Tehdäänpä oma juttu sitten, kun tuntuu että tääkin homma paisuu....
Piti ensin siis vain kansi avata, ja venttiilit hoidella, kun niissä ollut oiretta jumimisesta, kerran täs kesällä jo nelosen tangot meni solmuun......
Täs kansi nostettu pois, ja tuollaista mustaa liejua oli paikoin kannen päällä 3-4mm kerros....
Sitten konetta kun piti tosta noin vaan pyöräyttää, ilmeni että tossa 38mm kiintolenkin pääs saa ihan kaksin käsin ottaa kii, ja kunnolla roikkua painolla siinä, että edes kone pyörii.... !!
Täs on kansi sitten jo pestynä painepesurilla
Senverran jostain ahdisti, että piti putket lukita, kun kolmosen putki meinas tulla ylös kun konetta voimalla vähän pyöräytin, eli jatkotutkimuksia tiedossa...
Nelosmukin KK-alapuolisko.... Tuollaista ihme tahmeeta tatinaa laakeripinnassa...
Kampuran kaula omituisen harmaa, ja vähän pilkullinen. Ei kylläkään juuri naarmuja ole, kuten ei laakerissakaan tuota keskellä olevaa kummempaa...
Tässä vielä 4sen liuskapari
Ja mäntä.... Liejumaista vihertävää tahmeeta.... Kiertokankikin on pinnaltaan kuin maalarinteipin liimapintaan tarraisi....
Täs sitten kaikki männät pois, tatinaa on ihan missä vaan pääsee olemaan....
Eli koko pata on nostettava pois, pestävä koko kone sisältä oikein kunnolla, öljypohjassa oli vesihelmiä muutama kymmenen kpl ainakin, eli taitaa jokin putken alapää vähän pissiä nestettä...
Sylinteriputketkin pinnaltaan vähän vihertävän sävyisiä...
Voipi olla että täst sentään vielä selviää tiivisteillä, pelkällä akselin kiilloituksella ja uusilla laakereilla....
LEYLAND 270 -74
Valvoja: automies560
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3968
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Näyttää siltä että öljytkin on vaihdettu ihan huolto-ohjelman mukaisesti
Pesu, uudet liuskat ja männänrenkaat ja tiivisteet riittänee tuon pelastamiseksi kuitenkin
Pesu, uudet liuskat ja männänrenkaat ja tiivisteet riittänee tuon pelastamiseksi kuitenkin
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tarvittavat toimenpiteet tehdään, tähän on annettu valtuudet, näyttäisi että hyväs lykyssä riittäisi akselin kiiloitus ja uudet laakerit sekä tiiipparisatsi, ehkä vieläpä vanhoilla renkailla kasaankin.....nuhvi63 kirjoitti:Näyttää siltä että öljytkin on vaihdettu ihan huolto-ohjelman mukaisesti
Pesu, uudet liuskat ja männänrenkaat ja tiivisteet riittänee tuon pelastamiseksi kuitenkin
Mutta katsotaan nyt, mitä täs vielä eteen tulee.....
Juu.... Tää värkki tuotiin muuten ihan ajamalla pihaan tuosta jokusen kilsan päästä, ja klapikonettakin tää on varmaan 10-20h pyörittänyt täs kevään-alkukesän aikana.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
En tiiä... mitä lirahtanut ja niin silleen..... Hitonmoinen putsaaminen on ainakin tiedossa, pitää ehkä kaverilta käydä hakee höyrypesuri lainaan, tai siinä vaiheessa kiikutella lohkoa ym osia pesurin vierelle.....
Täst rempan kokonaisajasta saattanee mennä puolet pelkästään osien kunnolliseen puhdistukseen......
Mutta oli kyllä ison Hoon hetki pata avata.... Tästä vielä likimain uuudenveroinen peli tulee.....
Täst rempan kokonaisajasta saattanee mennä puolet pelkästään osien kunnolliseen puhdistukseen......
Mutta oli kyllä ison Hoon hetki pata avata.... Tästä vielä likimain uuudenveroinen peli tulee.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Sinne on laitettu öljyn lisäaineita, joiden tai jonka seuraukset ovat nähtävissä. Ei ole ensimmäinen kerta, kun kone on musta ja karstassa lisäaineen seurauksena. Tätä lisäainekauppiaat eivät kerro.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Historiasta ei kyllä paljoa tarkempaa tietoa ole, kuin että kaveri on vaihtanut öljyt ostamisen jälkeen kohtapuoliin, joskus 3-4v sitten, ja tänäkesänä toistamiseen........
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Eipä taida öljynsuodatinkaan kovin tehokas puhdistaja olla tuossa traktorissa. Ehkä päästää likaisen öljyn oikoseltaan läpi. Osmolta saattoi jäädä se iso filtteri asentamatta, joten sieltä ehkä kannattaisi kysäistä, jos olisi vaikka osat kaupan.
Ohivirtausventtiili noissa vanhoissa alkaa päästää läpi... ja jos on matkalle jäänyt joitakin osia sieltä suodattimen sisuksista, entistä pahempi tilanne.
