta tulos oli hullu. Nähtävästi sivut ovat vanhemmasta mitä kirja itsessään noilta osin. Tarjosi nimittäin ekana heti 11" kytkintä, ja sitten pneumaattista säädintä pumppuun, eli ei ole nyt oikein nuo asiat... Asia selvittelyssä...
Jos kellä oisi 38TD:n oikeaa varaosakatalogia niin kaipaisin muutamaa sivua josta tiedon saa.
Tuo minun 4/65 oli aiemmin myös kaivuuvarustuksella, 11" kaksoiskytkimellä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.