Apua laskutoimitusta varten
Valvoja: automies560
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
No nyt Osmo kaipaa kalkulaatioapua. Tai jos jollakulla on kuva 12m NK-mallin Hardin vesimäärätaulukosta niin auttaisi. 3bar paineella .20 -suuttimilla, 10m puomeilla ja 9km/h nopeudella saadaan vesimääräksi 200l/ha. Puomistoon tulee 2m lisää pituutta, millaisilla muuttujilla vesimäärä saataisiin samaksi? Pumppu jaksaa juur painaa 4bar painetta mutta sekoittimella se menee 2,5bariin. Eli hommana on vaihtaa ruiskuun isompi säiliö ja leventää puomeja.
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
12m vs. 14m, työleveyttä tulee siinä pyöreet 16% lisää, eli senverran vaaditaan lisää tuottoa ??
Eli jos suutinmäärä kasvaa, ja paine pystytään tuotolla pitämään edelleen samana, ei ongelmia.......
Eli jos suutinmäärä kasvaa, ja paine pystytään tuotolla pitämään edelleen samana, ei ongelmia.......
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 456
- Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:26
- Konekalustoani: Nuffield 4/65 '67, Leyland 384 '71
- NLCF r.y jäsen Nro: 161
- Paikkakunta: Huittinen
- Viesti:
Ei, vaan leveys kasvaa 10->12m. Mikäli laskin oikein niin suuttimien määrä lisääntyy 20->24. Niitten suhdeluku on 24/20=1,2. Ajonopeutta pitää tilanteessa hiljentää kun puomisto levenee. Eli 9*0,88=7,92. Ajonopeutta hain itse muuttujaksi mikä varmaankin on järkevintä. Osuuko tää laskutoimitus lainkaan kohdalleen?
IH 584 '81, IH 784 4X4 Turbo+Solid 2100 '79, Case 895 '93, DB 996+Esa 2000 '75, Nuffield 4/65 '67, MF 187 '76
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
Jonsered CS2145, Stihl 025, Stihl MS181, Mitsubishi L200 '99, Datsun 100A '73, Suzuki DT4 '91
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Jos paine linjastossa pysyy edelleen samana, leveyden ja suutinmäärän kasvamisesta huolimatta, ajonopeutta ei tarvii muuttaa....
Ainoa muutos on ajoreittien väli harvemmaksi .....
Ainoa muutos on ajoreittien väli harvemmaksi .....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68