10/60 nuffin osto

Keskustelua Nuffield -traktoreista

Valvoja: automies560

Vesku
Nelos -nuffisti
Viestit: 21
Liittynyt: 25 Kesä 2012, 09:50

09 Joulu 2015, 13:22

Terve!
Vanhalle Ford/Fordson-harrastajalle ja yhden Leukunkin omistaneelle iski Nuhvikuume!
Kävin äsken ostohousut jalassa koeajamassa -67 mallisen 10/60 Nuffieldin. Nettikoneessa myynnissä.
Paljon oli laitettu ja hiekkapuhallettu ja maalattu peli.
Tuntui toimivan kaikin puolin moitteetta.
Koittakaa nyt antaa vielä viimeiset varoitukset ennen kuin lyön kaupat lukkoon!
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

09 Joulu 2015, 13:46

Siitä se lähtee.
Yhden ostat ja kohta toisen.
Rahat mennee, kädet on aina rasvassa, eukko nalkuttaa kun asut tallissa, kone ei ikinä pelaa kun pitäisi, ... :lol:
One thistle, maybe two among the roses.
Paddington
Proto suunnittelija
Viestit: 135
Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
NLCF r.y jäsen Nro: 543
Paikkakunta: Fyrrykyrö

09 Joulu 2015, 14:02

Tuttu tarina :lol:
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
jusape
Vuoden Nuffisti 2013
Viestit: 8923
Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
NLCF r.y jäsen Nro: 351
Paikkakunta: Yläne

09 Joulu 2015, 14:33

Ei kait siinä ihmeitä, jos hinta/laatusuhde tuntuu olevan kohdallaan, niin mikäs siinä....

Jarrut toimii ok ? Tosin ei kalliit eikä kovin työläät korjatakkaan....
Käyntiin lähtee hyvin ja käy nätisti ihmeitä savuttamatta ?
Ajossa ei ihmeitä jollotuksia kuulu ( mahdollinen keskilaakeri askissa )
Nostolaite pelaa ja pysyy ylhäällä kuormalla ?
Öljyt on öljyn värisiä, myös vaihteistossa ?
Ohjauksen välykset ? Ei sekään korjaamaton paikka ole tarvittaessa...

Siinähän nyt tärkeimmät kait ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

09 Joulu 2015, 15:03

Jokainen osannee osapuilleen katsoa tekniset kunnot, mutta ne kalleimmat eli pisteosat ja yleissilmäys ei kerro kaikille mitään..


Jos se on tämä: http://www.nettikone.com/nuffield/10-60/1467353" onclick="window.open(this.href);return false;

Niin

Maskinverkot maalattu mustaksi, pitäisi olla punaiset eikä ruuvilla kiinni, bmc merkki väärässä kohdassa ja Tenspeed -merkki uupuu.
Originelli ruttupää -pakoputki uupuu maksaa himpun alta 100 € jos en väärin muista.
Keulamaski reijitetty kilvelle, hankala korjata ja missä on alkuperäinen kilven teline joka tulee noihin keulan pulttien päihin.
Alkuperäiset rappuset puuttuvat
Alkuperäiset lokasuojavalot tunneleineen uupuvat
Alkuperäinen kytkinpolkimen stoppari uupuu ja kytkinpoljin näyttää nousevan liian ylös
Alkuperäinen työkalulaatikko, työvalo ja sen teline uupuu
Ilmansuodatin rutattu paskaksi
käsikaasuvipuun asennettu outo nuppi vaakatasoon

ym...

suihkittu maalata aika huolimattomasti
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

09 Joulu 2015, 15:05

Nuffieldmaster kirjoitti: Maskinverkot maalattu mustaksi, pitäisi olla punaiset eikä ruuvilla kiinni
Originelli ruttupää -pakoputki uupuu maksaa himpun alta 100 € jos en väärin muista.
Keulamaski reijitetty kilvelle, hankala korjata ja missä on alkuperäinen kilven teline joka tulee noihin keulan pulttien päihin.
Alkuperäiset rappuset puuttuvat
Alkuperäiset lokasuojavalot tunneleineen uupuvat
Alkuperäinen kytkinpolkimen stoppari uupuu ja kytkinpoljin näyttää nousevan liian ylös
Alkuperäinen työkalulaatikko, työvalo ja sen teline uupuu
Ilmansuodatin rutattu paskaksi
käsikaasuvipuun asennettu outo nuppi vaakatasoon

ym...

