Nuhvin lämpövaivaa
Valvoja: automies560
-
- Kolmos -nuffisti
- Viestit: 17
- Liittynyt: 14 Marras 2012, 20:48
- Konekalustoani: Kolmosnuffi ja siihen joitakin perävärkkejä.
Kiskasin pari kierrosta äkeellä ja nuhvin näyttäessä punaisen alueen puoliväliä,sain lainamittarilla tuloksen 88-89c syylärin yläpannusta putken juuresta. Termostaattikotelo antoi samansuuntaisia lukemia. Ei varmaankaan anna aihetta jatkotoimenpiteisiin,jollei sit vaihda mittaria toiseen.
-
- Vuoden Nuhvisti 2013
- Viestit: 1280
- Liittynyt: 17 Elo 2012, 14:53
- Konekalustoani: Nuffield 4/65
- NLCF r.y jäsen Nro: 408
Traktorin oma mittari näyttää vähän liikaa. Ei siinä ilmeisesti muuta vikaa ole. Ei kai se mitään haittaa tuo punaisella olo, kun tietää, mitä se tarkoittaa (= sopivan lämmintä).
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Jos se kestää siinä puolivälissä punasta eikä keitä niin toimii. Toki voit ottaa termarin irti ja kattoa minkä asteinen se on ja ostaa muutaman asteen kylmemmän siihen.
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Ilman termaria siel on aikalailla isompi reikä liemen kulkea..... Itte joskus meinasin et Chevyn lämpöongelmat mettäs maastoajossa paranisi termari poistamalla, mutta lopputulos oli pahempi...... Vesi kulki liian lujaa kennon läpi eikä ehtinyt jäähtyä senkään vertaa..... Sama kokemus tuon mein 1410 taavetin kans todettu peltohommissa aikoinaan....nuhvi63 kirjoitti:Jos se kestää siinä puolivälissä punasta eikä keitä niin toimii. Toki voit ottaa termarin irti ja kattoa minkä asteinen se on ja ostaa muutaman asteen kylmemmän siihen.
Jos termarin tavallaan "poistaa" , se pitää ns. suolistaa, eli jättää se n. 20mm reiällä oleva laippa sinne ainakin........
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
-
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 1512
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 12:20
Suosittelen silti huuhtelemaan järjestelmän, tuoreet nesteet sisään. Kun ei nuo ruosteenestoaineet ikuisuuksia kestä siinä nesteessä. Laitoin itse vielä varuiksi bilteman jotain vesipumpun voiteluainetta tjsp, lopetti juorureikä viimeisenkin tihuutuksen.
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Luitkohan Jussi nyt ihan tarkkaan En kehottanut jättämään termaria pois suinkaanjusape kirjoitti:Ilman termaria siel on aikalailla isompi reikä liemen kulkea..... Itte joskus meinasin et Chevyn lämpöongelmat mettäs maastoajossa paranisi termari poistamalla, mutta lopputulos oli pahempi...... Vesi kulki liian lujaa kennon läpi eikä ehtinyt jäähtyä senkään vertaa..... Sama kokemus tuon mein 1410 taavetin kans todettu peltohommissa aikoinaan....nuhvi63 kirjoitti:Jos se kestää siinä puolivälissä punasta eikä keitä niin toimii. Toki voit ottaa termarin irti ja kattoa minkä asteinen se on ja ostaa muutaman asteen kylmemmän siihen.
Jos termarin tavallaan "poistaa" , se pitää ns. suolistaa, eli jättää se n. 20mm reiällä oleva laippa sinne ainakin........
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Äkkiä luin... En ajatuksella.....
Mutta vinkkinä silti, että jos termarin pois jättää.....
Mutta vinkkinä silti, että jos termarin pois jättää.....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68
- nuhvi63
- Mr. Lordi Nuffield
- Viestit: 3967
- Liittynyt: 29 Maalis 2007, 10:31
- Konekalustoani: Lukee tuossa vasemmalla...
- NLCF r.y jäsen Nro: 12
- Paikkakunta: YLÄMAA
Jep
Nuffield Univ.3 -59,Nuffield Univ..4 -60, Nuffield 460 KKK-63, Nuffield 460+UkkoMestari 3 -63, Leukut 384 -71, 270 -73, 285 - 75, Ford 5610 -87
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
Tunturit Pappa, Super Sport, Tiger. Subaru avolava kottikärryinä.
