10/60 nuffin osto
Valvoja: automies560
Terve!
Vanhalle Ford/Fordson-harrastajalle ja yhden Leukunkin omistaneelle iski Nuhvikuume!
Kävin äsken ostohousut jalassa koeajamassa -67 mallisen 10/60 Nuffieldin. Nettikoneessa myynnissä.
Paljon oli laitettu ja hiekkapuhallettu ja maalattu peli.
Tuntui toimivan kaikin puolin moitteetta.
Koittakaa nyt antaa vielä viimeiset varoitukset ennen kuin lyön kaupat lukkoon!
Vanhalle Ford/Fordson-harrastajalle ja yhden Leukunkin omistaneelle iski Nuhvikuume!
Kävin äsken ostohousut jalassa koeajamassa -67 mallisen 10/60 Nuffieldin. Nettikoneessa myynnissä.
Paljon oli laitettu ja hiekkapuhallettu ja maalattu peli.
Tuntui toimivan kaikin puolin moitteetta.
Koittakaa nyt antaa vielä viimeiset varoitukset ennen kuin lyön kaupat lukkoon!
-
- Proto suunnittelija
- Viestit: 135
- Liittynyt: 03 Joulu 2015, 11:28
- Konekalustoani: Ford 5000 -75, Fordson Power Major -59, Nuffield 465 + UM --69
- NLCF r.y jäsen Nro: 543
- Paikkakunta: Fyrrykyrö
Tuttu tarina
Se voittaa, jolla on kuollessa eniten romua!
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ei kait siinä ihmeitä, jos hinta/laatusuhde tuntuu olevan kohdallaan, niin mikäs siinä....
Jarrut toimii ok ? Tosin ei kalliit eikä kovin työläät korjatakkaan....
Käyntiin lähtee hyvin ja käy nätisti ihmeitä savuttamatta ?
Ajossa ei ihmeitä jollotuksia kuulu ( mahdollinen keskilaakeri askissa )
Nostolaite pelaa ja pysyy ylhäällä kuormalla ?
Öljyt on öljyn värisiä, myös vaihteistossa ?
Ohjauksen välykset ? Ei sekään korjaamaton paikka ole tarvittaessa...
Siinähän nyt tärkeimmät kait ....
Jarrut toimii ok ? Tosin ei kalliit eikä kovin työläät korjatakkaan....
Käyntiin lähtee hyvin ja käy nätisti ihmeitä savuttamatta ?
Ajossa ei ihmeitä jollotuksia kuulu ( mahdollinen keskilaakeri askissa )
Nostolaite pelaa ja pysyy ylhäällä kuormalla ?
Öljyt on öljyn värisiä, myös vaihteistossa ?
Ohjauksen välykset ? Ei sekään korjaamaton paikka ole tarvittaessa...
Siinähän nyt tärkeimmät kait ....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Jokainen osannee osapuilleen katsoa tekniset kunnot, mutta ne kalleimmat eli pisteosat ja yleissilmäys ei kerro kaikille mitään..
Jos se on tämä: http://www.nettikone.com/nuffield/10-60/1467353" onclick="window.open(this.href);return false;
Niin
Maskinverkot maalattu mustaksi, pitäisi olla punaiset eikä ruuvilla kiinni, bmc merkki väärässä kohdassa ja Tenspeed -merkki uupuu.
Originelli ruttupää -pakoputki uupuu maksaa himpun alta 100 € jos en väärin muista.
Keulamaski reijitetty kilvelle, hankala korjata ja missä on alkuperäinen kilven teline joka tulee noihin keulan pulttien päihin.
Alkuperäiset rappuset puuttuvat
Alkuperäiset lokasuojavalot tunneleineen uupuvat
Alkuperäinen kytkinpolkimen stoppari uupuu ja kytkinpoljin näyttää nousevan liian ylös
Alkuperäinen työkalulaatikko, työvalo ja sen teline uupuu
Ilmansuodatin rutattu paskaksi
käsikaasuvipuun asennettu outo nuppi vaakatasoon
ym...
suihkittu maalata aika huolimattomasti
Jos se on tämä: http://www.nettikone.com/nuffield/10-60/1467353" onclick="window.open(this.href);return false;
Niin
Maskinverkot maalattu mustaksi, pitäisi olla punaiset eikä ruuvilla kiinni, bmc merkki väärässä kohdassa ja Tenspeed -merkki uupuu.