suihkittu maalata aika huolimattomasti
Nämä siis ota huomioon, JOS aiot entisöidä. :wink:
One thistle, maybe two among the roses.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

09 Joulu 2015, 15:08

Eikä tarvitse edes entisöidä, mutta jos kaveri on ostamassa kunnostettua tai jos myyjä on myymässä alkuperäiskuntoiseksi laitettua nuffia. En tiedä niin laitoin listan. Mon, joka ei osaa katsoa nuffia harrastajan silmin, ei hoksaa noita kuin vasta ostokrapulassa...

:wink:

ja toisille noilla ei ole paskankaan virkaa

mutta jos kelle on niin siinä on lista.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

09 Joulu 2015, 15:13

Nuffieldmaster kirjoitti:Eikä tarvitse edes entisöidä, mutta jos kaveri on ostamassa kunnostettua tai jos myyjä on myymässä alkuperäiskuntoiseksi laitettua nuffia. En tiedä niin laitoin listan. Mon, joka ei osaa katsoa nuffia harrastajan silmin, ei hoksaa noita kuin vasta ostokrapulassa...

:wink:

ja toisille noilla ei ole paskankaan virkaa

mutta jos kelle on niin siinä on lista.
Myyjän sanoin.. Toimiva nuffi. kunnostettu kytkin, jarrut, laturi, valot, lohkolämmitin ja uudet eturenkaat, takarenkaat 80% mukaan vetokoukku. rekisterissä.

Ei puhu alkuperäiskunnostetusta eikä sinne päin. Eikä puhu ostajakaan. Joten jos miellyttää eikun kaupoille. Fixaa sitten jos haluaa tai pitää tommosena.
One thistle, maybe two among the roses.
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

09 Joulu 2015, 15:32

Niin ilmossa, mutta entäs mitä puhelimessa/paikanpäällä. Sitä tarkoitin! Mistä voi tietää? Vaikka tarjois ihan romuna...

Silti tuo lista yllä on pätevä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
ESM
Nuhvitietäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 18:31
Paikkakunta: Koria

09 Joulu 2015, 19:09

Minkähän takia takaveto traktoriin on asennettu vetokuvioiset eturenkaat? Ei varmaan ajo-ominaisuuksia paranna.
3DL -60,4DM-61
Avatar
jamppi
Vuoden Nuffisti 2006
Viestit: 5181
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 16:18
Konekalustoani: Muutama rakkori ja muita sekalaisia päristimiä
NLCF r.y jäsen Nro: 002
Paikkakunta: Heinola

09 Joulu 2015, 19:11

Voi ristus :!: :!:
Mukana kuin peräpukama!
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

09 Joulu 2015, 19:12

missä? :shock:
One thistle, maybe two among the roses.
Avatar
nuffiko
Vuoden Nuhvisti 2015
Viestit: 2551
Liittynyt: 29 Touko 2007, 21:11
Paikkakunta: Ylä-Savo

09 Joulu 2015, 19:12

ESM kirjoitti:Minkähän takia takaveto traktoriin on asennettu vetokuvioiset eturenkaat? Ei varmaan ajo-ominaisuuksia paranna.
varmaan näyttää paremmalta?
One thistle, maybe two among the roses.
ESM
Nuhvitietäjä
Viestit: 239
Liittynyt: 26 Maalis 2007, 18:31
Paikkakunta: Koria

09 Joulu 2015, 19:15

nuffiko kirjoitti:
ESM kirjoitti:Minkähän takia takaveto traktoriin on asennettu vetokuvioiset eturenkaat? Ei varmaan ajo-ominaisuuksia paranna.
varmaan näyttää paremmalta?
Ei minun mielestä.
3DL -60,4DM-61
Joonas Potkonen
Ylläpitäjä
Viestit: 7388
Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
NLCF r.y jäsen Nro: 001
Paikkakunta: Ilomantsi
Viesti:

09 Joulu 2015, 19:21

Kubotan renkaat vissihinkin. Oon kuullu jeesuksen vanhasta taunuksesta mutta en margariini jeesuksesta tätä ennen :lol:
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Vastaa Viestiin