Maamoottorit
Valvoja: automies560
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 8
- Liittynyt: 20 Touko 2015, 17:54
- Konekalustoani: Wickström 7-8hv, Massey-Ferguson 165 -66 ja kaikkea muuta pikku sälää
- Paikkakunta: Ii
Kävin katsomassa 19.9 tuon John Wickströmin elämän Vaasan kaupunginteatterissa. Täytyy muuten sanoa, että on kyllä parhain teatteriesitys minkä olen ikinä nähnyt. Hymy nousi väkisin huulille heti alussa, kun esiripun avautessa alkoi moottori puksuttamaan. Suosittelen muillekkin!
"Sibelius, sauna, sisu ja Wickström"
http://www.tori.fi/pohjois-savo/Maamoot ... m?ca=8&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Kaikki osat on tallessa
Kaikki osat on tallessa
One thistle, maybe two among the roses.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
... Ja irti toisistaan...
Mikähän kone tuo on joskus ollut..? Jotkut osat muistuttivat Saapasvarsi-Teijoa...
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Mini -nuhvisti
- Viestit: 8
- Liittynyt: 20 Touko 2015, 17:54
- Konekalustoani: Wickström 7-8hv, Massey-Ferguson 165 -66 ja kaikkea muuta pikku sälää
- Paikkakunta: Ii
Tuli ostettua tänään Vanhat koneet lehti ja myyntipuolella oli Tikkakoskella valmistettu Tikka merkkinen maamoottori-aihio. Ovat vissiin aika harvinaisia nuo kyseiset moottorit?
"Sibelius, sauna, sisu ja Wickström"
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Juu niin oli, Haminassa vissiin sijainti
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Melkoinen nuhvisti
- Viestit: 594
- Liittynyt: 18 Helmi 2010, 09:36
- Paikkakunta: Kuusamo
Tuommosta olisi tarjolla, ketä kiinnostaa:
http://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Pu ... ca=1&w=102" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Pu ... ca=1&w=102" onclick="window.open(this.href);return false;
Pinoteksia pintaan, niin vanhakin näyttää ....
-
- Kylmäkoskelainen
- Viestit: 82
- Liittynyt: 09 Heinä 2010, 11:19
- Konekalustoani: Kaikkea maan ja taivaan väliltä.
- Paikkakunta: Etelä Pohjanmaa
Eikö tuo ennemmin ole A-mallin Teijo? Saapasvarsi se ei ainakaan ole.Nuhvelentin veli kirjoitti:... Ja irti toisistaan...
Mikähän kone tuo on joskus ollut..? Jotkut osat muistuttivat Saapasvarsi-Teijoa...
Hyvin menee, kun on Nuffield.
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
On se Löysin mieki loppujen lopuksi sen tankinjalan ja kierroksensäätöratin...
Hämäsi vain tuo rytöläjä, jossa oli ilmeisesti alumiinikattila (näytti aikalailla saapasvarren venttiilikopalta)
Hämäsi vain tuo rytöläjä, jossa oli ilmeisesti alumiinikattila (näytti aikalailla saapasvarren venttiilikopalta)
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1298
- Liittynyt: 27 Maalis 2007, 18:14
- Paikkakunta: Peräpohjolan piiri
Aika puutteellinen 8-10Hv Pemari paistatteli myyntikuvassa..Nuhvikalle kirjoitti:Tuommosta olisi tarjolla, ketä kiinnostaa:
http://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Pu ... ca=1&w=102" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuffi 10/60,
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
Allgaier AP-17/1
MB LA-312
Scania L76
+30 Maamoottoria
DeLaval turbiinit 5Hk 1894 & 3Hk 1911
...muuta sékopäistä...
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Konekansan puolelta lainattua, nimim. Timppa p, löytyykö tähän vastausta ?
" Tuli hankittua talliin Olymppia M 9-10
Pystyykö joku selvittämään valmistusvuoden, valmistenumeron perusteella? Joka on 189 "
" Tuli hankittua talliin Olymppia M 9-10
Pystyykö joku selvittämään valmistusvuoden, valmistenumeron perusteella? Joka on 189 "
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Arvioisin myös -22 tai korkeintaan -23.
Tarkennusta tuohon Listerin kommenttiin:
Olympian valmistus alkoi 1920 ja vanhin tiedossa oleva Olympia-moottori on nro: 50, toimitettu tehtaalta 20.12.1920.
Eli ensimmäisen vuoden aikana tehtiin/toimitettiin tod.näk. alle 60 moottoria.
Tarkennusta tuohon Listerin kommenttiin:
Olympian valmistus alkoi 1920 ja vanhin tiedossa oleva Olympia-moottori on nro: 50, toimitettu tehtaalta 20.12.1920.
Eli ensimmäisen vuoden aikana tehtiin/toimitettiin tod.näk. alle 60 moottoria.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Timppa kirjoitteli:
Kiitokset näistä tiedoista!
Moottori on tällä hetkellä toimintakuntoinen ja peti ihan ok kunnossa. vesisäiliö ja "sadettaja" eivät ole alkuperäisiä. Ne pitää jossain vaiheessa teettää peltisepällä.
Onko tietoa millä värillä näitä valmistettiin?
Kiitokset näistä tiedoista!
Moottori on tällä hetkellä toimintakuntoinen ja peti ihan ok kunnossa. vesisäiliö ja "sadettaja" eivät ole alkuperäisiä. Ne pitää jossain vaiheessa teettää peltisepällä.
Onko tietoa millä värillä näitä valmistettiin?
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
Lexa kirjoitti:Arvioisin myös -22 tai korkeintaan -23.
Tarkennusta tuohon Listerin kommenttiin:
Olympian valmistus alkoi 1920 ja vanhin tiedossa oleva Olympia-moottori on nro: 50, toimitettu tehtaalta 20.12.1920.
Eli ensimmäisen vuoden aikana tehtiin/toimitettiin tod.näk. alle 60 moottoria.
Suomen Moottoritehtaan ensimmäinen Olympia-moottori toimitettiin tehtaalta 15.6.1920.
Ja tuona vuonna Olympioita valmistui kaikkiaan 51 kappaletta.
Moottorit numeroitiin juoksevalla numeroinnilla alkaen ykkösestä.
Vuonna 1926 vuosittainen valmistusmäärä oli jo yli 7-kertainen vuoteen 1920 verrattuna.
Suomen Moottoritehtaan ennätysvuosi oli 1939, jolloin toimitettiin 1037 moottoria.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Laitetaan nyt vielä Konekansan puolelta w_cubjr :n viesti asiaan :
" Moottori on toimitettu huhtikuussa 1922. "
" Moottori on toimitettu huhtikuussa 1922. "
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68