Että noin niin kuin vaan mietintämyssyyn, onko puhtaus puoliruokaa ja silleen...
Ohivirtausventtiili noissa vanhoissa alkaa päästää läpi... ja jos on matkalle jäänyt joitakin osia sieltä suodattimen sisuksista, entistä pahempi tilanne.
Että noin niin kuin vaan mietintämyssyyn, onko puhtaus puoliruokaa ja silleen...
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Vähän edennyt tääkin.... Nyt täs vaiheessa....
Onkohan tää ilmafiltteri minkä ikäinen .... ??? 19 tammikuuta -71 tai -81 .... Ei kais se nyt sentään -91 voi olla... Oli senverran pölyssä....
Muttei enää kyllä takas mee, vaikka sitä puhaltelinkin puhtaammaksi...
Onkohan tää ilmafiltteri minkä ikäinen .... ??? 19 tammikuuta -71 tai -81 .... Ei kais se nyt sentään -91 voi olla... Oli senverran pölyssä....
Muttei enää kyllä takas mee, vaikka sitä puhaltelinkin puhtaammaksi...
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Osa päivän kuvakoosteesta....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Tuon voa-kytkinakselin perhanan pirunnyrkin kans ei auttanut yhen pultin kohdalla muu kuin laikalla ens katki ja sitten toisesta kohtaa katki.....
Holkit ajokytkimen haarukan tapeistakin sitten pois, nyt enää maskikappale keulalta irti ( 4 pulttia ) ja nostaa kokkare pois nokalta....
Holkit ajokytkimen haarukan tapeistakin sitten pois, nyt enää maskikappale keulalta irti ( 4 pulttia ) ja nostaa kokkare pois nokalta....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Osa taas tänpäivän kuvakoosteesta
Vähän pestynä joka puolelta
Moottoripukkiin kiinni ....
Pihalle tuo loppuosa piti pätkäistä, pois pajasta tilaa viemästä....
Kaikki projektin tähänmennessä otetut ja myös tulevat kuvat tuosta selaten, jokaista en suoraan näkyviin laita, pääasiat vain
Vähän pestynä joka puolelta
Moottoripukkiin kiinni ....
Pihalle tuo loppuosa piti pätkäistä, pois pajasta tilaa viemästä....
Kaikki projektin tähänmennessä otetut ja myös tulevat kuvat tuosta selaten, jokaista en suoraan näkyviin laita, pääasiat vain
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Voi että kun olisi minullakin tuollainen norsu käytettävissä moottorin asennuksessa.
Aika puhtaaksi näyttää lähtevän pesurilla. Omassa projektissa ihmettelin likakerrostumaa moottorin sisäpinnoilla, mikä tuhosi nopeasti pensselit. Jotenkin meni ne karvat sellaiseksi köntiksi, mikä ei tuntunut aukeavan bensallakaan. Vaikka bensalla se töhnä lohkosta liukeni pensseliin kiinni.
Aika puhtaaksi näyttää lähtevän pesurilla. Omassa projektissa ihmettelin likakerrostumaa moottorin sisäpinnoilla, mikä tuhosi nopeasti pensselit. Jotenkin meni ne karvat sellaiseksi köntiksi, mikä ei tuntunut aukeavan bensallakaan. Vaikka bensalla se töhnä lohkosta liukeni pensseliin kiinni.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8931
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Saahan noit "norsuja" johkin + - 250 ekeen vissiin ihan ostaakkin, tuo oli joku 10v sitten duunarialella joku 170ekee muistaakseni.....
Halvempi malli
http://www.motonet.fi/fi/tuote/807532/K ... 1-tn-Norsu" onclick="window.open(this.href);return false;
Kutakuinkin kenties vastaava, mitä ittellä, mutta edellisen linkin mallisella puomilla tuo oma, paitsi puomin yläpuolella on tämän mallin tapainen vetotankotuki puomin nitkahdusta estämässä
http://www.motonet.fi/fi/tuote/807537/K ... -2tn-Norsu" onclick="window.open(this.href);return false;
Halvempi malli
http://www.motonet.fi/fi/tuote/807532/K ... 1-tn-Norsu" onclick="window.open(this.href);return false;
Kutakuinkin kenties vastaava, mitä ittellä, mutta edellisen linkin mallisella puomilla tuo oma, paitsi puomin yläpuolella on tämän mallin tapainen vetotankotuki puomin nitkahdusta estämässä
http://www.motonet.fi/fi/tuote/807537/K ... -2tn-Norsu" onclick="window.open(this.href);return false;
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Nuhvitietäjä
- Viestit: 469
- Liittynyt: 15 Maalis 2014, 21:05
- Konekalustoani: Nuffield 3DL, Belarus 400, David Brown 990
- Paikkakunta: Tuusula
Aika harvoin on käyttöä, niin en hingu omaksi tallia täyttämään. Mutta tarvittaessa kyllä ehdoton laite. Näyttää se sinullakin talli täyttyvän kaikesta "tarpeellisesta".