-
- Vuoden 2012 Nuffisti
- Viestit: 5082
- Liittynyt: 02 Tammi 2008, 19:39
- NLCF r.y jäsen Nro: 19
- Paikkakunta: Pattijoki
Minulla oli noita lämpöongelmia petterin koneella varustetussa nelikkonuhvissa, sillä erotuksella että puklas nesteet pihalle.
Kaikki mahdolliset tein, jäähdytysjärjestelmän pesin kahteen kertaa, kokeilin termarin poistonkin, laitoin sähkösen mittarin nuhvin mittarin rinnalle, tällä sain varmennetua ettei kone todelisuudessa keittänyt. Mikään ei auttanut. Kansi pois paikaltaan ja sieltähän se vika vihdoin löytyi, kahdessa pytyssä halkein.
Viimeisellä Oulaisten reissulla kolmosnuhvin lämpömittari meni punaisen puolelle, kolmisenkymmentä kilometriä kesti ajaa, sitten puklas nesteet ulos, parin kokeilun jälkeen kone auki, nyt odottelen uusia sylinteriputkia.
Keväällä ensimmäisellä näyttelyreissulla raaheen 10/42:nen teki saman tempun, tosin noin kolmen ajokilometrin jälkeen
Joten remonttia riitää
Hyvä homma jos threestar selviää termarin vaihdolla
Kaikki mahdolliset tein, jäähdytysjärjestelmän pesin kahteen kertaa, kokeilin termarin poistonkin, laitoin sähkösen mittarin nuhvin mittarin rinnalle, tällä sain varmennetua ettei kone todelisuudessa keittänyt. Mikään ei auttanut. Kansi pois paikaltaan ja sieltähän se vika vihdoin löytyi, kahdessa pytyssä halkein.
Viimeisellä Oulaisten reissulla kolmosnuhvin lämpömittari meni punaisen puolelle, kolmisenkymmentä kilometriä kesti ajaa, sitten puklas nesteet ulos, parin kokeilun jälkeen kone auki, nyt odottelen uusia sylinteriputkia.
Keväällä ensimmäisellä näyttelyreissulla raaheen 10/42:nen teki saman tempun, tosin noin kolmen ajokilometrin jälkeen
Joten remonttia riitää
Hyvä homma jos threestar selviää termarin vaihdolla
Nuffieldit 3DL 58 ja 61. 10/42 66. Neliveto BMC 6:s koneella + KKK. 4/65 68. 3/45 69. 342 62. UNIVERSAL 1954. Pappa Tunturi vm.76. Wolsvaken POLO vm.84. Lynx 650 vm.85. Kerho pp vm. 1938
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
Aja millä ajat, mutta nuffilla loput !
-
- Vuoden Nuffisti 2013
- Viestit: 8923
- Liittynyt: 22 Huhti 2011, 20:24
- NLCF r.y jäsen Nro: 351
- Paikkakunta: Yläne
Joo , oireissa voi olla eroa.... Eli lämpöviisari voi mennä punaiselle, vaikkei värkissä vikaa olekkaan.
Toisaalta, juuri putki, ym murheissa, voi lämpö pysyä normilukemissa, mutta voi ruveta oksentelemaan nesteitä paineen takia .....
Pienen putkiporeen takia voi tehdä ilmakuplaa termarikoteloon, ja tällöin ei välttämättä lämpöanturi sekä myöskään termari saa tarpeeksi sitä lämmintä, mittaritiedolle ja termarille käskyä avautua....
Siksi itte monasti poraan termarin laippaan 1.5-2mm ylimääräisen reiän, että mahdolliset kaasut pääsee termarin alta pois paremmin....
Toisaalta, juuri putki, ym murheissa, voi lämpö pysyä normilukemissa, mutta voi ruveta oksentelemaan nesteitä paineen takia .....
Pienen putkiporeen takia voi tehdä ilmakuplaa termarikoteloon, ja tällöin ei välttämättä lämpöanturi sekä myöskään termari saa tarpeeksi sitä lämmintä, mittaritiedolle ja termarille käskyä avautua....
Siksi itte monasti poraan termarin laippaan 1.5-2mm ylimääräisen reiän, että mahdolliset kaasut pääsee termarin alta pois paremmin....
A-C TL20D -60,Detroit Diesel 6-71-65 ,460+KKK-62, 460T-64,DL3-61,proj DM4-54 ,sekasikiö-61,Ley-384 kartano-72, omavalm sarvitratori-5?,Lawn Boy LT-12 -90, Scoopmobilet, model HP -53, H -5? HPD -70 ,Gutbrod 5hp -61,BroomWade WR250-68