Tämän topikin voi poistaa
Valvoja: automies560
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
.
Viimeksi muokannut Paddington, 20 Helmi 2017, 11:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Valunumeroita koneesta löytyy vaihteiston oik sivusta ( esim muodossa 14 B 7 )
Ja eturungon alla, etukehdon takaosassa n. kytkimen kohdilla.
Taka-akseliputkissa, "banjoissa" " ronkissa" toisella puolen edestäpäin katsoen, toisella puolen takaa katsoen, renkaan sisäreunan kohtuvilla, lokasuojan ulkopuolella.
Moottorin valupäivä tuossa pitäisi olla vasemmalla lohkon takaosassa alareunasta vähän ylöspäin n. 3-4syl välimaaston kohdilla, ihan numeromuodossa, esim 23 4 7 muodossa muistaakseni ....
Ja eturungon alla, etukehdon takaosassa n. kytkimen kohdilla.
Taka-akseliputkissa, "banjoissa" " ronkissa" toisella puolen edestäpäin katsoen, toisella puolen takaa katsoen, renkaan sisäreunan kohtuvilla, lokasuojan ulkopuolella.
Moottorin valupäivä tuossa pitäisi olla vasemmalla lohkon takaosassa alareunasta vähän ylöspäin n. 3-4syl välimaaston kohdilla, ihan numeromuodossa, esim 23 4 7 muodossa muistaakseni ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Tyyppikilpi on niitattu runkopalkkiin öljynsuodattimen alle. Kytkimeen irrotuskohtaa voi säätää sillä haarukalla mikä menee kytkinkaavelin sisään. Runkonumero on muistaakseni stanssattu tyyppikilven viereen, samaan runkopalkkiin. Santapaperilla voit saada jotain selville
Tyyppinumero kun on 65B, niin B tarkoittaa yksöiskytkintä
Tässä on topikki erään 4/65 MK1:n uudelleensyntymästä Foorumilta löytyi suuri apu kunnostamisessa.
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic.php?f=13&t=6100" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikä muutakun projektikertomusta seuraavaan jäsenlehteen
Tyyppinumero kun on 65B, niin B tarkoittaa yksöiskytkintä
Tässä on topikki erään 4/65 MK1:n uudelleensyntymästä Foorumilta löytyi suuri apu kunnostamisessa.
http://www.nuhvi.net/foorumi/viewtopic.php?f=13&t=6100" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikä muutakun projektikertomusta seuraavaan jäsenlehteen
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
.
Viimeksi muokannut Paddington, 20 Helmi 2017, 11:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Saa sitä huollettuakkin. Monasti ongelmana on jumineet hiilet ja voitelun puute, ei välttämäti juurikaan muuta......
Kirjoittele ihmeessä päivityksiä matkan varrelta vaan....
Kirjoittele ihmeessä päivityksiä matkan varrelta vaan....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
.
Viimeksi muokannut Paddington, 20 Helmi 2017, 11:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Nuo on kierrettävät liittimet,viilapenkkiin kiinni ja kierrät auki. Uusi letku tilalle ja kierrä takaisin, letkun päät rasvaat esim sprayvaseliinilla. Rälläkkä on hyvä letkunkatkaisuun.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
.
Viimeksi muokannut Paddington, 20 Helmi 2017, 11:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Juuri näin, liittimet voi käyttää uudelleen useamman kerran kun ei tuhoa niitä putkipihdeillä tai jakarilla...
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 644
- Liittynyt: 26 Maalis 2007, 06:39
- Konekalustoani: Nuffield M4 -51 Nuffield Universal -58 Nuffield 460/ Ukkomestari -63 Nuffield 460 KKK -64 Nuffield 10/60-64 Eka-Nuffield 10/60 -67 Nuffield 4/65 -69 Nuffield 3/45 -69 Major Roadless Manuel -59 David Brown 880 -70 Austin ka-auto WFK 100 -65
- NLCF r.y jäsen Nro: 9
Hyvä jos vaan löytyy tuohon kierrettävään liittimeen sopivaa letkua
Itse kun olen paikallisesta hydeliikkeestä kysellyt niin meinasi, että uudet letkut ovat jotain "slim-linea" ja väärällä ulkohalkaisijalla.
Siksi olen joutunut ostamaan "kalliita" 400 bar letkuja ja prässättävät liittimet. No kestävät toivottavasti isältä pojalle..
Itse kun olen paikallisesta hydeliikkeestä kysellyt niin meinasi, että uudet letkut ovat jotain "slim-linea" ja väärällä ulkohalkaisijalla.
Siksi olen joutunut ostamaan "kalliita" 400 bar letkuja ja prässättävät liittimet. No kestävät toivottavasti isältä pojalle..
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
.
Viimeksi muokannut Paddington, 20 Helmi 2017, 11:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Kyllä se 250 bar kestää. Suosittelen niille venttiilipöydältä lähteville letkuille jotka ovat kaivaessa nenän edessä ns.letkurikkosukkaa, siitä kun menee letku paskaksi ja saat paineöljysuihkun naamallesi niin se on hengelle hupaa. Tuota sukkaa pitäs löytyä hydraulikkakaupasta metritavarana, letkuklemmareilla vaan liittimiin kiinni.
Omaan Ukkomestariin laitan sukat kunhan alan sitä tässä talvella kunnostamaan.
Omaan Ukkomestariin laitan sukat kunhan alan sitä tässä talvella kunnostamaan.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Kyllä yleensä noita joutuu ohentamaan pinnasta että koottua saa. Ja tietty puristus pitääkin saada aikaan tuolla ulkomutterilla ja sisäpuolen osalla aikaan, muuten ampuu letkunpään liittimestä karkuun
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
.
Viimeksi muokannut Paddington, 20 Helmi 2017, 12:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
- jamppi
- Vuoden Nuffisti 2006
- Viestit: 5181
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
- Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
- NLCF r.y jäsen Nro: 002
- Paikkakunta: Heinola
Älkää arpoko noiden letkujen kanssa jos ette tiedä.
Noita liittimiä on siten että letku kuoritaan tai ei kuorita holkin osalta, holkista näkee sen kumpi on, kuorittavan kierre matala.
Letku pitää olla ehdottoman sopivaa noihin ja luultavasti kolmerautanen olis noihin sopivaa.
Nykyään hytikkaliikkeissäkään eivät junnut osaa auttaa mutta käy kysymässä, tai jos on joku tuttu koneyrittäjä niin romuletkukasasta saa oikein hyvää harrastelijaletkua.
Kun kasaat niin holkki kuivana ja sisäosa runsaan oöjyn tai vaseliinin kera, eikä vedetä ihan pohjaan.
Holkin kierre on sitten vasenkätinen
Kaikenkaikkiaan helppoa kuin heinänteko sahtihuuruissa
Noita liittimiä on siten että letku kuoritaan tai ei kuorita holkin osalta, holkista näkee sen kumpi on, kuorittavan kierre matala.
Letku pitää olla ehdottoman sopivaa noihin ja luultavasti kolmerautanen olis noihin sopivaa.
Nykyään hytikkaliikkeissäkään eivät junnut osaa auttaa mutta käy kysymässä, tai jos on joku tuttu koneyrittäjä niin romuletkukasasta saa oikein hyvää harrastelijaletkua.
Kun kasaat niin holkki kuivana ja sisäosa runsaan oöjyn tai vaseliinin kera, eikä vedetä ihan pohjaan.
Holkin kierre on sitten vasenkätinen
Kaikenkaikkiaan helppoa kuin heinänteko sahtihuuruissa
Mukana kuin peräpukama!