Originelli ruttupää -pakoputki uupuu maksaa himpun alta 100 € jos en väärin muista.
Keulamaski reijitetty kilvelle, hankala korjata ja missä on alkuperäinen kilven teline joka tulee noihin keulan pulttien päihin.
Alkuperäiset rappuset puuttuvat
Alkuperäiset lokasuojavalot tunneleineen uupuvat
Alkuperäinen kytkinpolkimen stoppari uupuu ja kytkinpoljin näyttää nousevan liian ylös
Alkuperäinen työkalulaatikko, työvalo ja sen teline uupuu
Ilmansuodatin rutattu paskaksi
käsikaasuvipuun asennettu outo nuppi vaakatasoon
ym...
suihkittu maalata aika huolimattomasti
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Nämä siis ota huomioon, JOS aiot entisöidä.Nuffieldmaster kirjoitti: Maskinverkot maalattu mustaksi, pitäisi olla punaiset eikä ruuvilla kiinni
Originelli ruttupää -pakoputki uupuu maksaa himpun alta 100 € jos en väärin muista.
Keulamaski reijitetty kilvelle, hankala korjata ja missä on alkuperäinen kilven teline joka tulee noihin keulan pulttien päihin.
Alkuperäiset rappuset puuttuvat
Alkuperäiset lokasuojavalot tunneleineen uupuvat
Alkuperäinen kytkinpolkimen stoppari uupuu ja kytkinpoljin näyttää nousevan liian ylös
Alkuperäinen työkalulaatikko, työvalo ja sen teline uupuu
Ilmansuodatin rutattu paskaksi
käsikaasuvipuun asennettu outo nuppi vaakatasoon
ym...
suihkittu maalata aika huolimattomasti
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Eikä tarvitse edes entisöidä, mutta jos kaveri on ostamassa kunnostettua tai jos myyjä on myymässä alkuperäiskuntoiseksi laitettua nuffia. En tiedä niin laitoin listan. Mon, joka ei osaa katsoa nuffia harrastajan silmin, ei hoksaa noita kuin vasta ostokrapulassa...
ja toisille noilla ei ole paskankaan virkaa
mutta jos kelle on niin siinä on lista.
ja toisille noilla ei ole paskankaan virkaa
mutta jos kelle on niin siinä on lista.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
Myyjän sanoin.. Toimiva nuffi. kunnostettu kytkin, jarrut, laturi, valot, lohkolämmitin ja uudet eturenkaat, takarenkaat 80% mukaan vetokoukku. rekisterissä.Nuffieldmaster kirjoitti:Eikä tarvitse edes entisöidä, mutta jos kaveri on ostamassa kunnostettua tai jos myyjä on myymässä alkuperäiskuntoiseksi laitettua nuffia. En tiedä niin laitoin listan. Mon, joka ei osaa katsoa nuffia harrastajan silmin, ei hoksaa noita kuin vasta ostokrapulassa...
ja toisille noilla ei ole paskankaan virkaa
mutta jos kelle on niin siinä on lista.
Ei puhu alkuperäiskunnostetusta eikä sinne päin. Eikä puhu ostajakaan. Joten jos miellyttää eikun kaupoille. Fixaa sitten jos haluaa tai pitää tommosena.
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Niin ilmossa, mutta entäs mitä puhelimessa/paikanpäällä. Sitä tarkoitin! Mistä voi tietää? Vaikka tarjois ihan romuna...
Silti tuo lista yllä on pätevä.
Silti tuo lista yllä on pätevä.
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 7388
- Liittynyt: 25 Maalis 2007, 01:40
- Konekalustoani: N 3DL '59, N 460 KKK '64, V 500 '69, L 245 '73 L 270 Vammas Kersantti '75, L 262QMS '79 L 2100 '79, L 472SQMS '80, V N103 HT5, Valtra N141
- NLCF r.y jäsen Nro: 001
- Paikkakunta: Ilomantsi
- Viesti:
Kubotan renkaat vissihinkin. Oon kuullu jeesuksen vanhasta taunuksesta mutta en margariini jeesuksesta tätä ennen
Maatilallinen Ilomantsin Kuuksenvaarasta.